Hlavní navigace

Seznam podvádí s výsledky vyhledávání!

3. 8. 2007 20:27 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Seznam, na rozdíl od ostatních vyhledavačů, vždy tvrdí, že jeho fulltext výsledky jsou vždy čistý fulltext, žádné ruční úpravy či reklamní bloky vydávané za fulltextové výsledky. Druhým takovým je i Google (i když některé jeho reklamní a sponzorské formáty zejm. v poslední době občas také vypadají jako fulltext), naopak Atlas, Centrum atd. ti všichni uvádí na prvních místech vždy firmy, které si za to zaplatí.

Až do středy nám nezbývalo, než jim dávat zapravdu, opravdu jejich výsledky vypadají jako přirozený fulltext. Jenže ve středu začal fulltext Seznamu používat i Atlas, a tak lze nyní srovnávat reálné fulltextové výsledky s tím, co se zobrazuje (protože ty reálné výsledky musí být na obou serverech stejné). A zde se ukázalo, že Seznam (velmi pravděpodobně celou dobu) lže, a že nad přirozené výsledky dává ty, ze kterých má peníze.

Důkaz? Vyzkoušejte si klíčové slovo „reality“.

Pořadí na Seznamu:

  1. Sreality
  2. Hot Reality
  3. Rako Reality
  4. Reality CZ
  5. Reality Morava
  6. Reality Euro
  7. Reality Brno
  8. Panáček v reality show
  9. Reality iHned
  10. Atlantis Reality

Pořadí na Atlasu

  1. Central Group (falešný fulltext *)
  2. Pratur Reality (falešný fulltext *)
  3. Satpo Development (falešný fulltext *)
  4. Atlantis reality (falešný fulltext **)
  5. Výběr reality (falešný fulltext **)
  6. Realitní kancelář Salzman (falešný fulltext **)
  7. Katalog Atlas (falešný fulltext **)
  8. Reality Atlas (falešný fulltext **)
  9. Maxima Reality (falešný fulltext **)
  10. Viva Reality (falešný fulltext **)
  11. Hot Reality
  12. Rako Reality
  13. Reality CZ
  14. Reality Morava
  15. Reality Euro
  16. Reality Brno
  17. Panáček v reality show
  18. Reality iHned
  19. Atlantis Reality
  20. Reality Bazos

* falešný fulltext, chybí označení „reklama“ ale výsledek je zvýrazněn v modrém poli
** falešný fulltext, chybí označení „reklama“, výsledek lze rozpoznat od běžného fulltextu pouze tak, že místo náhledu stránky je zde logo (mezi 5. a 6. odkazem je ještě odkaz na Atlas sekci Firmy odpovídající výrazu „reality“)

Je známo, že u Atlasu si můžete koupit placený přednostní výpis ve fulltextu na klíčové slovo, což je prvních max. 6 odkazů a garanci první strany, což je dalších max. 12 pozic. Zde tedy zjevně má prvních 5 firem koupen onen přednostní výpis (pak následuje odkaz na Atlas Firmy) dalších 5 je ona garance první strany. Poté už následují přirozené fulltext výsledky, které by měly být shodné na Seznamu i Atlasu. Jenže nejsou!

Ačkoliv se následující pořadí shoduje, je zde jedna výjimka a tou je server Sreality, který je u Seznamu na prvním místě a u Atlasu není! Pakliže vynecháme možnost, že Atlas nějak filtruje Seznamu patřící servery z výsledků, tak existuje jen jedno jediné vysvětlení. Seznam podvádí, a server Sreality umístil natvrdo na první místo fulltextu!

Jako by mu nestačilo, že navíc nad všemi výsledky vyhledávání, které s realitami souvisí umisťuje ještě speciální sekci Hledej na Srealitách (viz např. hledání „byty“).

Kde všude ještě Seznam lže? Co všechno jsou ještě falešné placené fulltextové výsledky?

P.S.: a neporušuje náhodou Atlas zákon o reklamě, když neuvádí u reklamních odkazů, že se jedná o reklamu?

Update: Takže stejný podvod se týká některých dalších služeb Seznamu. Můžete vyzkoušet „Seznamka“, „Práce“ a možná ještě nějakých dalších

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).