Ceny za správu a vedení PPC reklam na Google i Seznamu jsou mezi konkurencí různé. Od toho vlastně konkurence je. I k nám přicházejí klienti, např. z regionu Prahy, zejména kvůli nižším, tzv. „venkovským“ cenám za služby online marketingu. Ale ceny by měly být nastaveny s nějakým rozumným rozptylem.
O různých cenách, nikoli za PPC, ale v rámci služeb SEO píšeme v našem jiném článku.
Minulý týden v mém hledáčku news zabodoval jeden článek na oblíbeném webu mladypodnikatel, kde pražská agentura KOFEIN, radí mladým podnikatelům, jak na efektivní správu a vedení PPC reklamy. Text je obsahově dobrý a správný. Z článku jsme byl vyodkazován zpětným odkazem přímo na stránky agentury Kofein. (Můj osobní dojem z článku byl takový, že se jednalo o PR text, ale proč ne, když obsah je kvalitní).
Co mě však dostalo, byl ceník této agentury. Asi jsme u nás ve Svitavách opravdu venkovani. Nevěřil jsem vlastním očím, kolik si agentura účtuje u klientů za správu a vedení PPC reklamy. Jejich ceník PPC připojuji níže v obrázku. Prostudujte a komentujte.
Za 3000 Kč až 5000 Kč měsíčně dostane průměrný klient agentury Kofein z Prahy za správu PPC reklamy přibližně 4 až 6 hodin práce na správě PPC kampaní za měsíc!
Náš komentář nemá ve svém obsahu nic proti agentuře samotné. Mají hezké www stránky, dobré reference, zajímavé PR, atd. Určitě jsou i šikovní, pokud si u nich PPC reklamy objednala např. společnost Okay. Ale dát klientovi za takový finanční ranec jen pár hodin práce na jeho PPC kampaních, se mi zdá jaksi hodně natvrdo nasazené. Zvlášť, když z praxe v oboru vím, jak se běžné ceny a objem prací na PPC pohybují.
Co lze na klientově PPC stihnout za 4 až 6 hodin práce? Aspoň v mé malé agentuře řešíme optimalizace a údržbu PPC kampaní tak, že to zabírá xx hodin měsíčně. Hledáme, navrhujeme, testujeme, analyzujeme, zkoumáme konkurenci, řešíme význam a statistiky konkrétních klíčových slov, navrhujeme vylučující klíčová slova. Řešíme zvlášť PPC v obsahu a zvlášť PPC ve vyhledávačích, řešíme remarketing, hlídáme CTR, ceny za proklik, propojujeme PPC s Google Analytics, …
Výše uvedeným technikám dát 4 až 6 hodin práce každý měsíc je opravdu minimální hranice. Na druhou stranu smekám, protože pokud agentura Kofein je úspěšná i s touto cenovou politikou vůči klientům, pak jsou borci a naše agentura „přidavačem“. Kritika do vlastních řad, OK, nemám s ní problém.
PS: pokud se vám líbí za 6 hodin práce na PPC dát nám měsíčně cca 5000 Kč bez DPH, hlaste se, bereme vás všemi deseti.
PS 1.1.: Pro autory komentářů – Pokud to nechápou, tak Kofein je OK, kvituji transparentní ceny, článek je o tématu, nic víc. Krom Pražáků se nikdo jiný neozývá, tzn., že se píchlo do živého?
Jinak souhlasím, že nízké ceny neuživí kancelář, atd. to je realita. A komentovat tweet mrzuté Větrovky nemá smysl.
Mě by zajímalo, kolik to opravdu zabere času. Chtěl bych si PPC reklamu udělat sám a i sám spravovat tady https://ppcgenerator.pro/cs. Nebo to mám radši přenechat spíš odborníkům? Jde mi o to, že fakt ty částky za správu nejsou úplně malé.
