Leninův pohled na PPC

Dnes se konala kola konference o PPC (Pay-Per-Click) reklamě, kterou pořádal Dobrýweb.cz. Odnesl jsem si nemálo semiobjektivních informací o této formě úhrady za reklamu a také jsem se na vlastní oči přesvědčil, že Lenin stále žije.

Poslední dobou jsem projevoval nemalý zájem o PPC reklamní systémy, především z důvodů, že nabízí ukrojit si nemalý část reklamního koláče na českém internetu i malým subjektům.

Poznámka na úvod: osobně pod pojmem PPC vidím formu, podle které určit jakým způsobem dojít k částce za úhradu reklamy/reklamní kampaň, většina přednášejících, ale PPC vidí jako klasickou kontextovou reklamu.

Při první z přednášek, kterou vedl Aleš Miklík mi utkvělo v paměti těchto pár poznámek:

Proč PPC:

  • vhodná u produktových kampaní
  • branding ne příliš vhodný
  • snadné, rychlé

Následně vystoupil Tomáš Jindříšek z OgilvyInterac­tive, který přirovnal bannerovou reklamu k ženě (je tam kde o ní nikdo nestojí :) a PPC k muži (nezáleží mu na vzhledu a často mu je jen o jedno).

Při jeho přednášce jsem se jen ujistil v tom, že není dobré používat v kontextové reklamě superlativy a jednotlivá hesla, ale narozdíl od nich slovní spojení. Uživatele, kterým se zobrazuje reklama Google Adsense označil za inteligentnější, než u ostatních systému PPC systému.

Humornou vložku provedl pán v růžové košili, který Tomáše Jindříška označil několikrát za šovinistu a sdělil mu, že se vrátí až tyto lži dopovídá.

Petr StaněkNettravel.cz (vidíte pane Staněk ? zvyšuji Vám zdarma pagerank) nám vykládal o tom jak proinvestovali milióny v PPC a jak jej občas na pár dnů vypínají, aby se zvýšila transparentnost reklam.

Jan Kovář ze společnosti Etarget, která provozuje nejstaší PPC v ČR nám dal navědomí, že odkaz by měl znít, jako by ho psala třetí strana a že bychom měli hledané slovo použít v titulku. Celá přednáška kladla důraz na vhodný výběr klíčových slov.

Jan Makovička z Ringieru blábolil na téma Média a PPC. Chvíli omílal informace, kteří všichni zúčastnění věděli a následně se pustil do Nostradamových schopností a věštil z jiné dimenze věci jako personalizace reklamy u kterých většina usínala, nebo se již těšila se na pana Lukáše Morávka z Google. Ten jako papež, vyslanec internetového boha Google v ČR představil několik zajímavých studií, které Google v oblasti reklamy provedl.

Po obědě Jiří Malý z Advertures poukazoval na nástroje k analyzování PPC kampaní. Bohužel o té nejlevnější Google Analytics neřekl skoro ani slovo :-(

O podvodech v PPC systémech nám něco popovídal Artur Holba z Atwebu. Celkem protáhlé, v podstatě sdělil to, že Google neodhalí jen 2% podvodných kliků, což je z celkového objemu 99,8%.

V panelové diskuzi nám Jiří Chomát z Skliku neustále zdůrozňoval, že oni kontext nemají.

Hvězda konference Yuhů

Yuhů – hvězda celé konference



Největší zážitek z celého dne na mě udělal Dušan Janovský alias Yuhů, který sám sebe prohlásil při projekci za Lenina :-D a jednoduchou rovnicí, která nebyla až tak úplně v pořádku předvedl, že PPC systémy jsou v podstatě PPV.

Volám bravo pro tuto přednášku, pohled z úplně jiné strany vůči PPC systémům. Takhle jsem se nebavil ani u Menšíkova silvestra.

Až na některé neúplně objektivní informace a hodnoty se tato konference pořadateli Dobrýweb povedla.

Anketa

Který z PPC systému využíváte?

Michal Illich
Michal Illich (neregistrovaný)
23. 5. 2007 0:08 Nový

Nebyl jsem tam, ale netuším, co by mohlo být nesprávného na rovnici

Nebyl jsem tam, ale netuším, co by mohlo být nesprávného na rovnici, která tvrdí, že ty PPC systémy jsou PPV... ?

k800
k800 (neregistrovaný)
23. 5. 2007 7:27 Nový

jj souhlasím

jj souhlasím, žádná moc velká nuda tam nebyla (anebo netrvala zas tak dlouho) :-)

David Werner
David Werner (neregistrovaný)
23. 5. 2007 9:58 Nový

Mohl byste, prosím, opravit slovo "omýlal"?

Mohl byste, prosím, opravit slovo "omýlal"? Moc mne mrzí, že dojem z věcně napsaného a zajímavého postřehu z konference je rozcupován na kousky takovou hloupou chybou. Děkuji mnohokrát.

zipp
zipp (neregistrovaný)
24. 5. 2007 0:05 Nový

Nejvice u mne zabodoval pan Makovička

Nejvice u mne zabodoval pan Makovička, ktery je velmi zajimavou postavou na ceskem internetu. Pokazde kdyz od nej neco ctu nebo slysim tak mam dojem, ze mlzi a keca kraviny.