Hlavní navigace

Názor ke článku Propad ekonomiky? Daně? Pro nás výzva od internet - když už tedy opět zabřehneme do detailů [9] pletete...

  • 16. 12. 2008 18:30

    internet (neregistrovaný)

    když už tedy opět zabřehneme do detailů

    [9] pletete si planetu a republiku. Asi 85 % aut jde mimo republiku, čísla z loňského roku jsou někde okolo
    Západní Evropa 55 %
    Střední Evropa včetně ČR 22 %
    Východní Evropa 15%
    Zámoří/Asie/Afrika 7 %

    offroady a suv se v česku začaly prodávat myslím proto, že tu předtím nebyly vůbec, celkově je jich tu stále ale relativně málo.

    TPCA je úspěšný proto, protože tyhle automobilky zachytily dostatečně v předstihu trend nástupu malých vozů a zároveň hledaly prostor pro úspory a našly jej - společnou výrobu a novou moderní továrnu u nás.

    A když jsme u těch čísel - Škodovka loni vyrobila okolo 650 tisíc aut, TPCA za letošek 320 tisíc aut a pro 2009 navyšuje na 340 tisíc aut a z toho 99,5% jde na export. Takže nesrovnáváme nějakého obra s trpaslíkem

    Mimochodem je tedy i k zamyšlení to co píše Flashi v [7], že by se Škodovce nevyplatilo takovou linku postavit - 320 tisíc aut za rok je více, než kolik udělala Škodovka Fábií, Roomsterů a Superbů dohromady. Tedy více než 3 jejich výrobní linky. Navíc by Škoda měla oproti TPCA značné výhody do začátku výroby - znalost trhu, existující personál, existující dodavatele, existující veškeré stuktury a postupy ... takže by mohla být i levnější nebo alespoň efektivnější. Na druhou stranu je otázkou, kolik takových aut by VW byl schopen prodat. A právě myslím, že vzhledem k faktu, že VW koncern vlastně nemá takový model, tak by se to možná vyplatilo. Ale musel by to umět prodávat tak, jako to umějí prodávat automobilky v TPCA.
    Ale je to jedno, za pár let nás tady stejně ušlapou číňani se svými vozítky, stejně jako před 20 lety zašlápli dosavadní velké výrobce japonci a korejci. Dejme jim 5 let, než pochopí rozdíl v mentalitě a potřebách světa oproti číně (pořadí priorit světa: bezpečnost, dílenské zpracování, design, spolehlivost, užitná hodnota a pak teprve cena; tohle výrobci v číně vůbec neřeší)