Hlavní navigace

Zklamání z technické podpory webhostingu

11. 4. 2009 8:52 (aktualizováno) informatik

Před nějakým časem jsem rozjel jeden svůj webový projekt, něco málo informací jsem tehdy napsal i zde do blogu. A vybral jsem si jeden webhosting. Nalákala mne akce 2 měsíce zdarma, která – jak zjišťuji – platí neustále, jen se posouvá datum ukončení akce. Pěkné, že? Tvářilo se to všechno jako takový malý levný webhosting. Což v podstatě stále je. Ale vše má své ale. Když není výpadek (což moc nebývá), tak jsem naprosto spokojen. A to zřejmě proto, že nemusím komunikovat s technickou podporou :) V té totiž problém vidím.

A co že se stalo? Před dvěma týdny jsem hned ráno, ještě pořádně nefungující a nevyspalý, zasedl k notebooku, který mám u TV a začal jsem programovat jednu zajímavou věc, na kterou jsem myslel, než jsem šel spát. Když jsem byl hotov, přesunul jsem se z phpmyadmina do administračního rozhranní webhostingu, kde jsem si všimnul, že tam mám jednu starou databázi, kterou už nepoužívám. A v té dobré náladě jsem jí chtěl smazat. A možná už tušíte, co se stalo. Nechtěl jsem smazal databázi hlavní, prostě na notebooku jsem se překlikl. Nenabídlo mi to žádné dialogové okno, prostě to hned smazalo. Zřejmě ti programátoři rozhranní nikdy neslyšeli o javascriptu. Ihned jsem nahrál 14 dní starou (ano, až tak) zálohu a začal psát na podporu svého webhostingu, jestli by byli tak hodní a nahráli mi ranní zálohu databáze…

Denní a týdenní zálohování – to je součástí každého jejich webhostingového programu. Proto jsem si myslel, že to nebude žádný problém. Omyl. Bude. V neděli ráno smazaná db a v úterý stále bez odpovědi ze strany technické podpory. Napsal jsem tedy email, předtím jsem využil možnosti kontaktovat technickou podporu přímo ze stránek společnosti. No, na email jsem odpověď také nedostal. Založil jsem si tedy účet na jabberu. Hurá, tam už se se mnou (chvíli) bavili. Prý neevidují žádný požadavek na obnovu databáze, ale předají to člověku, který se o toto stará. Nestaral. Po celém týdnu se vůbec nic nestalo. Prý se data z databáze VELMI dlouho extrahují. Prý ta databáze čítá 800GB (v archivu nebo rozbalená??). Co myslíte, může se takový archiv extrahovat třeba 10 dnů nonstop?

Nemám už chuť to s podporou řešit. Navíc mne ignorují a neodpovídají mi už ani na jabber, což je to nejhorší, co mohou udělat. Ani vedení společnosti nestojím za odpověď. S takový přístupem jsem se ještě nesetkal. Kdyby mi alespoň někdo z nich řekl, že tu zálohu neobnoví, protože to a) neumí nebo b) nemají vůbec onu zálohu a jsou to jen marketingové kecy nebo c) nechtějí, protože na to nemají čas. Nevím. Ale jedno vím jistě. Ještě 2 a půl měsíce a jdu jinam.

Pokukávám po arachne.cz a onebit.cz. Předtím, než změním webhostingovou společnost, se napřed rovnou zeptám – jste schopni v případě ztráty dat obnovu ze zálohy? Někteří webhostéři to totiž neumí!

PS: Přišel jsem o cca 300 záznamů v db

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).