Hlavní navigace

Názor ke článku Proč si klienti nerozumí s dodavatelem jejich software aneb jak poznat problémovou zakázku (I. díl) od zoul - Pokud je „problémový“ klient, který přesně neví, co...

  • 21. 4. 2008 10:45

    zoul (neregistrovaný)

    Pokud je „problémový“ klient, který přesně neví, co chce, který dodavateli tak docela nerozumí, a který má málo času a prostředků, pak je problémový v podstatě každý klient :) Žádné jednoduché řešení podle mě neexistuje. Říct, že je potřeba dát na procesy a zkušenosti, je podle mě – nic ve zlém – cesta do pekel. Protože procesy jsou jen prostředek (kam a proč vlastně chceme?) a zkušenosti buď jsou a je to dobrý, nebo nejsou a je to špatný (čili opět žádné konstruktivní a zopakovatelné řešení).

    Podle mě je dobrý začít tím, že si člověk uvědomí komunikační problémy, ten impedanční rozdíl mezi světem klienta a dodavatele. Největší problém je totiž v přesné specifikaci požadavků – a problémový klient je ten, ze kterého se specifikace špatně tahá. (Ne nutně jeho vinou, třeba kvůli povaze projektu.) Na tohle téma je výborná kniha Software Requirements od Karla Wiegerse (ISBN 0735606315), která teď někdy vyjde v českém překladu u Computer Pressu. [Překládal jsem ji já, takže si trochu hřeju polívčičku, ale upřímně si myslím, že je to dobrá kniha a stojí za přečtení.]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).