Hlavní navigace

Jak jsem zase někoho poslal do háje

19. 6. 2008 22:07 (aktualizováno) koppel

O tom, že PPC systémy jsou úžasný způsob jak utrácet snadno a rychle peníze jsem tady už psal. Přesto je mám z internetové reklamy nejraději. Vím proč. Tentokrát mi nevolal nikdo z Atlasu, ani z Centra (dnes je to stejně prašť jako uhoď), ale přímo ze Seznamu. Ti se nedají poslat do patřičných mezí tím, že jsou malí. Na ty je nutné býti sofistikovaný. Vzhledem k tomu, že bylo před obědem, takže jsem ještě spal a neměl jsem ještě energii býti sofistikovaný, tak jsem si nechal poslat nabídku do mailu, že se na to podívám v lepší hodinu. Protože na Seznamu (jakž takž) spokojeně Sklikuji, tak jsem si nechal poslat informace o reklamě na firmy.cz, což je něco, odkud přicházející lidi alespoň občas nakoupí.

Nabídka dorazila a první, co mě zarazilo, že agentka konstatovala, že drtivá většina pozic je vyprodaných. Ksakru, tak proč mě vlastně obtěžuje? Abych inzeroval na Lide.cz (tedy doufám, že tam mají volno)? To snad ne…

Něco málo vyškrabala v regionálních nabídkách (rozuměj: tam kam leze málo lidí, protože málo kdo má IQ dostatečné na to, aby si výpis omezil). Vybral jsem řádku z nabídky, kde byl poměr cena / návštěva nejlepší:

Kategorie: nějaká
Formát: Rectangle (velký banner úplně na konci výpisu)
Region: celá ČR (velké štěstí)
Měsíční návštěvnost: 17130
Cena za 3 měsíce: 18000 Kč

Dál už pokračuje můj mail, kterým jsem odpověděl doslova:

Rekneme, ze 10% z navstevniku klikne, coz si myslim, ze je hodne nadnesene, ale budu na vas velky optimista.
 
To mame za 3 mesice 17130*3*0,1 – 5139 navstevniku k nam na stranky.
Konverzni pomer na nakup u lidi prichazejici z firmy.cz u nas znam dlouhodbe z Analytics – je to okolo 0,2 %. Ti novi budou mit asi podobne chovani. To znamena, ze nakoupi cca. 10 lidi za 3 mesice.
Asi uz tusite, ze to nemuze mit smysl.
 
Dlouhodobe mam spocitano, ze abych byl v plusu, tak muzu platit okolo 1–2 Kc za privedeneho navstevnika (neboli proklik na reklamu). U vas je tohle cena za zobrazeni, takze je to radove nekde uplne jinde.
 
Nevim jake pomery ma konkurence, ale myslim, ze podobne, takze si to jen nesleduji (coz zkusenost potvrzuje). Jsem tedy rad, ze u vas neefektivne utraci ;-) Hodne nam pomahate.
 
Adam Koppel

Myslim, ze uz nenapise…

Update (po půl hodině): Nevyznám se v lidech. Paní ze Seznamu odpověděla. Pro jistotu opět přepisuji doslova, abych to nějak nezkomolil:

Vážený pane Koppele,
 
nyní Vás prosím o rychlé zaslání datumu, od kterého budete chtít danou reklamu spustit. Navrhovala bych čas minimálně 10 dní, aby byla doba potřebná na předání, zadání a schválení grafiky,  a uhrazení objednávky. Ze své praxe vím, že dnes zadáváme reklamy, které se spouští od 10.7.2008. Ob­jednávku Vám potom mohu poslat pochopitelně mailem, ale pokud budete chtít osobně, určitě si najdu čas.

No, není užasná? Taky bych chtěl dělat v Seznamu…

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).