Hlavní navigace

Centrum + Atlas > moje rozlišovací míra ?

27. 2. 2008 21:34 (aktualizováno) koppel

Přiznám se bez mučení, že pokud Seznam používám velmi zřídka, tak jeho dva konkurenty už vůbec ne. Nikdy jsem nepochytil, co víc by mi měly přinést, i když okrajově vnímám, že v kvalitách některých služeb (mapy?, email?) proti své rudé konkurenci zase tak pozadu nejsou. Ale vystačím si s Googlem + některými pár dalšími službami odjinud. Teď jsem si všiml, že Centrum se nějak poAtlasilo, či snad naopak. Vzhledem k výše uvedenému neřeším detaily, ale zamyslel jsem se nad tím, zda se tím pro mne něco změnilo anebo by se změnit mohlo.

Nedávno jsem tu psal o PPC reklamě a obtížnosti agentů, kteří mi ji nabízejí. To je jedna ze služeb, které u Seznamu využívám (rozuměj: Sklik). Pak lehce nahlédnete, že Sklik je nestoudně okopírovaný Adwords. Nepohoršuji se nad tím, naopak mi vyhovuje, že když si otevřu jeden systém vedle druhého, tak se mi pohodlně přechází a porovnává. V tom případě bohužel také vyleze na povrch, že Sklik neokopíroval všechny funkce a hlavně nedokázal pochytit to, co z Adwords na první pohled vidět není – model který určuje releventnost reklamy k vyhledávání a obsahu. To v kombinaci s výrazně slabším umístěním, kam Seznam Sklikovou reklamu cpe, vede k tomu, že stejné kampaně v Adwords fungují výrazně lépe. A nakonec Skliku chybí model, který by ho otevřel pro třetí strany – obdoba Adsense.

Takže zpět k tomu Centrálnímu Atlasu. Zatím jsem je ingoroval i jako zadavatel reklamy a do očí jim říkal: Vím, že v PPC platím jen za kliky a ty jsou stejné v Seznamu i u vás. Jenže správa kampaní je časově fixní náklad a to je věc, kterou neuděláte jednou. Když se máte týdně dvě hodiny věnovat jejich optimalizaci, tak je nesmysl strávit stejný čas nad Sklikem a nad AdFoxem, když ten druhý by přinášel desetinu návštěvníků. Přestože bych za ně i desetinu zaplatil. To je holý fakt.

Pokud Centrum s Atlasem budou mít jednotný PPC reklamní systém a nejlépe i umožní ostatním, aby si jejich reklamní jednotky umisťovali na své weby, pak z mého pohledu jejich sloučení alespoň pro mne přinese něco pozitivního. Ale zůstávám pesimistou.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).