Hlavní navigace

Názor ke článku Proč si klienti nerozumí s dodavatelem jejich software aneb jak poznat problémovou zakázku (I. díl) od Petr Ocásek - [6] Nishkame, jestli to chápu správně, chceš tím...

  • 21. 4. 2008 21:59

    Petr Ocásek (neregistrovaný)

    [6] Nishkame, jestli to chápu správně, chceš tím říct, že když se budeme snažit zákazníkovi vyjít vstříc, je to začátek uvedených problémů. To je asi správný předpoklad. A tehdy se právě ukáže ten zkušený dodavatel, který si i s takovým klientem dokáže poradit. Ne nutně každý klient totiž musí být ten ideální (o tom by asi naši dodavatelé mohli vyprávět :)

    Tzn. jde o to, umět klient nasměrovat do určitých pravidel (i chaos a nepřesně specifikovaný projekt může mít, v tomto případě musí mít, svá pravidla). A hlavně s ním komunikovat na správné vlnové délce, tak jak uvádějí komentáře výše.

    No a nakonec mu říct (a jsme zase u té komunikace), že každá sranda něco stojí, a když jde z jakéhokoliv důvodu o problémovou zakázku, nebude to za cenu "ideální" zakázky.

    PS: u nás mámě něco jako IPK (index průserovosti klienta), kterým zvyšujeme standardní kalkulovanou cenu :) A jak poznamenal Martin [3], jedním z ukazatelů je právě to, že jde za každou cenu po ceně..