Platba od uživatelů/konzumentů je nejefektivnějším prostředkem jak získat peníze. Mnohem efektivnějším než reklama. A i současný filmový průmysl nemá problém s poklesem tržem jako hudební vydavatelé - pouze klesá tempo růstu tržeb. To je něco jiného. Navíc filmový průmysl je otevřenější jinému šíření (video on-demand) než hudební vydavatelé, byť to tak nevypadá. Takže o budoucnost filmových studií bych se nebál.
Pokud jde o hry - budoucnost bude spíš v posunu k on-line hrám a měsíčním platbám a přidávání reklam - ne přerušení, ale reklamy někde v prostředí (billboardy, nápisy na zdi apod.). Ale zase jako u filmu - dokud bude fungovat současný model, nikdo ho rušit nebude. Ale přechod na online verze mají hlavní studia připravený a už ho trošku zkouší - i když zatím hlavní příjmy leží v platbách "za DVD se hrou". Časem se DVD bude rozdávat zdarma, základní funkčnost tam bude, ale hlavní příjmy budou z měsíčních poplatků.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 141 925×
Přečteno 83 524×
Přečteno 47 563×
Přečteno 37 575×
Přečteno 31 207×