Díky za srovnání. S PPC reklamou mám bohužel zatím minimum zkušeností, ale už delší dobu uvažuji nad tím, že bych nějakou kampaň také rozjel. Otázkou však zůstává, komu to svěřit do rukou. Těch možností je spousta. Například nedávno mi byl doporučen tento PPC specialista: https://marekpech.cz/ nemáte s jeho službami náhodou někdo zkušenost? Díky
Úplný souhlas Miloši. Tyhle ceny mi přijdou běžné a nepřehnané. Jinde je to i více.
Co je tohle za vidle? Nikdy neslišel o bilable hrs? KOFEIN je levnej a měli by zdražit. Jesli nějaký matlák to dělá za 200/hod je to jeho boj, ale ať si raději naučtuje o 10 Kč víc a podívá ven ze svojí nory! Bože, kdy skončí čas pseudo free/lanceru co si myslí, že dělají marketing.
Smutný je, že víc než ten článek mě rozesmály reakce komentujících "profesionálních" PPCčkařů. Jsem myslel, že tyhle lidi jsou nad věcí, že bude mít každej druhej potřebu tu u nějakýho PR článku hájit Kofein, že jsou nejlepší, mě fakt udivuje. No jo no, ochrana vlastního řemesla, ještě že dělám jen nasebe a jen pro sebe....
Trochu mě udivuje, proč si tento blog získal takovou pozornost, alespoň co se počtu reakcí týče. Za mě si myslím ať si každý zvolí takový model odměňování, který vyhovuje jemu i jeho klientovi. Důležité je, jestli to vede k dlouhodobé spolupráci a hlavně dlouhodobé spokojenosti klienta. A to viditelně i KOFEINU platí. A jestli hodinovka pod 1000kč za hodinu je ši není předražená, to záleží na tom, jak si kdo cení svého času, své odbornosti, schopností a zkušeností.
Tak pokud chcete na správu kampaní člověka, co se stará třeba o Alza.cz, tak do toho. Robert je špica a spolupracujeme s ním už asi 4 roky. Za tu dobu stihl tolik kouzel, které doteď nechápu. :-P
U hodně klientů PPC služby prodalo jen to, že je bude dělat Robert Štípek. Prostě asi něco jako, že váš web v Nette bude dělat David Grudl.
Baví mě lidi co umí dělat byznys jen nízkou cenou. Jsem rád za klienty, kteří chápou, že cena není zdaleka vše a kvalita převyšuje kvantitu.
Pokud jsem schopen dělat 3x více práce než jiný za stejný čas, proč bych si neřekl 2x více?
Celý článek je brečení kohosi nad vlastní neschopností :-)
Milý pane Boštíku,
vybrat si jeden transparentní ceník jedné (mimochodem velmi kvalitní) agentury a na tom založit vaše zmatené PR plné hrubek je naprosto nevhodné. Každý, kdo se v našem odvětví alespoň trochu vyzná, musí váš článek považovat za velmi špatnou recesi. Robert Štípek je je jeden z nejlepších PPC expertů v republice, což mimochodem ukazuje i jeho certifikát trenéra Google. Pokud z této malé nepříjemnosti chcete odejít alespoň se vztyčenou hlavou, měl byste se omluvit.
Také by mě zajímal váš obchodní model, pokud vám model agentury Kofein připadá špatný.
Věrka Koukalová
PS: Mám více, než 5 let zkušeností v oboru a jsem také certifikovaným trenérem Google. To pro případ, že byste pochyboval o mojí kompetenci vynášet soudy nad vaším článkem.
Pracoval jsem 5 let v agenturním byznysu - samozřejmě v Praze :) - a vím, že hodinové sazby, které uvádí Robert jsou naprosto ale naprosto o.k. Naopak, je třeba ocenit, že agentura Kofein naprosto transparentně uvádí hodinové sazby, což se většinou neděje a klient nekupuje žádnou kočku v pytli.
Dotaz 1: Na jakou "hodinovku" cílíte vaše služby? Řekněte to i Vy transparentně, když se Vám nelíbí hodinovka agentury a zamyslete se nad tím, jestli by z této hodinovky bylo možné uživit firmu.
