Hlavní navigace

Články označené nálepkou Reklama na Internetu

Chcete mě?

Po téměř dvou letech se loučím s pozicí technického ředitele a marketingového specialisty u firmy Developstudio. Za své profesionální úspěchy považuji například zvýšení obratu u jednoho eshopu s dříve několik let stabilním obratem 8 MIO měsíčně z bezplatných vyhledavačů na 36 MIO měsíčně během posledních 12 měsíců (viz graf) a obdobné zvýšení u příjmů z PPC kampaní.

Krize marketingu?

Jestli sledujete dění okolo současné ekonomické krize, jistě jste zaznamenali způsob, jakým hodlá většina firem řešit propad zisků – pomocí škrtů v marketingových výdajích. Nebude se jednat o žádné drobné – firmy se snad předhánějí, kdo škrtne více – mnohé firmy uvádí pokles o dvě třetiny, jiné dokonce mají úplný stopstav, až jak se situace vyřeší. V problémech se tak ocitnou reklamní agentury, média závislá na reklamních příjmech, ale i např…

Co nás v IT čeká v roce 2009

Rok 2008 byl černá můra prognostiků – u nás nás i president ujišťoval, že se budem nacházet v nejlepší ekonomické situaci, v US tipovali na max. krach menších bank a přišla krize, o které se dnes vyjadřují jako o největší celosvětové ekonomické krizi v historii. Volební odhady u nás předvídaly modrooranžovou plichtu a místo toho přišla rudooranžová smršť…

SEO: optimalizace pro vyhledávače nebo pro lidi?

V posledních týdnech českou SEO scénu trochu rozrušují různé výměny názorů na téma, co to vlastně to SEO je, a jestli je to optimalizace pro vyhledávače, nebo jestli je to optimalizace pro lidi vyhledávající na internetu, a kam vlastně to SEO spěje a jestli se SEO démonizuje, nebo jestli ubližuje, nebo jestli je to normální atd…

Propad ekonomiky? Daně? Pro nás výzva

Poslední dva měsíce kdykoliv zapnu televizi tak slyším, jak všude ve světě řádí ekonomická krize a jak dopadá na naši republiku. Je zvláštní, že u Developstudia, kde vedu technické oddělení, se nic takového neprojevuje, máme zakázek více než kdykoliv předtím, jen za prosinec spustíme zhruba 35 internetových obchodů a www prezentací. Vzali jsme i další zaměstnance, od ledna nás bude už čtyřicet…

Dočkáme se u her stejného modelu jako u filmu?

Když se natočí nový film, jde do kin, kde si zaplatíte třeba 120 Kč za návštěvníka. Po půl roce film vychází na DVD za 500 Kč a po pár měsících je film nabídnut prémiovým televizím, kde lidé platí vyšší monthly fee za to, že stále ještě relativně brzy vidí filmové „novinky“. Po dalším půl roce je pak film nabídnut televizním studiím, které zaplatí pár kapříků za licenci, ovšem uživatelé na ně koukají „zdarma“ – platí tím, že shlédnou reklamu.

Google koupil begun.ru za 140 mil. dolarů

Co je begun.ru a co si to vlastně Google koupil za těch 140 M$ (v přepočtu 2,1 mlrd Kč!) Oficiální zpráva o prodeji begun.ru v ruštině Oficiální zpráva o prodeji begun.ru v angličtine Begun.ru je prodejce reklamy a ještě minulý týden patřil společnosti Rambler Media, do jejichž portfolia patří ruský portál a vyhledávač rambler.ru – 10% hledání runetu. Rambler Media ovládá begun.ru asi rok, kdy odkoupila 50,1% akcí.  Begun.ru je systém prodeje kontextové reklamy. V nabídce služeb jsou…

Google umí indexovat Flash

Asi každý kdo se zabývá optimalizací pro vyhledávače (SEO) ví, že je-li obsah vytvořen (jen) pomocí technologie Adobe Flash, tak že na něm vyhledávače nic nenajdou (maximálně něco jako „this site requires Flash to display content“). Přesněji – takto to platilo do včerejška. Vyhledávač Google nyní totiž umí správně napsané Flashové stránky indexovat. Jsem zvědav, např…

Páteční blbůstky - prohlížeče, Linux, domény a tak vůbec

Update 30.6.: Microsoft nám sdělil svůj názor na úspěch FF. S potešením mohu říct, že se shoduje se mnou – tedy že IE byl starý a vyzdvihuje i důležitost opinion leaderů. To co z mých tří bodů nezmínili je ona jednoduchost, respektive příbuznost ovládání se starým IE, která je u FF pardoxně vyšší než u IE7 a naopak zveličují důležitost nových funkcí. Jsem zvědav, obávám se, že při současném IE marketingu se to neprosadí a bude chybět kritická masa.

Naše nové webové stránky: je čas na širší webdesign?

Včera jsme spustili naše nové internetové stránky. Trvalo to déle než jsme doufali, změnili jsme totiž nejenom webdesign, ale i kompletní corporate identity, včetně loga, barevnosti atp. a také jsme se snažili vylepšit copywriting, resp. čitelnost webových stránek. Co ale velkou část internetových návštěvníků překvapí je široký design. WWW stránky jsou na první pohled optimalizovány pro šířku rozlišení 1280 a vyšší…