[33] seznam dominantní je - to je nezpochybnitelné. Dominance se tady nebere z hlediska uživatele, ale z hlediska soutěžitelů na jiné horizontální úrovni - tedy typicky prodejců přes internet. Ti pokud chtějí prodávat, musí nutně se seznamem spolupracovat, protože ten má dominanci.
Tato dominance způsobuje, že se seznam.cz může chovat jak chce - a v tomto případě nastavovat podmínky přístupu na trh (přístupu ke klikům klientů) nerovně ve prospěch svých služeb (ostatní by za takové výhody museli platit, resp. by je nikdy nezískali).
To vede k nekalému zvýhodňování svých služeb (sauto, sbazar apod.) a újmě ostatních konkurentů těchto služeb.
Kdyby nebyl seznam domnantní, nikdo ani necekne, protože to nemá takový vliv na trh a seznam by tím akorát tratil (nerelevancí svých výsledků)...
Je pravda, že chování šéfa seznam.cz vykazuje určitou nevyzrálost - prostě svým exibicionismem napsal něco, co neměl - a stáhl to - přece sám musí vědět, že se to neztratí...
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 184×
Přečteno 84 278×
Přečteno 47 837×
Přečteno 37 928×
Přečteno 31 452×