Hlavní navigace

Potrapte si svého webdesignera

15. 8. 2006 9:15 (aktualizováno) php

Máte pocit, že ta osoba, které jste zadali vytvoření svých nejbáječnějších a nejoriginálnějších stránek je nějak příliš laxní, vzhledem k tomu, jak ji královsky platíte?

Zkuste ji potrápit několika vtípky či drobnými zlomyslnůstkami, kterým se každý webdesigner rád zasměje.

1) KONTAKT

a) Potřebujete svoje stránky rychle? Nejvíce je urychlíte tím způsobem, že najdete na webu náhodně cca.10 webdesig­nerských firem a pošlete jim e-mail následujícího zně­ní:

Dobrý den. Jsme firma zabývající se rozvozem pracích prášků XYZ. Do 14 dnů potřebujeme mít hotové stránky. Pokud máte zájem o tuto práci, pošlete mi do 7 dnů grafický návrh nových stránek spolu s cenovou nabídkou na uvedený můj meil.

Následujících 7 dnů můžete strávit na dovolené, zásadně neodpovídejte na e-maily, telefonický ani jiný kontakt není nutný.

b) Webdesigner má obvykle spoustu času, rád se oddává meditaci. Pokud ví, že máte důležitý hovor s manželkou, milenkou nebo čistírnou, rád vám odpustí hodinku strávenou postáváním na chodbě.

c) Webdesigner rád nadsazuje termíny. Pokud po hodině přemlouvání slíbí, že prezentaci zvládne za týden, určitě mu to trvá 2 hodiny a zbytek času tráví na Havaji s přítelkyní, poté co si obojí pořídil z Vaší zálohy.

2) Komunikace

a) Ideální čas pro zavolání je 11. hodina večerní.

b) Veškerou e-mailovou komunikaci týkající se Vašeho webu nadepisujte „Web“ nebo, pokud máte sdílnou náladu, „Náš web“ nebo „Internetové stránky“.

c) Webdesigner je během práce na projektu a následujícího půl roku poté povinen nainstalovat zdarma ASDL modem Vám a celé Vaší rodině, nainstalovat ve firmě novou verzi Windows a naučit Vaši sekretářku pracovat v Excelu.

3) Dokončení zakázky

a) Webdesignera nezajímá termín platby, nejen že je nehorázně bohatý, také neplatí elektřinu, vodu nebo pronájem. Ideální termín je první výročí splatnosti faktury.

b) Během posledního týdne před dokončením zakázky radikálně prohlašte, že už se vám to nějak nelíbí, jestli by to nešlo celé nějak změnit. Není třeba zacházet do podrobností. Zdůrazněte však, že fakturu nezaplatíte, dokud nebude web jak má být. Otrlejším povahám pohrozte zrušením zakázky.

c) Je spousta věcí, které by se daly na nových stránkách vylepšit. 2 dny před dokončením pošlete svému webdesignerovi 4-stránkový dokument ve Wordu se svými připomínkami. Rotující skleněný zavináč, animovaný „andrkonstrakšn“ a MIDI na pozadí jsou stále in (psáno 25.7.2006, ale už pochybuji, že by se během následujících 10let názor veřejnosti nějak radikálně změnil).

Update:
d) Před zaplacením faktury (tedy 2–3 měsíce) pravidelně aktualizujte data na starém webu a trvejte na pravidelné synchronizaci.

Hlavně buďte v pohodě a nic si neudělejte :-)

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).