Občas stačí k obveselení vystresováného člena IT crowdu malinko. Dneska to bylo technické řešení supportu na Active24. Je koncipováno jako javascriptový on-line chat. Už to je fajn, nesnáším call centra, kde musíte vyťukávat tónovkou údaje typu „Jste-li homosexuální, stiskněte čtyřku.“. Ta příjemnost, která překvapila je ale to, že vám záznam toho chatu přijde po ukončení na mail. Nice idea.
Czechia (hostingova odnoz Zoneru) ma neco podobneho uz nejakou dobu. Jine firmy to same resi pres ICQ nebo Skype. Ale v kazdem pripade je to velmi uzitecna vec, obzvlast proto, ze muzete zkopirovat chybove hlasky a poslat je.
Kdezto u nekterych firem, ktere maji na podporu jenom telefoni linku (nekteri hnusaci, jako UPC, dokonce placenou), je obcas problem vubec se dostat k cloveku, ktery tomu rozumi. Navic vetsina pouziva pri vyckavani jen zakladni melodii ustredny, ze ktere by po nejake chvily zesilel i zcela dusevne zdravy clovek.
Obcas si u toho pripadam jako Al Bunda ze serialu Zenaty se zavazky, v tom dile kde kupoval cerpadlo (myslim, ze palivove) do sveho Dodge ... ten pri obednavani pres telefon dokonce usnul unavou.
No služba je to fajn... Ale...
Něco už jsem s Active24 zažil... Za poslední roky jsem tuto komunikaci využíval nespočetněkrát (posílání chatu na mail mají tusím tak půl roku).
A ted to zmiňované ale...
1, služba je to fajn pokud se vám na ten chat někdo připojí a nečekáte 20 min aby jste se pak dozvěděli že na vás asi nikdo nemá čas.
2, pokud už se nekdo připojí - tak se opravdu snaží vám pomoci, ale jak už někdo zmiňoval, je to o lidech. Mnohokrát jsem natrefil na člověka který si nedokázal za hodinu poradit i s naprostou banalitou.
3, pokud se někdo připojí a snaží se vám pomoci tak se také může stát že se spojení přeruší a chat vypadne - at už z zdůvodu odpojení internetu, nutnosti restartu, nebo čehokoliv jiného. A pokud se pak znovu připojíte zpravidla se vás ujme někdo jiný a musíte celý problém řešit znovu - a to někdy při hodinovém vysvětlování (u pomaleji chápajících jedinců) není zrovna příjemné.
Tohle se vám třeba u ICQ nestane.
Je to nevíhoda, ale občas se promnění i ve výhodu :-)
Řešil jsem s jedním pracovníkem jejich podpory adresu domény 3.řádu - u active24 se po založení zobrazují jako domena.cz/neco
ale potřeboval jsem aby byla adresa neco.domena.cz
Po 10 minutách čekání na připojení jsem musel skoro hodinu vysvětlovat co vlastně potřebuji. Po hodině se chat přerušil (už nevím z jakého důvodu) musel jsem se tedy přihlásit znovu a ujal se konverzace jiný člen podpory a ten to vyřešil během 5 min.
Je to prostě o lidech.... Podobných případů jsem u active24 zažil možná i desítky...
Přečteno 54 463×
Přečteno 54 347×
Přečteno 52 469×
Přečteno 51 996×
Přečteno 51 934×