Obrázek je to vtipný, s myšlenkou taky nelze nesouhlasit.
Takovýto extrémní příklad má ale jeden háček: Typical Apple Product i Typical Google Product obvykle řeší jednu konkrétně vymezenou uživatelovu potřebu. Your company's app obvykle řeší komplexní situace, které často už moc zjednodušit nejdou.
Když vidím obrázek "Your company App", tak se mi vybaví jedno CMS, které se vyvíjelo ve firmě, kde jsem donedávna pracoval. Ve výsledku bylo hodně podobné jako to na obrázku. Mělo milión různých funkcí a řešilo právě ty "komplexní" situace.
Typický uživatel měl, ale také jen konkrétní potřebu chtěl přidat článek, novinku nebo nějaký jiný obsah. O dalších 90% funkcí většinou neměl zájem.
Google homepage řeší konkrétní potřebu = zadám dotaz, dostanu výsledek, ale když si kliknu na nastavení tak si mohu nastavit i komplikované parametry co a jak se má hledat.
A to je podle mě pointa. Není potřeba, aby všechny funkce, které má aplikace byly narvané na jednu obrazovku, tam by měla být jen ta hlavní a k ostatním bych se měl snadno dostat.
Tak tak. Jako zajímavý příklad mě napadají úkoly v Google kalendáři. Na první pohled něco opravdu primitivního. Vpodstatě do toho mohu psát jako do nějakého běžného textového editoru. Ale na druhý pohled to umí více. Například podúkoly lze řešit odsazováním pomocí Tab a Shift+Tab. Nějaké poznámky i datum lze každému úkolu přiřadit.
Prostě: Na první pohled jednoduché. Chcete více? Ano, tady to je...