Předpokládáte nevyslovenou premisu, že lidé vědí co chtějí.
To ale asi není vždy tak úplně pravda. Někdy vůbec ani nevědí, že nějaká věc/služba může fungovat, tak jak by ji mohli chtít.
Další ošemetná věc je ten dotazník. Je něco jiného odpovědět ano chci to/nechci to a pak to skutečně používat/nepoužívat.
A také je problém s velikostí a správným výběrem vzorku dotazovaných lidí.
Z toho by vyplývalo, že PM neni marketing ale sociologie :-) Nebo že marketing by měl být sociologií :-)
Podle mě je oblíbenost a pak prodejnost čehokoli souhrou mnoha faktorů, z čehož výraznou roli hrají i emoce a nedá se to příliš rozumně rozškatulkovat. Naštestí. Jinak by vymýšlení projektů a jejich prosazování na trhu nebyla taková zábava :-)
Ale v zásadě máte pravdu. Ptát se lidí je důležité. Proto to taky jdu dělat :-)
Přečteno 175 941×
Přečteno 135 247×
Přečteno 81 245×
Přečteno 76 316×
Přečteno 65 345×