Taky chcete mít vše v jednom?

Marketing naší aplikace Seminar-CRM přináší zajímavé podněty a zkušenosti.

Příklad č.1 z úst potenciálního klienta: „Nechali jsme vyvinout vlastní systém na zakázku externí firmě. Pracovali na tom několik let. Měli jsme nové a nové požadavky na systém a nakonec to bylo tak složité, že se nám to nelíbilo a nepoužíváme ho.“

Příklad č.2 „Potřebuji tam mít alespoň fakturaci. Když už budu něco takového používat, tak bych chtěla mít vše v jednom.“

Zajímavý odkaz: Vše v jednom aneb cesta k bezpečnému IT článek na itbiz.cz

Teď se zeptám: také požadujete od svého systému „vše v jednom“? Praktický to může znamenat:

  1. prohlížeč a email dohromady
  2. word + tabulkový procesor + nástroj na prezentaci + možná i Photoshop + něco na vektorovou grafiku
  3. 1 a 2 dohromady a k tomu ještě nástroj na střih videí, kvalitní přehrávač DVD, MP3 Vše v jednom! Anebo…
  4. e-shop a účetnictví, případně bychom mohli chtít i nástroj na správu kampaní v sklik, adwords a já nevím co všechno. Vše v jednom!
  5. chcete propojit dohromady facebook, twitter, lupa.cz, webtrh, svůj Wordpress blog na vlastní doméně, všude mít jednotné přihlašování, XML-feedy a upozornění, co se kde šustne?

Přiznám se, že nemám v tom úplně jasno. Jsem dlouhodobě zastáncem UNIX-ové filozofie jednoúčelových rychlých srozumitelných aplikací. Klienti se však ptají po dalších a dalších rozšířeních. V případě naší aplikace, která slouží jako CRM pro organizátory kurzů, školení a seminářů si myslím, že

  • na jedné straně je v pořádku přidávat rozšíření, která se týkají bezprostředně účelu aplikace. Musím ale neustále sledovat kompaktnost aplikace a modularitu, abychom nevytvořili pomalé nesrozumitelné monstrum, které nikdo nebude chtít používat.
  • na druhé straně bych nechtěl do aplikace montovat účetnictví a další funkcionalitu, která nesouvisí s hlavním účelem. S tím je právě problém a poptávka po účetních funkcích („alespoň ta fakturace“) mě nenechává v klidu. Možná jsem zbytečně zásadový, příp. natvrdlý, a nechci slyšet požadavky klientů? Heslo „můj zákazník – můj pán“ neuznávám a nedržím se ho, ale snažím se neignorovat rozumné požadavky.

Mám zkušenost s vývojem účetnictví a vidím tuto oblast jako černou díru. Jakmile přidám tisk faktur, vyrojí se hromada dalších požadavků typu „když už to tam máme, nešlo by ještě…“

  • tisk pokladních dokladů
  • uchování objednávek
  • práce s dph
  • odpisy majetku
  • kniha jízd atd. atp… donekonečna + sledování změn v zákonech a příslušné úpravy.

Přitom Seminar-CRM má jiný účel a přijde mi smysluplnější věnovat zdroje např. vývoji mobilního rozhraní, práci s sms nebo kvalitního editoru pro HTML emaily. Další věc je, že aplikace nemá být omezená na český trh a české účetní zákony.

Co myslíte? Ptám se jak v obecné rovině, tak i na ten náš konkrétní případ. Má smysl dodělat modul fakturace, případně celé účetnictví (to snad ne!!!) nebo jakési rozhraní pro účetní program (jaké? a kolik těch rozhraní)? Má smysl dělat vše v jednom? Nebo ještě jinak, kde je ta správná míra?

reklama

ja
ja (neregistrovaný) 85.13.85.---
5. 2. 2009 21:34 Nový

Doporucuji lehce souvisejici prednasku

VfB
VfB (neregistrovaný) 81.19.41.---
5. 2. 2009 21:46 Nový

též nemám rád umí všechno a nic pořádně

též nemám rád umí všechno a nic pořádně, tedy kromě totalcommaneru a foobaru

ne
ne (neregistrovaný) 66.71.250.---
5. 2. 2009 19:09 Nový

jednoznacne ne, propojeni utvrzuje stereotip a potlacuje kreativitu

jednoznacne ne, propojeni utvrzuje stereotip a potlacuje kreativitu. roboti este nejsme...

washeck
washeck (neregistrovaný) 192.9.112.---
5. 2. 2009 14:48 Nový

Přidej tam možnost exportu do externího účetního programu

Přidej tam možnost exportu do externího účetního programu, který zákazník používá. Správná míra se dá težko obecně stanovit, ale podle mě nemá smysl duplikovat funkcionalitu obecně používaného programu, zvlášť takového, který vyžaduje hodně specifické know-how a aktualizaci při změnách legislativy.

nishkam
nishkam (neregistrovaný) 88.103.46.---
5. 2. 2009 15:06 Nový

to je jedno z reseni

[1] to je jedno z reseni. Akorat aplikace neni delana pro jednoho zakaznika. Kazdy zakaznik muze pouzivat jiny ucetni program. Posledni diskuze na toto tema byla s mensi firmou, ktera vystavuje faktury v Excelu :-/
A to je vlastne situace mnoha firem - fakturace v nejakem Excelu nebo necem podobnem a pak se ty papirove faktury predavaji externimu ucetnimu, ktery je stejne nabusi do nejakeho dalsiho SW.

Premyslim, jestli se to da pak uhlidat, kdyz tu fakturaci dodelam. Je mozne rict jenom fakturace a *nic jineho*? Ono, ty faktury, vlastne neni nic jineho nez tiskova sestava (stranka) z dat prihlasky na akci (akce + ucastnik)

Garbo
Garbo (neregistrovaný) 147.32.80.---
9. 2. 2009 15:10 Nový

Marketing jsou žvanilové

Marketing jsou žvanilové, chtějí mít všechno a hned ale nejsou schopný říct co je to "všechno".

x
x (neregistrovaný) 194.228.229.---
10. 2. 2009 16:39 Nový

Rozhodne NE

Rozhodne NE.
Pokud neco, tak definuj nejaky obecny rozhrani jak z toho nejaka data vysat.

Petr Ocásek
Petr Ocásek (neregistrovaný) 85.71.225.---
13. 2. 2009 23:00 Nový

Co se inspirovat třeba u SalesForce?

Co se inspirovat třeba u SalesForce? Tzn. jít cestou API a pluginů. Nabídněte dobré API, podpořte partnery ať udělají nějaké pluginy a dělte se s nimi o výnosy. Štastní budou všichni :)

nishkam
nishkam (neregistrovaný) 88.103.46.---
14. 2. 2009 16:44 Nový

Cesta API je vyborna, akorat tam je otazka kdo na ci API navaze:

Cesta API je vyborna, akorat tam je otazka kdo na ci API navaze:
- my navazeme na API ucetnich programu nebo
- oni navazou na nase
V obou pripadech je odstrasujici mnozstvi tech rozhrani, bud ucetnich (pokud bychom to delali my) anebo aplikacnich (pokud by oni chteli implementovat cizi rozhrani do ucetniho programu)

Postupne jak to resim, tak dospivam k tomu, ze zrejme
1. navazem spolupraci s 1 ucetnim programem a ucetni firmou
2. mozna se nakonec udela nejaka zjednodusena podoba fakturace. U vetsiny firem se stejne ucetnictvi a fakturace jsou oddelene.
3. bude i vlastni API :) to v kazdem pripade. Ono vlastne uz existuje, akorat bude potreba ho rozumne rozsirit a presneji specifikovat.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem