Hlavní navigace

Spoléháte na Velkého Bratra? Neměli byste!

9. 10. 2015 23:02 Stanislav Puffler

Dnes jsem narazil na technický problém služeb Google Keep a Google Drive (u nás Disk Google). Z Keep mi zmizely naprosto všechny poznámky, které si tam udržuji ke svému podnikání a rozpracovaným projektům. Na Disku sice všechny soubory vylistované vidím, ale chybí náhled a při otevření hlásí strohé „Je nám líto, požadovaný soubor neexistuje. Zkontrolujte prosím adresu a zkuste to znovu.“.

9. října 2015 kolem 21 hodiny večer jsem zaznamenal nedostupnost souborů na mém Google Disku a stejně tak nedostupnost poznámek v Google Keep.

Dost možná jde o drobný výpadek, nicméně už nyní trvá minimálně půl hodiny a pokud máte zrovna v tu chvíli čas a chtěli byste pracovat, máte smolíka. Čím déle výpadek trvá, tím více pak člověk uvažuje nad tím zda zvolil ideálního technického partnera a platformu pro své podnikání. Důvodem proč jsem šel do služeb Google byl fakt, že Dokumenty Google mi skvěle vyhovují, snadno se sdílí, lze nastavit jednoduše práva a hlavně je k dispozici parádních 15GB prostoru online zdarma a to s přístupem pomocí prohlížeče, mobilu s Androidem nebo desktop aplikace kde si mohu data synchronizovat na lokální počítač (to jsem mimochodem nedávno odinstalovat a s odstupem času dnes vím, že to byla chyba).

Ačkoliv tak považuji služby Google za velmi dobré a celkem rád s nimi pracuji – zejména pak s Analytics/AdWords/Merchant Center/Webmaster Tools – tento výpadek mi v souvislosti právě s Diskem a Keepem otevřel oči. Je dobré takto spoléhat na služby jedné firmy, byť jde o takového nadnárodního molocha jako je Google? Stát se to může i u Microsoftu a jeho služby One Drive, ale i dalších. Na tom, že jsou pro mne služby Google výhodné a dost mi vyhovují se nic nemění. Jediné co je tedy potřeba vyřešit je fakt, že v případě výpadku, bych potřeboval mít nějakou lokální kopii souborů nebo zálohu. Btw, umíte si představit, že byste něco zálohovali na Google Disk? Dělá to spousta lidí, někdo tak zálohuje třeba celé servery.

Celé mi to nyní přijde hrozně nedokonalé, nejisté a nezabezpečené. S tím, že jsou moje obchodní data v rukou „Velkého Bratra“ jsem se nějak srovnal a kdyby mi to až tak vadilo, nikdy bych do toho asi nešel – takže tam problém nehledám. Problém je v tom, že si třeba nemohu být jist, pokud zálohuji soubory z lokálního PC na Google Drive nebo dokonce server. Stejně tak je ohrožena kontinuita mého podnikání, pokud k tak významnému výpadku dojde.

V tuto chvíli už je 23 hodin a výpadek stále trvá. Zajímavé je, že na dokumenty a soubory sdílené se mnou se dostanu a otevřu je. Jen ty své nikoliv. Pokud se někomu stalo něco podobného, budu rád za komentáře níže v diskuzi. Každopádně synchronizaci z Disku na lokální PC opětovně nainstaluji a velmi precizně nakonfiguruji. Poohlédnu se po nějakém řešení zálohování alespoň těch nejzásadnějších souborů/složek na Disku. A do třetice popřemýšlím o placeném Google Drive, resp. Google Apps. Nebylo by to jen o větší jistotě, bezpečí, podpoře, ale také o větším prostoru. Co si o tom všem myslíte vy?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).