[18] Myslím jste si odpověděl sám. Servery nejsou consumer segment, XBox je segment mimo zájem Apple a Google. Licence na WM za "pár dolarů" jen podtrhuje můj point. Zbývá jediná profitující věc a to jsou licence na OS. Ty mu fungují zatím na desktopu (ale to je minimum) a noteboocích, na rostoucím trhu netbooků a nettopů prodává už teď "pod cenou". A věřte mi, že pokud se naplní zvěsti o ChromeOS a Apple tabletu, bude mu do roka velmi horko.
[19, 20, 22] Za domácí úkol si stáhněte nějaké finanční výkazy Google a bedlivě je prostudujte. Zjistíte, že nemáte vůbec pravdu. Pokud je Google na něčem závislý, je to PPC. Vyhledávač zaprvé tvoří jen část trafficu, za druhé o něj prakticky přijít nemůže, protože má nejsilnější brand ze všech firem vůbec a pozici na vrcholu řetězce. PPC je dost zvláštní trh a Google na něm má defacto monopol. S PPC výrazně nezahýbala ani poslední krize, naopak oproti všem ostatním formám reklamy (snad vyjma affiliate) jeho share narostl. Ano i pro core business Google existují rizika, ty jsou ale víceméně externí - vypíchl bych například legislativu (monopolní chování).
Co se týká licencí na OS a ostatní software, pletete páté přes deváté. Zatímco licenci na OS kupujete typicky jako OEM a vázanou "na PC", licence na většinu ostatního software máte "na uživatele". Můžete je tak instalovat z počítače na počítač, dokud morálně nezastarají. Jinak mne v dnešní době nenapadá prakticky žádný software, který by si typický uživatel PC kupoval na rámec OS - snad jedině ty Office.
No a btw. - to že se Linux masově neujme jsme předvídal také a to už někdy před deseti lety. Neměli jsme pravdu ani jeden - posloužil jako základ pro MacOS, Andorid, ChromeOS...
Mé jméno je Lukáš Nevosád (@lukasnevosad) a jsem spolumajitelem firmy two bits (@twobits_cz) provozující několik zahraničních portálů o cestování. Přestože se v poslední době věnuji především vývoji, mým velkým koníčkem je internetový marketing.
Přečteno 34 558×
Přečteno 24 182×
Přečteno 19 982×
Přečteno 16 154×
Přečteno 14 502×