Hlavní navigace

Názor ke článku Nový trend ve světě hostingu: on-demand od Jan Hájek - Možná jen pár postřehů, které mne napadaly při...

  • 9. 10. 2007 16:11

    Jan Hájek (neregistrovaný)

    Možná jen pár postřehů, které mne napadaly při čtení článku
    - absenci pokročilých forem hostingu hledejme hlavně za komerčním potenciálem trhu. Připravit (naprogramovat nebo koupit a přizpůsobit) systém, který bude provoz a hlavně fakturaci služeb on-demand zvládat, není prostě žádná sranda a ještě ke všemu to moc stojí
    - náš trh webhostingu funguje podobně jako třeba trh s byty. koupíte si byt 3+1 a je jen na vás, jestli chodíte do všech pokojů a užíváte si lodžie. A když se odstěhuje přítelkyně i s dvěma dětmi jinam, holt si byt po chvilce vzdoru vyměníte ze sousedem, co má 2+kk. Jenže narozdíl od hostingu vás to bude stát více, než jedno kliknutí.
    - zákazník obvykle na začátku NEVI, kolik bude potřebovat diskového prostoru, databází, přenesených dat, emailových schránek, ale zato chce vědět přesně, kolik ho to bude stát (cena hraje při rozhodování bohužel velkou roli). Jak zasadit do této situace služby formou on-demand si dost dobře nedovedu představit. Ač je pravdou, že by pro zákazníka byla faktura vždy překvapením, což by dalo hostingu nový rozměr.
    - pro mne jsou termíny jako Vámi často skloňovaný SaaS, ale stejně tak i většina on-demand služeb prostě hudbou budnoucnosti, na kterou ještě není většina zákazníků připravena a HLAVNĚ ochotna za podobný luxus zaplatit. Nemluvě o tom, že je často mnohem těžší podobnou službu vysvětlit=prodat a pak se tím dostáváme do rozporu s přistupem, že není dobré nutit (nově příchozího) zákazníka myslet, protože hned o okno vedle myslet nemusí...a ještě to tam má třeba i levnější.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).