Hlavní navigace

Reklama v On-line hrách

24. 3. 2008 14:52 Michal Černý

Podle agentury eMarketer by měly náklady na reklamu v počítačových hrách v roce 2012 přesáhnout 1 miliardu amerických dolarů. Největší část zamíří na on-line hry, následovaná konzolemi, které se ale drží zpátky. Z výsledků výzkumu také vyplynulo, že uživatelé vnímají reklamu jako nutné zlo, aby se mohlo hrát zadarmo. Ale to se ostatně dalo předpokládat.

Snad ještě zajímavější však bude jakou bude mít reklama podobu. Budou to stavby a hospody v Second Live? Nebo poutače typu: „Hlavní hrdina nakupuje v supermarketu Český sen?“, vrátí se do módy banery? Nebo bude součástí před herního rituálu test či sledování video o výborném výrobku či službě XY?

Zajímavá je také prognóza ohledně herních konzolí, které v posledních dvou letech prožívají doslova renesanci. Že by jejich potenciál pro reklamu měl zůstat ladem? To se mi nechce moc věřit. Snad jediným vysvětlením by bylo, že by zadavatelé o cílovou skupinou hráčů na konzolích neměli zájem. To si lze ale také jen těžko představit.

Jen aby to nebyla analýza a průzkum, podobný těm, které se provádí k otázkám preferencí stran či o radarové základně. Ten kdo si jej objedná se dozví právě to co chce slyšet. O vypovídací hodnotě nechť popřemýšlí každý sám. Myslím si, že ta zpráva není zajímavá ani tak pro to číslo, nýbrž jako impuls k diskusi o tom, jak bude reklama v on-line hrách vypadat.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).