Hlavní navigace

Ou-tů aneb Hluboký telekomunismus nebo trapní telekomici?

31. 1. 2007 16:55 Janek Wagner

Po druhé privatizaci Českého Telecomu jsme byli svědky mnoha silných slov o tom, že se konečně český telekomunikační trh začne normalizovat díky evropskému know-how. Služby O2 jsou ale takové kvality, že bych mohl použít bojovný hospodský pokřik stréca Josífka, dej mu pánbů nebe, vyžeňte tu neschopnou pakáž bejkovcem!

Přečetl jsem si se zájmem blogspot Outú Internet Expres – služby jak v informačním středověku a vzpomněl si na instalaci pomocí samoinstalačního balíčku vloni na podzim u mého kolegy. Po výpadku se autor blogspotu odvážil zatelefonovat na podporu (cituji):

Vytočil jsem proto linku Outú pro provozní a technickou podporu služeb Internet Expres. „Nezavěšujte prosím, naši operátoři vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi“, bylo to jediné, co jsem se dozvěděl po vyťukání správné kombinace – tedy zda chci hovořit v českém či anglickém jazyce, a o jakém to problému chci vésti konverzaci. Ještě jsem byl upozorněn, že můj rozhovor s operátorem může být nahráván – pochopitelně pro zkvalitnění poskytovaných služeb. Čekal jsem pět minut, deset minut. Přepnul jsem si tedy telefon na hlasitý odposlech. Uvařil jsem si kafe, abych se uklidnil, občas se pokusil připojit – ale bez úspěchu. (Na úspěch jsem čekal čtyři hodiny.)

A do toho všeho jsem byl v pravidelných intervalech žádán, abych nezavěšoval. Na spojení s operátorem jsem čekal 93 minut, abych se od něj ve dvaceti sekundách dozvěděl, že jsou technické problémy na serveru, že na tom technici usilovně pracují, abych ani do softvéru ani do hardvéru svého počítače nezasahoval, a byl požádán o trpělivost.

Moje zkušenost byla sice kratší, jen půlhodinová, ale stejně vypovídající. Postupoval jsem přesně podle návodu a chtěl se zaregistrovat a získat heslo. Po prvním vytočení jsem byl asi po devíti minutách Nezavěšujte prosím, naši operátoři vyřizují dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi odpojen. Po druhém vytočení jsem se po dvaceti minutách dočkal a bylo mi řečeno stejné heslo jako login a z údivu operátora jsem dospěl k závěru, že mi den před tím byl doručen balíček s neplatným návodem.

Když k tomu přidám přetrvávající prodej ADSL s vysloveně idiotskými omezeními, nenapadá mě nic lepšího. 

Takže vyžeňte tu neschopnou pakáž bejkovcem!

Sdílet