SLA v podání Google Apps Premier Edition
Google po svém klasickém způsobu spouštění jednotlivých služeb formou betaverze oficiálně spustil webovou kancelář. Na nabídce je asi nejzajímavější zacílení placené verze Google Apps Premier Edition na firmy o 100 a více zaměstnancích (dle Digiwebu). O výhodách Premier Edition oproti Standard Edition si můžete počíst na stránkách Googlu.
Co mě na nabídce zaujalo mimo toho, že za každý účet zaplatíte ročně 50 USD? Zaujala mě definice úrovně dostupnosti (SLA) emailu (Google používá Gmail) ve verzi Premier Edition. Přece jenom jste velká firma, tak požadujete garance, že emaily budou chodit včas a že se nikde nebudou ztrácet.
99.9% uptime guarantee for email je podle mě docela hezké číslo znamenající, že jen maximálně 8 hodin a 46 minut budete v roce bez emailu.
A co se stane, když se Googlu taková dostupnost nepovede? Přečtěte si poslední definici na stránce o SLA. Service Credit" means: (a) three days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 99.9%; or (b) seven days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 95.0 %; or © fifteen days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is less than 95.0%.
Podle toho jak bylo citované ustanovení splněno, tak dostanete či nedostanete službu zadarmo navíc.
Chtěli byste dostat 15 dnů služby zadarmo navíc v ceně 2 dolarů, když v každém měsíci, po který službu využíváte nebude 1,5 dne fungovat? Já ne. Běžným standardem v SLA je v případě jeho porušení vrácení části peněz za službu vydaných. Uvidíme zda-li cílová skupina Premier edition uvěří těmto „garancím“ i přesto, že jsou pod značkou Google.
Zajímavostí je, že číslo na telefonickou podporu se dozvíte až po přihlášení do služby. O tom, kam a komu se dovoláte a o dalších aspektech služby se dozvíte v příštím článku.
Jaké SLA v případě emailových služeb byste chtěli? Mě by stačilo 99% s tím, že by se peníze za nesplnění SLA vracely a ne že bych dostal navíc nějaký den zadarmo.
Anketa
Je pro vás SLA u emailových služeb nezbytností?
-
Související články na ostatních blozích
-
Nezbytné nástroje pro online marketing 16. 3. 2015 11:55
-
Návrh na lepší české IDN? 23. 11. 2010 0:04
-
Sreality - bordel jako vždycky 19. 10. 2010 17:55
-
Reseni chaosu s nekolika Google ucty 28. 9. 2010 22:10
-
katalog-cz-firem.cz (podvodník) 22. 9. 2010 10:47
-
Katalogy aneb proklik za 100 Kč 20. 9. 2010 11:52
-
-
Související články na serveru Lupa.cz
-
Aby se EK nažrala a Google zůstal celý aneb Jak má vypadat výběr prohlížeče a vyhledávače v Androidu 24. 6. 2019 10:00
-
Jak filtrovat internet? Sporný článek 13 a celá reforma copyrightu míří do finále 18. 1. 2019 6:30
-
Je načase přestat důvěřovat vyhledávání v Googlu. Stejně jako nevěříme Facebooku 13. 11. 2017 6:30
-
Proč dostal Google miliardovou pokutu od Evropské komise? Otázky a odpovědi 27. 6. 2017 21:35
-
Rozšíření výsledků vyhledávání Googlu v ČR: jak je Google používá? 21. 3. 2017 6:30
-
EK: Google proti konkurenci zneužívá vyhledávání i AdSense 14. 7. 2016 12:45
-
- Podle hodnocení
- Podle vláken
- Nejnovější
-
Martin (neregistrovaný)
Máte to špatně. Dobrá SLA se pozná ne podle toho, že dostanu nějaký bonus zadarmo, ani podle toho, že mi vrátí alikvotní část peněz, ale podle toho, že v případě neplnění dostanu TUČNOU pokutu, jejíž výše hradí moje ztráty z výpadku vyplývající.
Pokud používám web a maily k provozu firmy, ani to jinak nejde. Co bych taky dělal s pár vrácenými dolary, kdyby mi mezitím utekly kšefty za stovky tisíc?
