no správné jsou všechny odpovědi ale zásadní je nechávat si rezervy. A velmi důležité je kalkulovat projekty nikoliv jako samostatné aktivity, ale uvědomit si jejich dopad na vytížení různých lidí. A zcela klíčové je pak kvalitní projektové řízení, čím kvalitnější projektové řízení, tím menší potřeba nějakých rezerv.
Dalším způsobem je mít těch projektů 100 a ne 4. To že ti onemocní třeba jeden programátor ze 4 je podstatně pravděpodobnější, než že ti onemocní 25 programátorů ze 100. Ale to se samozřejmě snadno napíše a hůř realizuje.
Klíčová je také krizová komunikace - nejhorší možný způsob je počkat až se to posere a pak to říkat klientovi - když to s nimi proberete v průběhu tak zjistíte, jak moc je pálí termíny a často se zjistí, že se člověk honí kvůli nějakému termínu ve smlouvě, ve kterém je klient stejně zrovna měsíc na dovolené.
Přečteno 83 872×
Přečteno 74 669×
Přečteno 61 181×
Přečteno 50 335×
Přečteno 47 579×