Hlavní navigace

Názor ke článku Jak to s těmi portály je aneb udělejte si názor sami od Petr Šnajdr - [2] NetMonitor, ale pokud nejste přihlášen vidíte jen...

  • 10. 12. 2007 16:30

    Petr Šnajdr (neregistrovaný)

    [2] NetMonitor, ale pokud nejste přihlášen vidíte jen RU a ti začínají před caa 2-3 roky. UV jsou tam déle, ale ty bohužel neuvidíte jako anonymní uživatel.

    [3] google bohužel není přímo dostupný. Nepřímo lze k odhadu požít statistiky refereru z Toplistu nebo Navrcholu. Z nich je vidět rostoucí vliv Google, ale má to řadu úskalí od vyrovnanosti stat. vzorku až po to, že se to fakticky týká hlavně hledání apod.


    [4] Portály opravdu mají odlišné soc. demo skupiny a opravdu dle toho lze tipovat kde se kdo pohybuje. Lépe ale podívat se na výstupy NetMonitoru. Nejsem si ale jistý zdali je socdemo vidět ve veřejných výstupech.

    [5] Ono mediální společnosti, ať už portály, televize apod. přeci jenom za tou návštěvností či sledovaností vidí víc než hypermarket, který by takovými čísly asi nikoho nedojal, kdyby neměl tržby :-). V případě portálů by to totiž znamenalo, že ani žádné tržby nebudou :). U hypermarketů to nemusí znamenat nic.

    Druhá věc je, že když chcete něco porovnávat, tak musíte ty čísla mít a musíte je mít v porovnatelné podobě. Ačkoliv tu a tam někdo něco zveřejňuje, o porovnatelnosti bych docela s úspěchem mohl pochybovat. Samozřejmě až všichni zveřejní třeba EBITDA hurá na to.
    A nakonec, ono by ta porovnání dopadla dost podobně jako ty grafy návštěvnosti a to z jednoduchého důvodu - ty čísla spolu přeci jenom korelují :-)