Hlavní navigace

Hledáme možnosti rozšíření telefonní kapacity - kupujeme voip přístroje (III. díl)

14. 6. 2008 19:50 (aktualizováno) Petr Ocásek

Nejdříve udělím jedničku e-shopu společnosti DATRON, a.s., za to, že zboží objednané v pátek ve 14:30 přišlo opravdu tak jak slibovali, tj. v pondělí a za to že jedni z mála měli požadovaný počet kusů skladem, navíc i za znatelně nižší cenu než jinde.

Prominu jim to, že jsem zboží dostal na dobírku a ne na fakturu, a že jsem platil dopravu i když na úvodní stránce e-shopu píšou že doprava nad 5.000,– je zdarma. Oproti anabázi s objednáváním mikrovlnky se to totiž blížilo mým představám nakupování na webu.

Zpět k tématu:

Vybíráme telefonní (VoIP) přístoje

Po několikaměsíčním testování VoIP softwarové ústředny Asterisk (viz první a druhý díl „seriálu“) jsme se rozhodli přejít do další fáze, tj. výměny původních softwarových klientů za „hardwarové“. Pokud vše bude fungovat jak má, za pár týdnů převedeme k některému z VoIP providerů naše stávající telefonní číslo a budeme čistě VoIPoví.

Ze všech běžně dostupných přístrojů jsme dlouho váhali mezi Well LP-202, GRANDSTREAM GXP2000 a Linksys SPA-941. Nakonec jsme se rozhodli pro ten nejdražší, tedy Linksys (na telefonu najdete i Cisco (na zmíněném e-shopu spol. DATRON za cenu kolem 2.700,– Kč bez DPH).

První dojmy z Linksys SPA-941:

  • přístroj má sice prolis na pověšení na stěnu, pravděpodobně to však kvůli kolmo zasunutému ethernetovému kabelu půjde trošku kostrbatě (pokud by jej někdo nechtěl mít postavený na dodávaném stojánku)
  • k přístroji se nedodává kroucený kablík spojující sluchátko s tělem přístroje
  • totální absence češtiny ! S přístrojem se dodává jen anglický quickstart, uživatelskou ani administrátorskou příručku nedostanete (odkazy na manuály viz níže). Přístroj má anglický popis tlačítek, anglické menu přístroje i anglickou webovou administraci.
  • výborná kvalita hovoru
  • k přístroji pasuje headset od Panasonicu (2,5 mm jack), během hovoru se dá libovolně přepínat mezi sluchátkam, headsetem a hlasitým odposlechem (výborná věc). (Kdyby tak ty přístroje sakra měly klasický mikrofonní a sluchátkový výstup, to by bylo..)

Co se může hodit:

  • po zapojení do sítě získá telefon adresu přes DHCP (máte-li jej)
  • tlačítkem se symbolem dokumentu se dostanete do nastavení a pod kódem 92 najděte IP adresu, kterou zadejte do prohlížeče
  • pak již jen zadáte (v sekci admin/ext1) login, server a heslo a telefon funguje – pozor, login zadejte do „User ID“, ne do „Auth ID“)
  • pokud si ve webové administraci nastavíte heslo, pro přihlášení do administrace použijte login „user“ nebo „admin“
  • hlasitost vyzvánění se nastavuje stejnými tlačítky jako hlasitost sluchátka
  • aby jste ve sluchátku slyšeli tóny (vyzváněcí/ob­sazovací) na jaké jste zvyklí, nastavte si (převzato z http://podpo­ra.802.cz/cl/5h/in­dex.htm) tyto:

    dial tone:

    puvodni: 350@-19,440@-19;10(*/0/1+2)
    cz: 425@-10;30(0.33/0.33/1,0­.66/0.66/1) (pozn.: tohoto odkazu si nevšímejte :o)

    busy ton:

    puvodni: 480@-19,620@-19;10(.5/.5/1+2)

    cz: 425@-10;10(0.33/0.33/1)

    ring back ton:

    puvodni: 440@-19,480@-19;*(2/4/1+2)

    cz: 425@-10;60(1/4/1)

    když si ve webovém rozhraní zaheslujete přístup pro uživatele „user“, přístroj bude chtít heslo pro každou drobnost, např. vypsání zmeškaných hovorů, přístup do adresáře atp. Heslo volte jen číselné, jinak se do adresáře nepřihlásíte. Webová administrace pak bude zaheslovaná ale do telefonu ji stačí zadat jen jednou (zdá se, že si přístroj heslo pamatuje až do případného restartu)

Související odkazy:

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).