Yahoo! nejnavštěvovanější. Stagnuje?

Agentura eMarketer přinesla zprávu o nejnavštěvo­vanějších internetových stránkách v USA. Stejně jako již několik let stále vede Yahoo! následované 2. Microsoft.com, 3. MSN, 4. Googlem, 5. AOL, 6. eBay, 7. MapQuestem, 8. Amazonem, 9. Real.com a 10. The Weather Channelem, jedná se o měsíční data za srpen. Pokud bychom brali pouze čísla za týden od 29. srpna do 4. září, pořadí by se výrazně proměnilo ve prospěch komunitních portálů, především by však byl Google přeskočen AOL.

Zajímavá jsou i data o průměrné délce návštěvy. Zde z první desítky vede AOL, dále je Yahoo!, eBay a MSN – vyjma eBay se jedná o servery provozující email a instant messaging. Kromě toho zpráva zmiňuje pořadí návštěvnosti zpravodajských serverů i obchodů s hudbou.

Pořadí na prvních místech tak zůstává dlouhodobě stejné. Zkusil jsem se ještě podívat do Alexy, jejíž data sice nejsou, jak jsem již psal, příliš důvěryhodná, ale nabízí srovnávací graf za poslední dva roky. Pořadí v Alexe není až tak zajímavé. První je také Yahoo!, dále MSN, Google, eBay, Passport.net (de facto MSN), Amazon, Microsoft, MySpace, Google UK a AOL. Zde snad stojí za zmínku pouze nízké umístění AOL. Pravděpodobně to je způsobeno tím, že Alexa měří celosvětovou návštěvnost, nejen americký trh. I tak mi to ale příliš nesedí. Pořadí je navíc sestavováno podle dat za poslední tři měsíce, ale ani to by nemělo mít vliv.

Opravdu zajímavé jsou až porovnávací grafy. zkuste si porovnat Yahoo! a MSN, Yahoo! a Google a MSN a Google. Absolutní rozdíly nejsou vůbec podstatné. Zajímavá je jednoznačná tendence poměrně strmého a přímého růstu Googlu a takřka stagnace MSN a především Yahoo!. Vypadá to dokonce, že v nedávné minulosti začalo MSN Yahoo! v Alexe překonávat, ale troufám si tvrdit, že nejpozději do půl roku bude první Google.

Googlemánie může pokračovat. :-)

Přidávat nové názory je zakázáno.