[3] Válka prohlížečů je sice novinářsky vděčné téma, ale upřímně - kde je tam jaký obchodní model? Na čem se tam dá vydělat? Platit za ně už nikdo nikdy nebude, na bannery už se dnes také nehraje, v podstatě jediný zdroj příjmu je share na PPC reklamě z vyhledávání nebo platba bokem za default homepage a search engine. Jenže to si umí přenastavit i absolutní lamy a navíc se to snaží změnit i skoro každý instalovaný soft. Ještě lze teoreticky monetizovat usage data a typo domény, tam je ale spousta i legálních otázek a těžko říct, jestli si tím budou chtít velcí hráči kazit brand.
[4] Office se prodávají v consumer segmentu i v ČR za cenu kolem 1500 Kč, přitom jde afaik o licenci na 3 PC. Ty stejné Office stojí jako licence v business v přepočtu na jeden PC více než desetinásobek. Vám to přijde jako málo brutální sleva? Jako gesto dobré vůle to MS určitě nedělá.
[5] Ano, XBox je jedna z mála věcí, kde MS ještě tlačí na pilu. V tomto segmentu ale zase nemá téměř nic Apple a už vůbec ne Google.
Mé jméno je Lukáš Nevosád (@lukasnevosad) a jsem spolumajitelem firmy two bits (@twobits_cz) provozující několik zahraničních portálů o cestování. Přestože se v poslední době věnuji především vývoji, mým velkým koníčkem je internetový marketing.
Přečteno 34 556×
Přečteno 24 182×
Přečteno 19 974×
Přečteno 16 154×
Přečteno 14 499×