Hlavní navigace

Názor ke článku Proč si klienti nerozumí s dodavatelem jejich software aneb jak poznat problémovou zakázku (I. díl) od evzen - 1. ad yana - podepsane zadani klientem je...

  • 20. 4. 2008 18:46

    evzen (neregistrovaný)

    1. ad yana - podepsane zadani klientem je sice hezka vec, ale v momente, kdy se jedna o opravdu problemoveho klienta pak zcela neucinna. Nehlede na to, ze sepsat komplexni analyzu systemu je prakticky nemozne (a velmi casto pro klienta financne neunosne), protoze existuje vzdy n pocet variant reseni a funkci, o kterych muze klient predpokladat, ze jsou logickou soucasti systemu aniz jsou nekde popsany :-) Obecne je tento model dnes uz prakticky nepouzivany. Je lepsi pouzivat bud agilni metodiky nebo reseni, ktera jsou "balickova".

    2. souhlasim s Martinem a jeste doplnim, ze ne vzdy se problemovy klient identifikuje hned na pocatku. Proto jako jednu z dulezitych praktik vidim opustit projekt vcas v momente, kdy je jasne, ze jde o problemoveho klienta a projekt se dostal do slepe ulicky (tj. kdy byly vycerpany veskere - podotykam VESKERE prostredky jak dosahnout shody s klientem v dalsim procesu vyvoje zakazky). Ono je to totiz tak, ze pak existuji jen dve varianty dalsiho vyvoje: 1. firma nainvestuje statisice do projektu a jeho novych funkci jen aby byl klient spokojeny (a to problemovy klient nikdy neni) 2. firma dokonci projekt v souladu s puvodnim zadanim bez ohledu na namitky klienta. Obe varianty vedou ke shodnemu cili - nespokojeny zakaznik. V obou pripadech take firma investuje sve prostredky do dokonceni projektu (1 varianta je uplne nejhorsi) aniz by je zakaznik ve finale zaplatil. Tady plati jedine - projekt v dany moment ukoncit a radeji se venovat dalsim vecem, ktere maji smysl :-)