Hlavní navigace

Používejte tzv. vylučující klíčová slova v PPC na Skliku a Adwords

1. 5. 2013 20:58 (aktualizováno) Jan Xaver Boštík

Jak na to, aby PPC reklama na Seznam.cz byle účinná?

Reklama na Seznam.cz se dá dělat mnoha efektivními způsoby. Jedním z nejvíce používáných reklamních formátů na Seznamu je tzv. PPC reklama. 

PPC reklama nejen na Seznamu se rozděluje na PPC texty ve vyhledávání a na PPC reklamní texty v tzv. obsahu, což znamená, že se vaše reklama textová i bannerová zobrazuje na stovkách různých webových stránek, které nechávají zobrazovat reklamy od Seznam.cz. Je to efektivní a účinné, ale i PPC od Seznam.cz na partnerských webech má svá významná NEGATIVA.

Uvedu konkrétní příklad. Naše vlastní ppc reklama na Seznamu v obsahu tzn. na partnerských webech má úskalí např. v tom, že se zobrazuje na „stovkách“ webů, které jsou značně neefektivní, velmi málo navštěvované, obsahově hluboce bezvýznamné, atd. Prostě zaplatit třeba 3 Kč až 8 Kč za proklik webům, které parazitují v reklamu na internetu a snaží nabízet a získávat všemožné „zdarma a zadarmo“, je zcela neefektivní.

Co s tím? Musíte to hlídat a hlavně optimalizovat! Prvním řešením je plnit a aktualizovat seznam „nechtěných“ webů a jejich url adres. Podobný seznam dávám k dispozici viz specializovaný článek na mém privátním blogu.

A co dál? Je potřeba v časové ose hlídat a tvořit seznam tzv. vylučujích klíčových slov, které často spouštějí vaší PPC reklamu v obsahové síti. Níže přidávám seznam nejčastějších slov, které jsou konteaproduktivní a nemají efekt potřebné konverze.

Seznam neefektivních KWs slov, která v našem případě jsou kontraproduktivní: pojem, zuno, triky, diskuze, ban, forum, recenze, volná, místa, triky, brigády, sportovní, daň, zbavit, zrušení, pdf, dph, zrušit, deal, nevhazujte, promítání, red, výuka, vitana, zákon, co, jak, znamená, postup, test, rady, prezentace, prezentaci, práce, místo, erotický, tlakoměr, hubnutí, super, heslo, zástupce, zaměstnání, sestava, feed, feedu, vyhodnocení, ebook, e-book, kniha, fix, štípek. Pozn.: nezapomeňtě VKWs v Skliku uvádět se znamenkem mínus, Google Adwords ,mínus nepotřebuje, ten má pro VKWs samostatné „pole“.

Představte si, že v obsahové PPC na Seznamu inzerujeme naše služby internetového marketingu. Vyselektovali jsme období cca 5 měsíců a vytáhli tzv. „spuštěcí dotazy“, které aktivují zobrazení – proklik našich PPC reklam.

Když se podíváte do výše uvedeného seznamu, tak je zřejmé, že naše reklamní texty a bannery zajímají i tzv. „nekonverzní“ uživatele internetu. Vyčteme z toho, že jedná o studenty, o uchazeče o zaměstnání, o lidi kteří se:

– chtějí PPC naučit či zdokonalit se

- o diskutéry z oboru

– o novináře

- o účetní které zkoumají DPH z PPC

- o marketéry, atd.

Zbytek VKWs asociuje různé produkty a oblasti, které se v oblasti reklamy a marketingu vnutí všude. Jedná se o témata hubnutí, půjček a erotiky. Tak a máme to! Nyní můžeme naší PPC v obsahu pustit dál, dosáhneme vyšších hodnot CTR, vyselektujeme nežádoucí klikaře, a budeme vidět více u správných cílových konverzantů. A v neposlední řadě ušetříme desítky až stovky korun v rozpočtu na PPC.

Shrnutí kroků pro vyšší efektivitu PPC reklam v obsahu – Používejte vylučující klíčová slova (VKWs) – Denně optimalizujte své PPC sestavy – Analyzujte spouštěcí dotazy – Veďte si a tvořte seznam nekonverzních url adres.

S výše uvedenými kroky samozřejmě souvisí přidávání tzv. „zvolených umístění“, optimalizace částek za proklik u jednotlivých slov, rozdělování do více sestav, obměna reklamních textů, atd. Pokud na toto vše namáte čas a vlastní personální zdroje, oslovte profesionální agentury, které se na PPC specializují.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).