Hlavní navigace

Taky chcete mít vše v jednom?

5. 2. 2009 13:42 Nishkam Jan.

Marketing naší aplikace Seminar-CRM přináší zajímavé podněty a zkušenosti.

Příklad č.1 z úst potenciálního klienta: „Nechali jsme vyvinout vlastní systém na zakázku externí firmě. Pracovali na tom několik let. Měli jsme nové a nové požadavky na systém a nakonec to bylo tak složité, že se nám to nelíbilo a nepoužíváme ho.“

Příklad č.2 „Potřebuji tam mít alespoň fakturaci. Když už budu něco takového používat, tak bych chtěla mít vše v jednom.“

Zajímavý odkaz: Vše v jednom aneb cesta k bezpečnému IT článek na itbiz.cz

Teď se zeptám: také požadujete od svého systému „vše v jednom“? Praktický to může znamenat:

  1. prohlížeč a email dohromady
  2. word + tabulkový procesor + nástroj na prezentaci + možná i Photoshop + něco na vektorovou grafiku
  3. 1 a 2 dohromady a k tomu ještě nástroj na střih videí, kvalitní přehrávač DVD, MP3 Vše v jednom! Anebo…
  4. e-shop a účetnictví, případně bychom mohli chtít i nástroj na správu kampaní v sklik, adwords a já nevím co všechno. Vše v jednom!
  5. chcete propojit dohromady facebook, twitter, lupa.cz, webtrh, svůj Wordpress blog na vlastní doméně, všude mít jednotné přihlašování, XML-feedy a upozornění, co se kde šustne?

Přiznám se, že nemám v tom úplně jasno. Jsem dlouhodobě zastáncem UNIX-ové filozofie jednoúčelových rychlých srozumitelných aplikací. Klienti se však ptají po dalších a dalších rozšířeních. V případě naší aplikace, která slouží jako CRM pro organizátory kurzů, školení a seminářů si myslím, že

  • na jedné straně je v pořádku přidávat rozšíření, která se týkají bezprostředně účelu aplikace. Musím ale neustále sledovat kompaktnost aplikace a modularitu, abychom nevytvořili pomalé nesrozumitelné monstrum, které nikdo nebude chtít používat.
  • na druhé straně bych nechtěl do aplikace montovat účetnictví a další funkcionalitu, která nesouvisí s hlavním účelem. S tím je právě problém a poptávka po účetních funkcích („alespoň ta fakturace“) mě nenechává v klidu. Možná jsem zbytečně zásadový, příp. natvrdlý, a nechci slyšet požadavky klientů? Heslo „můj zákazník – můj pán“ neuznávám a nedržím se ho, ale snažím se neignorovat rozumné požadavky.

Mám zkušenost s vývojem účetnictví a vidím tuto oblast jako černou díru. Jakmile přidám tisk faktur, vyrojí se hromada dalších požadavků typu „když už to tam máme, nešlo by ještě…“

  • tisk pokladních dokladů
  • uchování objednávek
  • práce s dph
  • odpisy majetku
  • kniha jízd atd. atp… donekonečna + sledování změn v zákonech a příslušné úpravy.

Přitom Seminar-CRM má jiný účel a přijde mi smysluplnější věnovat zdroje např. vývoji mobilního rozhraní, práci s sms nebo kvalitního editoru pro HTML emaily. Další věc je, že aplikace nemá být omezená na český trh a české účetní zákony.

Co myslíte? Ptám se jak v obecné rovině, tak i na ten náš konkrétní případ. Má smysl dodělat modul fakturace, případně celé účetnictví (to snad ne!!!) nebo jakési rozhraní pro účetní program (jaké? a kolik těch rozhraní)? Má smysl dělat vše v jednom? Nebo ještě jinak, kde je ta správná míra?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).