Martin@Lupa

Google testuje upravený vzhled odkazů v AdWords

martin
Google testuje upravený vzhled placených výsledků AdWords. Změna se dotkla barvy pozadí „premiových“ reklamních pozic. Současný vzhled TOP placených výsledků AdWords … a testovaný vzhled Na první pohled se může zdát, že jedinou změnou je právě barva pozadí. To ale není tak úplně pravda. Zatímco v současné verzi je odkazem celý pruh obsahující inzerát a je tedy možné kliknout na titulek, adresu webu i popisek (i mimo), v nové verzi je možné kliknout pouze na titulek reklamy.

Sklik.cz umí dynamické inzeráty

martin
Ani nevím, jak dlouho dobu je tato nová vlastnost v Skliku k dispozici. Já jsem na ni přišel teprve včera, když jsem se (ani už nevím proč, opravdu) podíval do nápovědy a viděl odkaz Dynamické inzeráty. Dynamické vkládání textu funguje na obdobném principu jako v Google AdWords – do textu inzerátu zadáte řetězec {keyword:náhradní slovo}, který je poté nahrazen hledaným výrazem…

Koupí Google YouTube?

martin
Podle informací zveřejněných v San Francisco Chronicle probíhají jednání o odkoupení společnosti YouTube, Inc., provozovatele stejnojmenné služby YouTube.com. Zájemcem nemá být nikdo jiný než společnost Google Inc. Služba YouTube je vedoucím hráčem na poli sdílení videa. Podle informací společnosti Hitwise drží v této oblasti podíl 43%. Google Video Search podle téže společnosti ovládá „pouhých“ 6,5% trhu.

AdWords homepage má nový vzhled

martin
Úvodní stránka AdWords se dočkala nového vzhledu, který jí vyloženě sluší. Zcela výstižný je i popis nového vzhledu na SErountable.com, kde se mimojiné píše: „The new look is more graphical and marketing oriented.“ V souvislosti s AdWords bych si také dovolil upozornit, že vývoj AdWords Editoru neustal a od první veřejné verze se jeho funkčnost značně zlepšila.

Sklik a CPM?

martin
Ani mě by to ještě včera dopoledne nenapadlo, ale poté, co se mi v Skliku místo běžného (a dobře známého) průvodce pro přidávání nových reklamních sestav zobrazil průvodce jiný, se mi tato možnost zdá jako velice pravděpodobná. Průvodce, který se mi totiž včera zobrazil, byl oproti tomu standardnímu dost odlišný – umožňoval například vložit obrázek nebo nastavit minimální cenu za 1000 zobrazení…

Sklik.cz – skutečně první dojmy

martin
Dnes byl na Lupě vydán článek Sklik.cz – první dojmy. Inu mohlo by to být zajímavé počtení, ale název článku se zbytkem bohužel moc nesouvisí – o dojmech tedy rozhodně není. To byl také důvod, proč jsem se rozhodl napsat tento spot, který bude skutečně o mých prvních dojmech z tohoto nového PPC reklamního systému na českém internetu.

Sklik.cz: pozice inzerátů se mění

martin
Právě jsem si všiml, že inzeráty z Skliku se začaly zobrazovat na první stránce dole. Už to začíná být více zajímavé…

Google testuje CPA

martin
Cost Per Action (platba za akci) je model platby, který nyní Google testuje v Google Adsense. Vybrané skupině lidí bylo nabídnuto, aby tento nový způsob sami vyzkoušeli. V ČR, pokud se nepletu, nabízí CPA pouze Potenza.cz. (WebmasterWorld)

Sklik.cz: fáze veřejného testování je tu!

martin
A je to tu! Dnes byl vypuštěn do veřejného testování PPC reklamní systém Seznamu Sklik.cz. Registrovat a vyzkoušet nový systém může nyní skutečně každý. Musím uznat, že to asi nebude špatné – rozhraní Google AdWords mi dost vyhovuje…

Google Analytics blog

martin
Je to několik dnů, co Google spustil nový blog věnující se nástroji Google Analytics. Jmenuje se Google Analytics Blog a prozatím v něm můžete nalézt pouze první příspěvek. Podle něj budeme na blogu pravidelně informováni o novinkách, aktualizacích a změnách, které se v Google Anaytics objeví. Chybět by neměly ani tipy pro práci s tímto nástrojem přímo od tvůrců z Googlu.