Hlavní navigace

Názor ke článku Zarucni doba u software vyvijeneho na zakazku od piErcE - Potvrrzuji (1). U nas je to to same...

  • 28. 2. 2007 0:40

    piErcE (neregistrovaný)

    Potvrrzuji (1). U nas je to to same . Behem akceptacnich testu (jsou soucasti vyvoje a jeho rozpoctu, typicky 2-3 tydny, naklady na ne jsou zahrnute v rozpoctu a v castce, kterou plati zakaznik za vyvoj. v ramci tohoto jsou opravovany pouze chyby, ktere jsou "jasne" - odlisnost chovani oproti puvodnimu projektu (ktery byl akceptovan a separatne zaplacen zakaznikem).

    pokud si v prubehu testu (nebo i vyvoje) zakaznik neco rozmysli, nebo se prijde na neco, na co se pri priprave projektu zapomelo a zakaznik na to pri sve akceptaci neprisel, tak je to soucast zmenoveho rizeni a zakaznik plati hodinovou sazbu, kterou navrhujeme my.

    po akceptaci projektu prechazi do supportu, kde uz to byva ruzne - zalezi na obchodnikovi jak projekt zobchodoval . ale typicky priklad je, ze po dobu zaruky (6 - 12 mesicu typicky) ma zakaznik urcity pocet hodin mesicne "zdarma" (napr. 30), po uplynuti zaruky uz se to lisi projekt od projektu (pausalni mesicni castka za urcity pocet hodin, plati vsechno atd tatd)

    je to pak krasne videt, jak behem zaruky chodi hromady chyb (casto fura ptakovin), tesne pred uplynutim zaruky prijde treba dvacet chyb naraz a dnem uplynuti zaruky jako kdyz utne a prijde jedna chyba za mesic.casto se zakaznici snazi v ramci chyby protlacit zmenovy pozadavek, ale to je uz jina kapitola... a nikdy nekoncici dohady o tom, kolik zaplati apod...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).