Hlavní navigace

Leninův pohled na PPC

23. 5. 2007 10:44 (aktualizováno) | nelson

Dnes se konala kola konference o PPC (Pay-Per-Click) reklamě, kterou pořádal Dobrýweb.cz. Odnesl jsem si nemálo semiobjektivních informací o této formě úhrady za reklamu a také jsem se na vlastní oči přesvědčil, že Lenin stále žije.

Poslední dobou jsem projevoval nemalý zájem o PPC reklamní systémy, především z důvodů, že nabízí ukrojit si nemalý část reklamního koláče na českém internetu i malým subjektům.

Poznámka na úvod: osobně pod pojmem PPC vidím formu, podle které určit jakým způsobem dojít k částce za úhradu reklamy/reklamní kampaň, většina přednášejících, ale PPC vidí jako klasickou kontextovou reklamu.

Při první z přednášek, kterou vedl Aleš Miklík mi utkvělo v paměti těchto pár poznámek:

Proč PPC:

  • vhodná u produktových kampaní
  • branding ne příliš vhodný
  • snadné, rychlé

Následně vystoupil Tomáš Jindříšek z OgilvyInterac­tive, který přirovnal bannerovou reklamu k ženě (je tam kde o ní nikdo nestojí :) a PPC k muži (nezáleží mu na vzhledu a často mu je jen o jedno).

Při jeho přednášce jsem se jen ujistil v tom, že není dobré používat v kontextové reklamě superlativy a jednotlivá hesla, ale narozdíl od nich slovní spojení. Uživatele, kterým se zobrazuje reklama Google Adsense označil za inteligentnější, než u ostatních systému PPC systému.

Humornou vložku provedl pán v růžové košili, který Tomáše Jindříška označil několikrát za šovinistu a sdělil mu, že se vrátí až tyto lži dopovídá.

Petr StaněkNettravel.cz (vidíte pane Staněk ? zvyšuji Vám zdarma pagerank) nám vykládal o tom jak proinvestovali milióny v PPC a jak jej občas na pár dnů vypínají, aby se zvýšila transparentnost reklam.

Jan Kovář ze společnosti Etarget, která provozuje nejstaší PPC v ČR nám dal navědomí, že odkaz by měl znít, jako by ho psala třetí strana a že bychom měli hledané slovo použít v titulku. Celá přednáška kladla důraz na vhodný výběr klíčových slov.

Jan Makovička z Ringieru blábolil na téma Média a PPC. Chvíli omílal informace, kteří všichni zúčastnění věděli a následně se pustil do Nostradamových schopností a věštil z jiné dimenze věci jako personalizace reklamy u kterých většina usínala, nebo se již těšila se na pana Lukáše Morávka z Google. Ten jako papež, vyslanec internetového boha Google v ČR představil několik zajímavých studií, které Google v oblasti reklamy provedl.

Po obědě Jiří Malý z Advertures poukazoval na nástroje k analyzování PPC kampaní. Bohužel o té nejlevnější Google Analytics neřekl skoro ani slovo :-(

O podvodech v PPC systémech nám něco popovídal Artur Holba z Atwebu. Celkem protáhlé, v podstatě sdělil to, že Google neodhalí jen 2% podvodných kliků, což je z celkového objemu 99,8%.

V panelové diskuzi nám Jiří Chomát z Skliku neustále zdůrozňoval, že oni kontext nemají.

Hvězda konference Yuhů

Yuhů – hvězda celé konference



Největší zážitek z celého dne na mě udělal Dušan Janovský alias Yuhů, který sám sebe prohlásil při projekci za Lenina :-D a jednoduchou rovnicí, která nebyla až tak úplně v pořádku předvedl, že PPC systémy jsou v podstatě PPV.

Volám bravo pro tuto přednášku, pohled z úplně jiné strany vůči PPC systémům. Takhle jsem se nebavil ani u Menšíkova silvestra.

Až na některé neúplně objektivní informace a hodnoty se tato konference pořadateli Dobrýweb povedla.

Anketa

Který z PPC systému využíváte?