Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Atlas povyrostl a ne o málo

Návštěvnost Atlasu začíná vykazovat překvapivé výkyvy. Po měsíce klidně stojící loď napnula plachy a vyrazila kupředu. A stopy, které zanechává v NetMonitoru dávají tušit, že zažijeme nejedno překvapení.

Atlas.cz - visitors

Update: Stejný graf jako ten výše, ale s počátkem o 4 měsíce dříve – v květnu 2005 a zde doplněný o hodnoty Centrum.cz

Když Atlas vydal v prosinci zprávu o tom, že je nejrychleji rostoucím portálem, bylo to poněkud populistické prohlášení stojící na hodně vratkých číslech (z měření refererů na Navrcholu.cz). Na základě těchto čísel nebylo možné určit žádný trend.

Uběhlo čtvrt roku a při zkoumání denních čísel třech největších portálů jsme si všiml velice významné změny ve statistikách Atlasu. Posuďte sami na grafu výše.

To není samo sebou, ale mohlo by to znamenat také to, že porostl trh a Atlas spolu s ním. Jelikož Seznam nemá v NetMonitoru tak dlouhou historii, udělal jsem si nejdříve porovnání Atlasu s Centrem. Vše samozřejmě v denních počtech Visitors (viz. NetMonitor). Výsledek je velice zajímavý:

Atlas.cz vs. Centrum.cz - poměr v denních Visitors

Jak vidíte, Atlas oproti Centru za posledního půl roku výrazně posílil. Zajímavé je to z několika pohledů. Zejména tím, že Centrum v této době dostávalo vydatné injekce od VyVolených a také tím, že v této době spustilo nový projekt Aktuálně.cz. Nic z toho se ve sledovaných číslech a období téměř nijak zásadně neprojevilo.

Podívejme se na stejný graf znova, ale trochu barevně upravený.

Barevně upravený poměrový graf Centrum vs. Atlas

První barevný vertikální barevný přechod je spuštění Aktuálně.cz. Druhý pak v tuto chvíli neidentifikovaný nárůst Atlasu k němuž se vrátím ještě později. Horizontální barevný přechod pak vymezuje oblast bitvy – oblast v níž došlo k posílení Atlasu.

Seznam je bohužel ve statistikách pouze od listopadu a za toto období se poměr Visiors téměř neměnil. Tedy až do konce února kdy došlo k posunu i zde.

A čímže k tomu posunu došlo? Důvod netřeba dlouho hledat. Ano, budou za tím Jízdní řády. Co Centrum zcela viditelně v návštěvnosti nekoupilo za 35 milionů Kč, získal Atlas spoluprácí se společností Chaps. Sice trochu nadnesené tvrzení, ale copak nelze ten graf interpretovat i takto?

Paradoxem zůstává jen to, že právě logo Centrum.cz bylo na jízdních řádech ještě v nedávné době a Centrum toho nedokázalo zřejmě nijak využít …

bohumil
bohumil (neregistrovaný)
12. 3. 2006 20:12 Nový

Mě na tom nic překvapujícího nepřipadá

celé vlákno

Mě na tom nic překvapujícího nepřipadá. Koupit projekt a pak ho jenom umisit pod vlastni domenu a zapocitat si ho do navstevnosti umi kazdy. Od Atlasu bych spis ocekaval integraci služby do sveho portalu a propojeni do jejich map. To by byla velka zbran. Umim si predstavit vyhledavani nejrychlejsi trasy pomoci MHD...

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
12. 3. 2006 20:18 Nový

To zcela určitě

celé vlákno

[1] To zcela určitě. Zatím to funguje tak, že ten kdo si nechá na Centru v mapách vyhledat spojení - se octne na Atlasu :-))).

Zajímavý side efekt :)

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
12. 3. 2006 20:24 Nový

Petr prave predvedl krasnou ukazku triku

celé vlákno

Petr prave predvedl krasnou ukazku triku c. 3 z jeho clanku http://www.lupa.cz/clanky/co-ceka-ceske-portaly/ :-)))

Pokud se podivate na sirsi data (od zacatku kvetna 2005 doted) na
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~lemming/atlas.png

Uvidite, ze tesne pred zacatkem Petrem zobrazeneho obdobi (35. tyden) doslo k velkemu skoku zpusobenemu Vyvolenymi. Podzimni "rust" Atlasu vuci Centru je tak jen korekce tohoto skoku. O idosu samozrejme zadna. Ale Centrum si jej (pokud vim) do navstevnosti nezapocitavalo.

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
12. 3. 2006 20:38 Nový

ano, ten růst Atlasu je daný poklesem VyVolených

celé vlákno

[3] ano, ten růst Atlasu je daný poklesem VyVolených. Lépe je to vidět zde: http://st.blog.cz/m/management.blog.cz/obrazky/76131.jpg

Když se na ten graf v tomto článku znova podívám tak je tam ještě jeden "zub" a to v polovině prosince. Ale ten mají na svědomí VyVolení také. Takže zde nic zajímavého.

