Proč vlastně považujete Seznam za dominantního hráče na trhu?
Chci říct -- internet je přece bez hranic! Tesco, Hypernova a spol. si sice konkurují, ale časem se teoreticky může stát že třeba Tesco zabere všechny vhodné pozemky, a ostatní obchodní řetězce už nebudou mít kde stavět. Tzn. dojde k takové nerovnováze, kterou prakticky není možné změnit, protože nový hypermarket se nedá založit stejně jako nový web. A je už z principu vázaný na nějakou lokalitu.
Ale co brání ostatním vyhledávačům být lepší než seznam? Žádné objektivní překážky to nejsou.
Tzn. chápu že je potřeba dohlížet na konkurenci tam, kde může dojít k takové dominanci, která se už nedá snadno zvrátit. Viz třeba Microsoft vs. zbytek světa :-)).
Ale vyhledávače samotné jsou zdarma, nikdo je nikomu nenutí, po instalaci Windows je výchozí stránkou msn.com (jestli se nepletu), ve Firefoxu je to tuším google.com, a to že někdo používá Seznam, Atlas nebo Centrum je jen jeho soukromá záležitost.
Navíc, přechod z jednoho vyhledávače na druhý je triviální, a absolutně bez komplikací. Nikdo nemůže říct, "sakra, ale já už používám Seznam 3 roky, teď přece nebudu přecházet k Atlasu, to by se mi nevyplatilo".
Vážně nerozumím tomu, proč by na tenhle segment trhu měl dohlížet ÚOHS.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 257×
Přečteno 84 318×
Přečteno 47 878×
Přečteno 37 979×
Přečteno 31 496×