díky ondro, konečně nějaký inteligentní názor (i když s ním nesouhlasím)
no stanovení relevantního trhu je samozřejmě otázkou, to bývá velmi často největší problém a největší rozepře. Osobně se domnívám, že vzhledem k 64 % podílu na poli vyhledávání a tedy s náskokem 40 náskokem 40 procentních bodů na druhého v pořadí lze předpokládat, že má v tomto opravtdu dominantní pozici. Je otázka, zda-li je to trh, je otázka, kdo je zákazník - spotřebitel - návštěvník/klikač na reklamu nebo dodavatel / inzerent. Myslím ovšem, že má Seznam dominanci i v druhém příapadě, ale to si nejsem jist, neznám přesná čísla. Ovšem i kdyby nebyla procentuální (> 40%), pak by byla zcela jedznačně faktická "podle hospodářské a finanční síly soutěžitelů, právních nebo jiných překážek vstupu na trh pro další soutěžitele, stupně vertikální integrace soutěžitelů, struktury trhu a velikosti tržních podílů nejbližších konkurentů"
Co se týče zbytku, máš v tom jednu velkou nepřesnost, která tu celou myšlenkovou konstrukci ničí. Píšeš "Rozpor s autorovou konstrukcí vynikne, když si uvědomíme, jak Seznam od zavedení systému Sklik reklamu prodává: děje se tak v automatizované aukci, v níž mají všichni soutěžitelé shodné postavení." To co tu řešíme totiž není Sklik, ale fulltext a tedy něco, co si nikdo jiný koupit nemůže, Seznam to explicitně vylučuje.
To že poskytuje různým subjektům různé plnění za nesrovnatelných podmínek a že dochází k poškozování soutěžitelů je myslím zcela bez diskuse - subjekty seznamu získávají zdarma výhodu v řádu desítek milionů Kč měsíčně, kterou si jejich konkurenti - ostatní soutěžitelé, nemohou pořídit ani kdyby na ní měli. (mimochodem důkaz poškozování spotřebitelů je z hlediska zákona o ochraně HS irelevantní, spotřebitel je poškozen samotným faktem, že je narušena HS).
Co se týče příměru s televizí, zde nesouhlasím - něco jiného je, když dá televize upoutávku na jiný pořad, něco jiného je, když by televize takto prodávala reality.
Jasně, dá se namítnout, že vše (alespoň myslím) provozuje jeden právní subjekt a tedy služba jako služba, ale hodnocení tržní síly a pozice se řeší podle produktu, nikoliv firma an blok. Nevím také, jestli nedošlo ke spojení soutěžitelů, díky kterým vznikl subjekt s dominantní tržní silou.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 184×
Přečteno 84 278×
Přečteno 47 837×
Přečteno 37 928×
Přečteno 31 452×