Microsoft vs. Seznam.cz

27. 5. 2008 17:49 maxxxim

V posledních dnech se začalo hodně spekulovat o prodeji Seznamu společnosti Microsoft a proto i já si dovolím tuto skutečnost okomentovat. Vlastník majoritního podílu Ivo Lukačovič, však tyto zákulisní zprávy popřel. Lze považovat za velmi pravděpodobné to, že nyní budou minoritní akcionáři tlačit na Iva Lukačoviče, aby prodal i svůj podíl. Ten již v minulosti naznačil, že v žádném případě nehodlá na tyto tlaky reagovat, ale jak si tedy vysvětlit zprávu ČTK ze dne 25. 4. 2008, ve které se uvádí, že banka Goldman Sachs pracuje na přípravě prospektu pro případné investory a k prodeji má být i majoritní podíl Seznamu.

Kdo očekával, že by se při návštěvě Steva Ballmera mohlo jednat o prodeji  Seznamu, musel být půlhodinovou snídaní a údajným rozhovorem na WC docela zklamán, ale není se čemu divit, protože příjezd S. B. byl ostře sledován nejenom tuzemskými novináři. Jako pravděpodobnější se jeví to, že si pouze domluvili termín jednání, které se bude konat za zavřenými dveřmi v Redmondu nebo někde úplně jinde. Logicky to vychází s předpokladu, že cestu Ivo Lukačoviče do Redmondu se povede lépe ututlat, nežli příjezd S. B. , který zde i oficiálně jednal s Českou republikou.

Začnu-li se zabývat důvodem, který by mohl Iva Lukačoviče vést k tomu, že by začal uvažovat o prodeji své majority, napadá mě především jedna skutečnost. Zatím Google v Česku posiloval svoji pozici na úkor menších vyhledávačů, pro které se to stalo prakticky likvidačním. Seznam toto zatím nijak výrazně nepostihlo, ale co v budoucnu? Je více než jasné, že by Seznam jako lokální český vyhledávač proti Googlu své pozice také oslabil.

statistiky-vyhledavace.PNG

 Zdroj: Navrcholu.cz

Závěr a zároveň Záměr. Bude-li Seznam součástí nějakého celosvětového gigantu v oblasti vyhledávání, má možnost Googlu velmi dobře konkurovat. Je nutné si taky uvědomit, že každý pokles návštěvnosti snižuje cenu této společnosti, což by naznačovalo, že za současného trendu se Ivo Lukačovič, donucen okolnostmi, pokusí prodat Seznam co nejdříve. Nebude se přeci koukat na to, jak mu firma ztrácí hodnotu pod rukama.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).