Dnes dopoledne českého času začala platit oznámená změna výpočtu pro umístění premium pozic u Adwords (takové ty 2–3 speciální podbarvené pozice nad výsledky). Doposavaď byl pro ně výpočet stejný jako pro ty, co se zobrazují normálně vpravo – tj. zjednodušeně – vezme se průměrná cena za proklik a vynásobí se CTR (oprava viz komentáře) a ty s největším číslem jsou nejvyýše. Pro premium pozice se ale nyní nově započítává maximální cena za proklik.
To by mělo znamenat jednak (i velmi výrazné) zdražení těchto pozic, jednak menší váhu pro kvalitu (CTR) a tedy možné zhoršení relevantnosti prvních odkazů. V podstatě je to pak ten tupý způsob, který se používal za doby před Adwords a je k vidění třeba u Overture nebo u některých starších českých konkurentů.
Uvidíme jak se to projeví, zatím nic nepozoruji, ale mám také adwords dobře nastavené (průměrná pozice u všech kampaní 1,6 až 2,3; cena za proklik typicky okolo 2 Kč, CTR 3–8 %). Ovšem až ten systém pochopí konkurence, obávám se, že se budou šroubovat ceny strašně vysoko, což je proti mé povaze získávat co nejvíce za co nejméně a tak možná budu nucen opouštět některá slova a nahrazovat je větším počtem slov z ocasu, což je pracnější. Google zas prý naopak vylepšuje algoritmus pro detekci relevantnosti reklam podle obsahu cílové stránky a to by mohlo trochu pomoci, záleží, jakou bude mít váhu při určování pozice.
Nemáte pravdu: změna neznamená zvýšení cen za prémiové pozice, ceny jsou stejné, tj. aukční, jen v rovnici pro výpočet pozice již není aktuální placená cena za proklik ale hypotetická maximální cena, kterou inzerent nastavil. Skutečná placená cena za proklik zůstává stejná, tj. o cent vyšší než nejbližší konkureční reklama a není cenou maximální.
Také se mýlíte v rovnici pro výpočet pozice reklamy: není to součin konverzního poměru a průměrné ceny za proklik. Nastudujte si pravidla AdWords.
jan vyhnálek - nechápu v čem nemám pravdu. Nikde netvrdím, že cena nezůstává aukční, jen tvrdím, že se započítává místo aktuální (=průměrná z poslední doby) ceny maximální, tedy přesně to co píšete vy.
A pravidla AdWords znám velmi dobře, a mám s tím několikaleté zkušenosti - a v řazení je několik proměnných - CTR a cena jsou dominantní, pak je tam jakýsi index kvality, který je neznámý, pak je tam náhoda (aby rotovaly). Nic z to nemění nic na faktu, že když budete mít dvakrát horší CTR ale dvakrát vyšší maximální cenu, tak si podle nových pravidel polepšíte. Ergo - peníze budou důležitější než kvalita.
Paradoxně ale na tom nemusí Google nutně více vydělat - u některých reklam jsem se nebál mít hodně vysokou cenu za proklik, jen proto, abych byl přirozeně nahoře. Jenže s novými pravidly stačí pár dalších a budu platit cenu blízko toho maxima
Ono je v tomhle článku (a zejména v jeho první verzi) špatně v podstatě všechno. Pan či paní "Internet" má prý sice několikaleté zkušenosti s AdWords, ale dodnes nevěděl(a), a zřejmě stále neví, podle čeho se řadí zobrazované inzeráty.
Kdyby aspoň odkázal(a) na zdroj, ze kterého informace chybně opsal(a), aby si to ostatní mohli přečíst správně:
http://adwords.blogspot.com/2007/08/improved-top-ad-placement-formula-now.html
[6] konverze je česky "změna, obrat, přerod ...", nemyslel jsem tím terminus technikus, což je samozřejmě v kontextu blbě. Bohužel, tenhle blbej redakční systém tady neumí tagy, mělo tam být DEL /DEL a INS title="vysvětlění" /INS, v náhledu to normálně ukázal, ale pak to takhle zkurvil, takže z toho vznikl tenhle nesmysl
[7] ale vím to velmi dobře. Je to násobek aktuální ceny (resp. nyní u premium maximálky), a skóre kvality, které se skládá z CTR a nějakého hypotetického ohodnocení relevantnosti webu (plus náhoda)
Jestliže budou všechny ostatní hodnoty stejné, pak změna (aktuální) průměrné na maximální hodnotu ve vzorci prostě znamená, že nabídnutá cena získá větší význam na úkor kvality (což je imho špatně) a je možné, že se budou šroubovat některá slova ještě více do nebes těmi, co prostě mají prachy, a váha relevance poklesne.
Z uvedného jsem nic neopsal, to je jen původní oznámení, četl jsem asi 20 různých názorů k tomuto a všechny měly stejný názor. Už se dokonce projevují první dopady a dopadá to přesně tak jak jsem předpovídal viz třeba http://www.seroundtable.com/archives/014616.html
[8] Je mi líto, ale svým opakovaným tvrzením, že se inzeráty řadí podle násobku skutečné ceny a něčeho dalšího, jen dokazujete, že neznáte ani naprosté základy AdWords. Skutečná cena za klik nemá na pořadí žádný vliv. Ta se naopak z pořadí (AdRanku) počítá. Na pořádí má a vždy měla vliv jen maximální cena určená inzerentem.
Skutečná cena se před změnou, o které píšete, používala spolu s CTR (resp. QS) pro rozhodnutí, zda nejvýše řazené inzeráty (1 až 3) zobrazit v levém sloupci namísto v pravém. Po změně by se tak už dít nemělo a i o tom by měla rozhodovat cena maximální.
Stačí si přečíst článek, na který odkazuji výše, nebo základy z dokumentace:
http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=6111&topic=7093
Nechápu, jak pana Prokopa ještě někdo může brát vážně (i když teď není daleko od pravdy, akorát ten svůj mentorský tón by si mohl odpustit).
Prostě nechápu, jakože někdo, kdo 8 let chytrolínuje do všech diskusí na webu, "zkušeně" vizionaří, všem radí, mentoruje - jak je možné, že takový člověk nehraje v internetovém businessu 1.ligu?
Proč v diskusích nevídám častěji opradu úspěšné podnikatele - zakladatele Centra, Atlasu, Seznamu, Invie, Bilehozbozi - to jsou pro me opravdu autority zcela jineho formatu (proste maji za sebou meritelne verifikovatelne vysledky). Měřítkem úspěchu v internetovém businessu jsou samozřejmě peníze, zakladatelé firem, které jsem vyjmenoval jsou zajisté multimilionáři.
Pan Prokop má sotva čtvrtinový podíl v malinkatém startupu, ale to mu nic nebrání v tom, aby všechny poučoval, jak se dělá business na internetu. Doporucuji ke cteni treba blog podnikanivusa.com, verim, ze Johnuv startup s cinskymi koly za chvili preroste H1 i s jeho prechytralymi poradci.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 140 959×
Přečteno 81 716×
Přečteno 47 293×
Přečteno 37 079×
Přečteno 30 766×