Dotaz 2: Opravdu si myslíte, že 6 hodin na běžnou správu malého e-shopu s omezeným sortimentem nestačí? U malého shopu nemáte ani dostatek dat na to, abyste testovali každý týden nové a nové věci. Pokud strávíte nad malým omezeným e-shopem ne 6 ale 20-30 hodin, tak klobouk dolu. Ale velké kampaně bych Vám tím pádem nikdy nesvěřil, protože to znamená, že neumíte spravovat efektivně.
DISCLAIMER: S agenturou Kofein nemám nic společné, vždy jsem pracoval pouze pro jejich konkurenty. :) Ale znám jejich práci a zaslouží si i uznání konkurence, že pracují dobře.
Nejdřív máte pocit, že se k tomu prostě musíte vyjádřit. A pak vám dojde, že je to vlastně opravdu výborný PR článek! Autorova "PC reklama", množství hrubek a samotný obsah článku tvoří výborný marketingový koktejl, nad kterým se prostě musí zastavit (pobavit?) každý zkušený PPCčkař.
Blahopřeju k nejstupidnějšímu komentáři. Je vidět, že jste úplně mimo.
Zajímavý, je to názor. Řekl bych, že co klient, co Kraj, co cíl nejen v PPC, je individuální ujednání a styl.
Myslím si, že platby provize za počty prokliku, měsíční paušál či v článku kritizovaná fakturace vysoké ceny/hodinu, fungují celkem rozloženě myšleno v procentech napříč trhem agentur v ČR, SR a v Polsku.
U nás máme zkušenost, že min. 1/3 klientů by nikdy neakceptovala pevnou sazbu v modelu počtu hodin za měsíc.
Asi opravdu záleží velmi individuálně na více faktorech.
J
těžko takto jasně říci. někteří klienti vyloženě požadují fakturaci á počet prokliků a nechtějí paušál či hodiny
už váš nickname svědčí o IQ, tj. Kofein někdo zná a jakéhosi Roberta někdo ano, někdo ne, rozhodně to není guru PPC jaku P. Ungr, Matějka, Sakáč, atd.
A pokud ty jmenované neznáte, tak se asi moc nevzděláváte, že?
Nemohu si pomoci, ale můj osobní dojem z článku je takový, že se jedná o pouhé PR jakési venkovské agentury Hiswork.cz ;)
Navíc si myslím, že hodnotit PPC agenturu pouze na základě cena/hodina je velmi nešťastné - některým stačí hodina produktivní práce (např. KOFEIN), jiní potřebují celý den :)
Otázkou však zůstává co je pro klienta efektivnější. Vím o čem píši, jsem spokojeným zákazníkem agentury KOFEIN a za mě ji mohu jenom vřele doporučit.
Agentura Kofein je skvělá agentura, která má naopak ceny dost podsazené. Vedou ji dva zkušení PPCčkaři, spolupracující s Googlem a aspoň co se týče Roberta (u Ondry nevím) je certifikovaný Google trainee, jako jeden, tuším, z 11 Čechů na naší PPC scéně, což už o něčem svědčí. Podle referencí je jasné, že svou práci dělají kvalitně a že se firmy nebojí svěřit do jejich rukou. Cena naprosto odpovídá kvalitě a zkušenostem lidí, co kampaně spravují. Pokud si neděláte základní PPC na koleni doma, musíte vědět, že pronájem kanceláří a výplaty něco stojí a je potřeba je z něčeho financovat (a ve Svitavách to bude levnější). Doporučila bych, prostudovat si více nabídek online agentur a až poté psát obodbné články, kterými si navíc také děláte reklamu, ačkoliv si myslím, že jste to vzal za špatný konec.
V dnešní době je prasárna chtít jako agentura provizi za proklik při správě PPC.
Přečteno 33 236×
Přečteno 25 553×
Přečteno 22 303×
Přečteno 20 703×
Přečteno 16 251×