SLA bez SANKCÍ není použielná. Sankce musí hradit náklady na nečekaný výpadek. To co pod názvem SLA nabízí Google je jen hračka pro děti.
-
skritek (neregistrovaný)
Tak to by byla opravdu ideální SLA. Zajímalo by mě, kdo by jí poskytl a zda-li by o ní byl vůbec zájem ze strany zákazníků za tu cenu, za kterou by se prodávala. Vy takovou SLA znáte? Věřím, že určitě nějaká taková bude, ale tak pro ČNB, která za to zaplatí v řádech desítek miliónů. Máte na nějakou službu uzavřenou SLA s TUČNOU pokutou pro poskytovatele?
Jinak s vámi souhlasím a proto si myslím, že Google nemá šanci uspět u větších firem.
-
Vladimír Gábor (neregistrovaný)
Súhlasím s Martinom. Akékoľvek SLA, čo aj definované v zmluve je zbytočné, ak prípadný výpadok nie je pokrytý tučným "odškodným". Viem, viem, že v praxi je to tak, že sa za porušenie SLA ponúka maximálne zľava, alebo nejaká biedna náhrada. Žiaľ SLA v zmluve znamená nezriedka vysoký príplatok a ak nie je zakotvené adekvátne odškodné v prípade jeho porušenia, tak je zmluva s garantovaním SLA naozaj splachovanie peňazí do záchoda.
-
netspring (neregistrovaný)
Osobně si pamatuji SLA pro web velmi významné české firmy za 200 000 /měsíc s fix time 15min. Jinak zabezpečení vysoké dostupnosti sebou nese za každou desetinu nad 99% enormní náklady. Budete se divit, ale dostupnost se dá poměrně přesně spočítat. Pokud se to neodrazí v ceně, tak to není míněno vážně. Podle mne je SLA Googlu při ceně 50 USD/m v odpovídající.
skritek
Skřítek se věnuje obchodu v IT společnosti, která vyvíjí SaaS řešení v oblasti bezpečnosti. Ve volném čase miluje pohyb na vzduchu a lezení či horolezení.
Nejčtenější články autora
-
Virální reklama Vodafone
Přečteno 32 265×
-
Snížení poplatku za přenesení čísla v pevné síti
Přečteno 24 759×
-
Jak si vybrat židli pro práci na PC?
Přečteno 17 076×
-
Založení firemního bankovního účtu v Německu
Přečteno 12 542×
-
Výhody a nevýhody nakupování v eshopech aneb jak jsem nakupoval v USA I.
Přečteno 11 109×
Poslední názory
-
\
Re: Založení firemního bankovního účtu v Německu
ke článku Založení firemního bankovního účtu v Německu -
\
Re: Snížení poplatku za přenesení čísla v pevné síti
ke článku Snížení poplatku za přenesení čísla v pevné síti -
\
Re: Založení firemního bankovního účtu v Německu
ke článku Založení firemního bankovního účtu v Německu -
\
Re: Jak si vybrat židli pro práci na PC?
ke článku Jak si vybrat židli pro práci na PC? -
\
Re: Jak si vybrat židli pro práci na PC?
ke článku Jak si vybrat židli pro práci na PC?
-
- Product manager pro pracovní portály
- Production Support Developer
- Business Analytik - automotive
- Enterprise Architekt
- Programátor JAVA
- Databázist(k)a
-
- Začínáme s fundraisingem
- Strategie získání TOP kandidáta
- Vedení a koučink obchodního týmu
- Začínáme s Sklikem
- Funkce datum a čas v Excel
- Leadership II: Jak vést úspěšně tým?
-
- PHP Developer | Pracuj pro backendovou špičku a Be Yourself!
- Product manager pro pracovní portály
- Production Support Developer
- Programátor JAVA
- Development Team Lead pro ERP systém
- IT Technik junior - atnivirový SW
-
- Vedení a koučink obchodního týmu
- Začínáme s Sklikem
- Staňte se projektovým manažerem
- Funkce datum a čas v Excel
- PowerPoint 2016: Nejen pro začátečníky
- Leadership II: Jak vést úspěšně tým?
Dále u nás najdete
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.