Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku nakvalitní služby UPC.

  • 16. 1. 2008 14:07

    Tomáš (neregistrovaný)

    Já jsem rušil službu analogové televize od UPC jen kvůli tomu, že jsem prodal byt a stěhuji se do zahraničí. Připadalo mi divné, že na svých webových stránkách UPC nemá ani telefonní kontakt na zákaznickou linku ani adresu svého sídla. To se mě jevilo jako podezřelé. Odeslal jsem tedy formulář na zrušení linky přes internet. Ale nedalo mi to a našel jsem si ještě telefonní číslo na těchto stránkách.

    Napřed jsem očekával to nejhorší, ale při zavolání jsem čekal asi jen 5 minut na operátora a ten mě velmi schopně pomohl. Ještě musím počkat zda se stane to co mi řekli, že se stane. Poplatek za zrušení není, akorát je 35 dní výpovědní lhůta, takže musím zaplatit ještě i za únor, ale tak dobrá. Tak uvidíme jak to dopadne.

    Pročítal jsem si všechny připomínky na tomto blog ohledně služeb UPC a rád bych vám dal všeobecnou perspektivu i ze zahraničí. To, že se na lince někdy musí čekat 20 minut i déle, věřte mi, se děje i v Kanadě a Americe. I tam se stává, že vám operátor někdy řekne jak něco změní a pak se to nestane nebo o tom není ani záznam. Čím větší firma a čím větší má monopoly, tím je kvalita zákaznických služeb nižší, ať je to v Kanadě nebo České Republice.

    Navíc, některé velké americké firmy mají své zákaznické centra v místech jako v Indii, kde je podstatně levnější pracovní síla, takže voláte do Indie aniž by jste to věděli, a někdy ti operátoři ani neumějí pořádně anglicky.

    Co se týče provolání peněz za čekání na lince na operátora, to je unikátní pro Českou Republiku. V Kanadě i Americe totiž má každá firma nabízející služby na telefon, internet, kabelovou televizi, kreditní karty, atp. i banky vždy telefonní čísla na zákaznické linky zdarma. Je to kapitalistická mentalita, že zákazník je nejdůležitější.

    Porovnávaje obecný přístup firem v České Republice (jak českých tak zahraničních s českým vedením) k zákazníkům oproti přístupu firem v Kanadě a Americe, musím říct, že služby v Kanadě a Americe jsou daleko víc přehledné, srozumitelné a průhledné. Firma automaticky zákazníkovi nastolí přesně co služby obnáší a hlavně kolik co bude stát, a jakékoliv změny zákazníkovi včas dopředu nahlásí.

    Například, moje osobní zkušenosti s Vodafone jsou takové, že i když jsou jejich služby celkem na úrovni, několikrát jsem od nich zjistil o něčem o čem mě oni automaticky měli informovat. Například, řekli mi, že nepoužitá částka měsíčního paušálu se přenese do druhého měsíce, ale už mi neřekli, že ten druhý měsíc se případně tato částka už nepřenese na další měsíc. Připadá mi to, že tohle je pravidlo stanoveno proti zákazníkovi a s takovým jsem se v Kanadě nikdy nesetkal. Mimochodem, bydlel jsem v Kanadě 20 let.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).