O tom, že PPC systémy jsou úžasný způsob jak utrácet snadno a rychle peníze jsem tady už psal. Přesto je mám z internetové reklamy nejraději. Vím proč. Tentokrát mi nevolal nikdo z Atlasu, ani z Centra (dnes je to stejně prašť jako uhoď), ale přímo ze Seznamu. Ti se nedají poslat do patřičných mezí tím, že jsou malí. Na ty je nutné býti sofistikovaný. Vzhledem k tomu, že bylo před obědem, takže jsem ještě spal a neměl jsem ještě energii býti sofistikovaný, tak jsem si nechal poslat nabídku do mailu, že se na to podívám v lepší hodinu. Protože na Seznamu (jakž takž) spokojeně Sklikuji, tak jsem si nechal poslat informace o reklamě na firmy.cz, což je něco, odkud přicházející lidi alespoň občas nakoupí.
Nabídka dorazila a první, co mě zarazilo, že agentka konstatovala, že drtivá většina pozic je vyprodaných. Ksakru, tak proč mě vlastně obtěžuje? Abych inzeroval na Lide.cz (tedy doufám, že tam mají volno)? To snad ne…
Něco málo vyškrabala v regionálních nabídkách (rozuměj: tam kam leze málo lidí, protože málo kdo má IQ dostatečné na to, aby si výpis omezil). Vybral jsem řádku z nabídky, kde byl poměr cena / návštěva nejlepší:
Kategorie: nějaká
Formát: Rectangle (velký banner úplně na konci výpisu)
Region: celá ČR (velké štěstí)
Měsíční návštěvnost: 17130
Cena za 3 měsíce: 18000 Kč
Dál už pokračuje můj mail, kterým jsem odpověděl doslova:
Rekneme, ze 10% z navstevniku klikne, coz si myslim, ze je hodne nadnesene, ale budu na vas velky optimista.
To mame za 3 mesice 17130*3*0,1 – 5139 navstevniku k nam na stranky.
Konverzni pomer na nakup u lidi prichazejici z firmy.cz u nas znam dlouhodbe z Analytics – je to okolo 0,2 %. Ti novi budou mit asi podobne chovani. To znamena, ze nakoupi cca. 10 lidi za 3 mesice.
Asi uz tusite, ze to nemuze mit smysl.
Dlouhodobe mam spocitano, ze abych byl v plusu, tak muzu platit okolo 1–2 Kc za privedeneho navstevnika (neboli proklik na reklamu). U vas je tohle cena za zobrazeni, takze je to radove nekde uplne jinde.
Nevim jake pomery ma konkurence, ale myslim, ze podobne, takze si to jen nesleduji (coz zkusenost potvrzuje). Jsem tedy rad, ze u vas neefektivne utraci ;-) Hodne nam pomahate.
Adam Koppel
Myslim, ze uz nenapise…
Update (po půl hodině): Nevyznám se v lidech. Paní ze Seznamu odpověděla. Pro jistotu opět přepisuji doslova, abych to nějak nezkomolil:
Vážený pane Koppele,
nyní Vás prosím o rychlé zaslání datumu, od kterého budete chtít danou reklamu spustit. Navrhovala bych čas minimálně 10 dní, aby byla doba potřebná na předání, zadání a schválení grafiky, a uhrazení objednávky. Ze své praxe vím, že dnes zadáváme reklamy, které se spouští od 10.7.2008. Objednávku Vám potom mohu poslat pochopitelně mailem, ale pokud budete chtít osobně, určitě si najdu čas.
No, není užasná? Taky bych chtěl dělat v Seznamu…
Vy by jste rad pracoval v Seznamu? To si myslim, ze by jste nezvladnul. Ti lide o kterych pisete musi tvrde pracovat, aby se uzivili a to u vas neni potreba. Vy vstavate pred polednem, takze bud jste skvela prosperujici firma a nebo jste flegmatik, ktery vydelava jen aby se uzivil. Preji mnoho uspechu a priste az Vas kontaktuje Seznam, budte potesen, ze nekdo takovy ma o Vas vubec zajem :-))
Přehlížíte rozdíl mezi textovým odkazem a grafickým bannerem. Banner se totiž používá i k budování značky a jeho význam je tudíž trochu víc než jen továrna na kliky. Pokud tyto formy reklamy používají vaši konkurenti, vůbec to neznamená, že jsou hloupí. Tím hlupákem totiž můžete být z dlouhodobého pohledu právě vy...
Samozřejmě tím neříkám, že to není předražené, ani že to funguje - ale váš pohled na věc je smutně jednoduchý.
Tak jistě ne všichni jsou uplne profíci a třeba se jen paní špatně podívala na tvoji odpověd, ale na rozdíl od jiných prodejců reklamy musím říct že v Seznamu jsou na tom dobře, alespon mě skoro vždy navrhli zajímavé řešení.
Jediný problém u Seznamu vidím v tom, že nejsou schopni snížit cenu třeba když má kategorie vysokou návštevnost ale je nekomerční a nemají tam ani jednoho inzerenta. Nejsou schopni a ochotni se domluvit na slevě ani 20% (já chtěl bláhově 50%) :-)
to as little as u like: Pokud je pro vás "tvrdě pracují" něco jako "hlavou proti zdi" tak vás chápu, ale pokud se někdo snaží uživit na internetové reklamě a přitom nechápe základní ROI analýzu (ze které jasně vyplývá že to nemůže mít smysl) tak má prostě smůlu. To že se někdo možná "špatně podíval" na jasnou odpověď je jenom třešnička na dortu.
A poněkud mi uniká logika pomocí které usuzujete že když někdo vstává později a před obědem mu to moc nemyslí, tak je línej a pečení holubi mu tak nějak sami létají do úst. Smiřte se s tím že existuje skupina lidí která je z různých důvodů zvyklá později vstávat a fungovat dlouho do noci - a pracovat třeba i daleko tvrději než ostatní. Časy kdy se vstávalo ve 4 aby se vykydalo a podojilo jsou dávno pryč ...
Problém Seznamu je v tom, že je to v podstatě monopol, a to jak na vyhledávání, tak v oblasti reklamy. Proto se mohou chovat tak jak se chovají, tedy nemyslet na to, co zákazníkovi reklama přinese, ale na to jak z něj vyždímat peníze. Bohužel je hodně takových firem. Mě kupříkladu nedávno telefonovala jedna paní z Hyperinzerce a chtěla mi vehementně vnutit placenou reklamu. Když jsem jí říkal, že nemám zájem, pořád si mlela svou. Tak jsem se naštval a řekl jsem jí, že mám několik webů se slušnou návštěvností a že bych jim rád za 100k prodal reklamu. Nakonec jsem jí tak zblbnul, že mi praštila s telefonem.
Přečteno 54 492×
Přečteno 54 362×
Přečteno 52 483×
Přečteno 52 010×
Přečteno 51 944×