Necht is seznam se svymi vysledky dela co chce. Ten portal je poslednich 5 let naprosto nepouzitelny, jediny co jde pouzivat je jejich e-mail(se zapnutym adblockem, ty litajici veci na hlavni strance byvaji dost prehnane).
Pokud firmam vadi ze plati sve "konkurenci" za reklamu, stale maji moznost propagace jinde.
Kecy o zneuziti dominantniho postaveni take moc smysl nemaji, rekl bych ze je prukazne ze ve vyhledavani seznam ztraci svou vahu, a to prave kvuli prehlceni vysledku reklamou. Je celkem jasne, ze casem na to doplati. Seznam, atlas i centrum sazi na reklamni kampane v kamennem svete, je velmi pravdepodobne, ze kdyz se novacek pripoji k internetu poprve, zada do adressbaru www.seznam.cz jako prvni stranku..jsou na to prece tv reklamy a billboardy :) Jenze jak jeho zkusenosti s pouzivanim internetu rostou, zacinaji ho stvat ty litajici bannery a hleda alternativu. Casem mu zkusenejsi znami doporuci google jakozto objektivne hledajici vyhledavac a u nej zustanou. Dukazem budiz rostouci podil google na hledani bez nutnosti tv reklam a billboardu.
Jenze tahle strategie nema v dlouhodobem horizontu moc sanci na uspech. Stale jsou nove se pripojujici lide k internetu, kteri se nechaji nejakou tou reklamou napalit. Za 10 nebo 15 let az bude penetrace internetu treba 90% uz ale nebude dost novych ovecek na lakani billboardem a seznam bud svou agresivni reklamni politiku vcas omezi, nebo pojde :)
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 266×
Přečteno 84 323×
Přečteno 47 885×
Přečteno 37 982×
Přečteno 31 506×