Hlavní navigace

Názor ke článku Velká věc - Google koupilo Writely! Google Office blízko. od David - [4] Ok, nechme stranou emoce jako jsou nadsázky...

  • 10. 3. 2006 15:02

    David (neregistrovaný)

    [4] Ok, nechme stranou emoce jako jsou nadsázky a bavení se jinými názory a pojďme se na to podívat s chladnou hlavou.

    MS vydělal a vydělává na Windowsech a Officech, což jsou celkem dobré produkty, které se s každou svojí další verzí zlepšují a evidentně je dokáže s úspěchem použít ta největší masa uživatelů a je celkem jedno, že k nim existují tu možná v něčem lepší, tu horší, ale dejme tomu dostatečné alternativy, které jsou v principu obdobné (Linux, Open Office). Produkty MS se prostě z nějakých důvodů používají víc a MS každým rokem roste.

    Ovšem od doby, kdy se MS nechal inspirovat principem Windows a rozšířil ho do světa nepřišel s ničím zásadně novým. Jen postupně (v dost dlouhém cyklu) vylepšuje svoje dva klíčové produkty, ale to je málo.

    Právě myšlenka, že nebude nic měnit, dokud to takto bude fungovat je jistou cestou do záhuby. Nevím, nakolik je Microsoftu vlastní, ale vypadá to, že ano. Microsoft tak usíná na vavřínech svých zisků a může se stát, že ve chvíli, kdy vydá nějakou další verzi Office a Windows, najednou už o ni nebude zájem, protože tu bude někdo úplně jiný, s něčím úplně novým a lepším.

    Pokusy MS o úspěchy na on-line poli jsou sporné. Podívejte, jak dlouho už se pokouší o vyhledávač, ale nějaké výraznější úspěchy ne a ne přijít, jen silácké proklamace. Teď je tady Live.com se svým nestránkováním (jako nejvýraznější novou vlastností), ale není mi jasné, k čemu by to vlastně mělo být dobré. Ve mně spíš budí rozpaky, ale ok, je to zatím jen beta, tak počkejme, jak se vyvine.

    Mluví o tom, že software se v budouvnosti bude stále více používat on-line a vývoj událostí posledního roku tomu také nasvědčuje. A podívejte, co v této oblasti může MS nabídnout - svůj desktopový kancelářský balík, který do online podoby pretaví těžko.

    A naproti tomu je tady Google, firma, jejíž v podstatě jakýkoliv projekt znamenal nemalou inovaci a změnu

    Pro vyhledávání je již dávno její jméno synonymem. Gmail byla první aplikace, která dokázala uživatele přimět používat webové rozhraní místo desktopového, která přišla s technologií AJAXu (pokud ne obecně, tak aspoň do širšího povědomí) nebo briskně koupil společnosti, které s něčím takovým přicházely - např. Urchin a nyní Writely. Z jeho postupu lze vysledovat jasnou strategii s promyšlenými cíly a jasné směřování dál a dál stále k něčemu novému, ačkoliv si na svůj aktuální růst a zisk nemůže stěžovat. Nemluvě o image, díky které nestíhá uspokojovat zájem zvědavců v podstatě o jakýkoliv nový produkt, který spustí, navzdory bohatým zkušenostem z on-line světa, ve kterých je před MS na míle dopředu. A pak je tady komunikace se zákazníkem, i zde je Google ten, kdo vyniká.

    Pokud MS zaspí zlom, který se právě odehrává, půjde to s ním v budoucnosti z kopce a současné zisky na tom mnoho nezmění.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).