Hlavní navigace

Názor ke článku Průzkum: zasíláte faktury elektronicky? od Petr Ocásek - No vida, i dva a půl roku staré...

  • 17. 9. 2008 7:25

    Petr Ocásek (neregistrovaný)

    No vida, i dva a půl roku staré články mají živou diskusi :)

    Honzo, my to děláme trošku jinak. Nevystavujeme "elektronickou formu daňového dokladu" tak jak to chápe zákon. Prostě jen fakturu nevytiskne naše tiskárna, ale tiskárna zákazníka. Což má přínos v tom, že:
    a) naši klienti dostanou fakturu i když jsou někde na cestách a mají tak možnost ji včas uhradit (šetří to čas i nervy oběma stranám)
    b) všichni naši obchodníci mají přístup k odeslaným fakturám (fakticky je to IMAPový mailový účet) a když někdo zavolá o duplikát, tak mu danou fakturu odešlou během telefonického hovoru sami a není tím třeba zatěžovat účetní)
    c) urychlí se cesta faktury směrem ke klientovi a tak je více času řešit případné nesrovnalosti ještě v době splatnosti (pro nás = lepší cash flow)
    d) ušetříme několikrát týdně cestu na poštu a spoustu peněz za poštovné
    e) někteří klienti nemají účetnictví a tak fakturu ani netisknou a společně děláme něco pro ekologii :)

    Souhlas se zasíláním faktur e-mailem máme ve všech smlouvách. Za ty roky máme cca 5 klientů, kteří s tím mají problém (z procesních důvodů, jejich účtárna není připravena na to přijímat faktury emailem a tisknout si je).