Mimochodem mi přijde, že Vyvolení obecně v tom grafu vyvoláváají takové to "chaotické zoublování", které od poloviny prosince zmizelo ....

U jízdních řádů je to celé zcela zřetelně o něčem jiném :-)

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
12. 3. 2006 21:01 Nový

Tady je stejný graf v denních číslech

celé vlákno

[3] Tady je stejný graf v denních číslech
http://st.blog.cz/m/management.blog.lupa.cz/obrazky/478603.jpg

Vše ostatní až na ty jízdní řády, které tomu dávají poněkud jiný směr :) je vysvětlitelné sezóními změnami, VyVolenými apod.

Radim
Radim (neregistrovaný)
13. 3. 2006 8:09 Nový

Je otázkou, jestli je současná metodika NetMonitoru v pořádku

celé vlákno

Je otázkou, jestli je současná metodika NetMonitoru v pořádku. Atlas.cz i Centrum.cz strkají všechno pod subdoménu. Jenže Jízdnířády nejsou Atlas.cz. Aktualne.cz nemusí navštěvovat stejná cílovka jako homepage Centrum.cz.

Například já na Atlas.cz nechodím tak často. Víceméně občas zajdu na jejich magazín. Nyní jsem započítán jako návštěvník Atlasu a to i přesto, že zajdu jen na Jízdní řády.

Je to nesmyslné. Přirovnal bych to asi k tomu, kdybych Zacinej.cz a Brouzdej.cz začal měřit stejnou měřící tečkou. Návštěvnost by hypoteticky vzrostla, ale skutečnost by byla jiná.

Nemám rád tyhle nafukovače...

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
13. 3. 2006 8:32 Nový

Oboji dvoji pocitani ma smysl

celé vlákno

[6] Oboji dvoji pocitani ma smysl. Ja zas nemam rad nafukovace co maji "nekolik nejvetsich webu" a pritom to jsou ti sami uzivatele honeni odkazy pres nekolik samostatne pocitanych sluzeb ;-)

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
13. 3. 2006 8:36 Nový

Myslím si

celé vlákno

[6] Myslím si, že metodika NetMonitoru není v pořádku a to ve vícero směrech viz. i předchozí článek.

To přirovnání se Zacinej.cz a Brouzdej.cz je hezké. Metodika by vám to nedovolila spojit, ale jelikož vy po tomto spojení budete opravdu hodně toužit, uděláte redirect ze Zacinej.cz na Zacinej.brouzdej.cz a ejhle, už by to šlo.

To pak není metodika, ale politické prostředí :). Ono je otázkou co vůbec je cílem té metodiky. Nenašel jsme to nikde jasně řečeno ...

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
13. 3. 2006 8:39 Nový

Taky se mi to moc nelíbí

celé vlákno

[7] Taky se mi to moc nelíbí, ale bohuže zrovna toto není nijak řešitelné. Provozovat serveru si takto vlastně nepřetržitě kupuje reklamu z jiného svého serveru .....

Martin Kopta
Martin Kopta (neregistrovaný)
13. 3. 2006 8:46 Nový

Mně by od portálů přišlo logičtější

celé vlákno

Mně by od portálů přišlo logičtější, kdyby si vyjednaly přístup k datům a integrovaly hledání do svých služeb. Fakt třeba nerozumím tomu, proč musím nejdřív na jedné službě zjistit, ve které ulici stojí hospoda, kam jedu, a teprve pak podle nejbližší zastávky MHD dohledat, v kolik hodin si mám počkat na zastávce na tramvaj, která tam jede.

Keff
Keff (neregistrovaný)
13. 3. 2006 18:13 Nový

Z grafu take plyne ze nejrychlejsi rust vykazuje centrum.cz a to mezi

celé vlákno

Z grafu take plyne ze nejrychlejsi rust vykazuje centrum.cz a to mezi sedmou az devatou rano kazdy den, vzhledem k tomu ze za 2 hodiny vyroste navstevnost o 100%, mame tu 1200% denne coz cini logicky uzasnych 36 000% mesicne a s tim se muze jit veskera konkurence vycpat.
Je dokonce objektivne dokazano ze na takovy rust se google nikdy nezmuze (alespon dokud se nezameri na jedno csove pasmo :))

Karl von Branik
Karl von Branik (neregistrovaný)
13. 3. 2006 19:34 Nový

Souhlasím, ovšem to nezáleží jenom na portálech

celé vlákno

[10] Souhlasím, ovšem to nezáleží jenom na portálech, ale především na poskytovateli těchto dat.
Osobně si myslím, že přístup k datům tohoto typu by měl být otevřenější, tedy minimálně bez exkluzivity.

