Hlavní navigace

Názor ke článku Místo lkaní novinářům myslete na to, čím je vaše služba přínosná od Aleš Miklík - Re Divná věc: Patrick měl na mysli, že...

  • 29. 5. 2009 15:18

    Aleš Miklík (neregistrovaný) 213.151.94.---

    Re Divná věc: Patrick měl na mysli, že význam nové služby nespočívá v tom, že ji používáme my sami nebo naši redakční kolegové. Rozumím tomu, že pro provozovatele služby je nepochopitelné, když ji média ignorují, ale uvědomte si, že jejich pohled na současný či odhadovaný význam té které události je dramaticky odlišný od jejího původce, který prostě ničím jiným nežije, zatímco média musí neusátle vybírat z toku zpráv a informací, jejichž využitelnost ovlivňuje celá řada faktorů. Jedním z nich je i "použitelnost" informace (zda jde o jednoduše zpracovatelný materiál), míra zásahu (kolika lidí se týká), aktuálnost, překvapivost, atd., přičemž řadu z nich může ovlivnit samotný zdroj informace (autor služby). Neumí-li či nechce to dělat, nemůže se divit, že neuspěje v konkurenci jiných informací. A tohle nijak nesouvisí s nekvalitní novinářskou prací, takhle fungují média na celé kvalitativní škále. Pochopení těchto základních principů je pro proniknutí do médií mnohem užitečnější než hádky v diskusích. Což samozřejmě nemění nic na tom, že základem je mít vůbec o čem zajímavém mluvit :)