Hlavní navigace

Ahoj, já jsem Gábina ...

29. 7. 2007 20:24 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Nedávno se na Lupě psalo, jak Reklama na Internetu dostala jednotné míry, tedy o tom, jak Sdružení pro Internetovou reklamu schválilo podmínky a formáty internetové reklamy. Hezký počin, kdyby se jím ovšem alespoň členové Sdružení řídili.

Jestli jste někdy v poslední navštívili iDnes s prohlížečem se zapnutým Flashem, tak jste dost možná viděli flashovou vyskakovací reklamu, kde vás nějaká holka zve na Gambrinus ligu. Tahle popup reklama nemá možnost vypnutí, spouští se bez akce uživatele, spouští se se zapnutým zvukem, nemá žádný definovaný formát atd. Prostě porušuje prakticky všechny ony schválené Podmínky.

Reklama je to pěkná, což o to, ale když na vás něco takového každodenně z ničehonic vykukuje a třeba v práci, nebo před přítelkyní se mi z počítače ozývá „Ahoj, já jsem Gábina …“, tak to moc nepotěší. „Gábina“ navíc není označena jako „Reklama“, čímž porušuje i české zákony. Osobně reklamu nefiltruji, protože ji beru jako plabu za obsah a stejně jako neberu bez placení rohlíky, neberu bez placení ani obsah.V tomhle případě jsem ale udělal výjimku, a protože navíc tato reklama po přehrátí zmizí a pak se jen tak neobjeví a tedy protože se blbě zakazuje tato jedna konkrétní, tak jsem zakázal veškerou reklamu na tomto serveru.

Aktualizace: Jak jsem byl v komentářích upozorněn, možnost vypnutí i vypnutí zvuku tam prý je. Zapnul jsem tedy místo Opery Firefox a hleď, opravdu tam tyto možnosti byly a dokonce i slůvko „Reklama“. Tímto se tedy omlouvám Mafře za nařčení z porušení zákona, asi těžko požadovat, aby byl zákon splněn i pro nás „dvouprocentní“. Můj nářek nad spuštěním včetně zvuku bez akce uživatele ovšem platí. To si může dovolit video server typu Stream nebo YouTube, kde aktivaci zvuku očekáváte, nikoliv však „tištěný“ zpravodajský server.

P.S.: samozřejmě jsem vypnul jen flashové reklamy ne všechny, to bych porušil svůj pocit, že za vše je potřeba zaplatit, i kdyby to mělo být sledováním reklamy

.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).