QT
QT (neregistrovaný)
13. 3. 2006 23:35 Nový

Proboha, tady se řeší filozofické otázky o cílových skupinách

celé vlákno

Proboha, tady se řeší filozofické otázky o cílových skupinách, započítaných subdoménách, službách apod., ale kromě kavárenských akademických debat to přece nemá smysl. (net)Centrum i Atlas jsou přece komerční firmy a jestli má něco smysl srovnávat, tak obrat, zisk, index ziskovosti a nejlépe vývoj kurzu akcií. Ať vyjdou oba portály s těmito ukazateli a ukáže se, kdo úspěšnější. Jestli se nějaký podnikatel rozhodne rezignovat na zisk a hnát se za návštěvností, tak ať to řekne nahlas a pak se hodnotí, jestli toho cíle dosáhne. Ale zbytek je jen akademická diskuse. Protože pokud si ty portály a služby nevydělají, tak je nikdo dlouhodobě dotovat nebude. Bez ohledu na návštěvnost a "čistotu" počítání návštěvnosti. A jestli někdo, koho tady nepovažujete za "správně" úspěšného vydělá více, než ten co to dělá tak, jak to komunita chce, tak se jednoznačně mýlí komunita. Pro inspiraci - existuje spousta firem, co nabízí "lepší" operační systém než Microsoft, ale Microsoft i s tím "shitem" vydělává a Bill se Stevem se můžou jen smát. A že mají horší systém? No a co, oni nejsou charita, oni jsou soukromá firma, která chce vydělávat pro akcionáře. Kecy o lepším systému dividendy nezaplatí.

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
14. 3. 2006 7:52 Nový

A o tom to je :-)

celé vlákno

[14] A o tom to je :-)

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
14. 3. 2006 7:54 Nový

To měl být odkaz na [13]

celé vlákno

[14] To měl být odkaz na [13]
[10] určitě ano, ale otázka je zdali se k těm datům mají šanci vůbec dostat a tím rozhodovat jak je integrovat

Mira
Mira (neregistrovaný)
14. 3. 2006 8:12 Nový

omlouvam se dotaz, ale nějak mi uniklo

celé vlákno

[11] omlouvam se dotaz, ale nějak mi uniklo, jak je z tech grafů videt narust Centra mezi 7 až 9 hodinou, pokud jsou to grafy znazornující prubeh denni navstevnosti .. díky za vysvětleni

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
14. 3. 2006 9:33 Nový

Vy si jako uzivatel vybirate vyhledavac podle toho

celé vlákno

[13] Vy si jako uzivatel vybirate vyhledavac podle toho, kolik provozujici firma vydelava? Jako zadavatel reklamy date reklamu tam, kde nejvic vydelavaji? To asi ne...

Uzivatele zajima predevsim kvalita sluzeb. Zadavatele reklamy zajima predevsim navstevnost. Ekonomicke udaje zajimaji vpodstate jenom akcionare (a mozna trochu zamestnance).

Cele mereni navstevnosti se dela predevsim kvuli zadavatelum reklamy.

Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
14. 3. 2006 9:50 Nový

Nebylo by z hlediska statistické průkaznosti lepší položit tam místo

celé vlákno

Nebylo by z hlediska statistické průkaznosti lepší položit tam místo polynomu regresní křivku? abychom viděli, zda u toho Atlasu opravdu nějaký vzestupný trend je?

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
14. 3. 2006 20:23 Nový

Tato argumentace není moc šťastná

celé vlákno

[17] Tato argumentace není moc šťastná. Souhlasím [13]. Ostatní hodnoty jsou pomocné. nemluvě o tom, že musí vykazovat vzájemnou závislost. Pokud ne, je něco velice špatně.

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
14. 3. 2006 20:24 Nový

Jednalo se zřejmě o parodii :)

celé vlákno

[16] Jednalo se zřejmě o parodii :)

Petr Šnajdr
Petr Šnajdr (neregistrovaný)
14. 3. 2006 20:29 Nový

při podrobnějším zkoumání tam žádný vzestupný trend není stejně jako

celé vlákno

[18] při podrobnějším zkoumání tam žádný vzestupný trend není stejně jako Seznam vs. Centrum vs. Atlas - s výjimkou března kdy díky tomu, že se do auditu započetly Jízdní řády Atlas narostl.

Daleko zajímavější budou reakce ostatních ve SPIRU neb packy o velikosti portálu ve skutečnosti mají jen politický význam, čímž Atlas "šlápl vedle" ;-)

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
18. 3. 2006 10:14 Nový

Jizdni rady byly prvni co me napadlo

celé vlákno

Jizdni rady byly prvni co me napadlo. Pak taky maji nejaky bulvar, ktery je vice videt ->parkrat jsem kliknut na "zajimavy" ;) titulek a ocitl jsem se tam.

Pokud seznam do svych map zabuduje jizdni rad, muze se jit atlas zahrabat.

melodie na mobil
melodie na mobil (neregistrovaný)
18. 3. 2006 12:33 Nový

Celkem by mě skutečně zajímalo jak je na tom třeba atlas s obratem

celé vlákno

Celkem by mě skutečně zajímalo jak je na tom třeba atlas s obratem a ekonomickými výsledky. To jsem se zatim nikde nedozvedel.

Drixx
Drixx (neregistrovaný)
28. 1. 2007 23:14 Nový

Opravdu krásné grafy

celé vlákno

Opravdu krásné grafy :D

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem