Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Radku Huláne, uživatelské prostředí MSIE 7 nestojí za nic

Tento týden vyvolalo velký ohlas uvolnění betaverze nového prohlížeče Internet Explorer od Microsoftu. Jelikož si je tento prohlížeč možné stáhnout i na XPčka, a to dokonce bez nutnosti jakékoliv instalace, měl jsem možnost konečně si ho prohlédnout „naživo“. Věci jako podpora standardů atd. mě příliš nezajímají, zkusil jsem se tedy na prohlížeč podívat očima uživatele.

Hned na začátek musím říci, že IE 7 považuji za velmi, velmi velký skok kupředu v porovnání s IE 6. Nejsem také žádným „fanatickým příznivcem Firefoxu s komplexy“. Na druhou stranu nejsem ani „profesionál, kterému Firefox vysává krev“ – jsem obyčejný uživatel. Firefox nijak neadoruji, dokonce mi velmi často pěkně pije krev a rád bych přešel na něco jiného. Opera a ani MSIE 7 však nejsou alternativy.

Firefox

Nejprve co mi u Firefoxu chybí k dokonalému štěstí. Rychlost! Jeho buclatost a pomalost mě pravidelně vytáčí, i několikrát za týden musím prohlížeč zcela restartovat, aby se Firefox pustil a přestal zabírat většinu mé operační paměti. Například nyní mám již počítač slušně zpomalený a to jde o zcela běžný stav.

Nenažraný Firefox.

Je dost možné, že za to může některé z mých rozšíření – máte na některé z nich podezření?

Seznam mých rozšíření.

Přitom bez některých klíčových rozšíření si práci s internetem nedokážu představit – Firefox jde v minimalizaci defaultního prohlížeče příliš daleko a věci jako myší gesta a především pokročilejší práce s panely jsou zcela nezbytné. Většina lidí přitom o existenci nějakých rozšíření nemá ani páru a ani si nic instalovat nehodlá. Čekají hotový produkt, ne stavebnici.

Opera

Teď mi jistě někdo napíše, ať si stáhnu Operu. Malá, mrštná, spousta funkcí. Opera je však naprosto nechutně přeplácaná a spoustu funkcí vůbec není směřována na obyčejného uživatele. Používám ji pouze pokud mi Firefox stávkuje. Zkoušel jsem si na ni zvyknou celý jeden týden a když jsem ani po tak dlouhé době nezjistil, jak znovu zapnout omylem vypnutá myší gesta a jestli v Opeře lze umístit záložky do podobně pohodlné lišty jako ve Firefoxu, vzdal jsem to.

Ano, je to jistě jen má neschopnost a určitě lze v Opeře dělat vše to, co jsem chtěl. Jsem si však jist, že se nejedná jen o můj osobní problém, že 90% uživatelů se není schopno v Opeře zorientovat. Ostatně většina mých kamarádu nevyužívá na 100 procent ani Firefox, natož něco tak uživatelsky nepřívětivého jako je Opera.

Internet Explorer 7

Novinka od Microsoftu je skvělá. Umí všechny podstatné věci, jako konkurence. Panely, RSS… Jsem si jist, že s ní většina uživatelů bude spokojena a růst podílu Firefoxu se postupně zastaví. Skutečně jim to přeji – těch cca 70–80% lidí, co stále používá IE 6 konečně pozná luxus moderních vymoženství brouzdání.

Ani nemohu tvrdit, že by uživatelské prostředí bylo horší, než to staré. Není, MSIE 7 je celkem přehledný program, nekonečně lepší než Opera. Pokud ho však srovnám s Firefoxem, nemá šanci. Podívejte se na screenshoty lišty s ovládáním:

Nástrojová lišta Internet Exploreru 6.

Nástrojová lišta Opery.

Nástrojová lišta Internet Exploreru 7.

Nástrojová lišta Firefoxu.

Na první pohled je vidět, lišta IE 7 je výrazně nejuzší. Zvláště zřetelné to je v porovnání v rifefoxu, zde však je navíc lišta se záložkama, kterou u ostatních prohlížečů nemám. Každopádně je jasné, že MSIE 7 se pokouší nacpat maximum věcí na minimum prostoru. To by mohlo být dobře i špatně, záleží na provedení.

A to je bohužel velmi špatné a chaotické. Rozložení jednotlivých prvků jakoby nemělo vůbec žádný systém. Ve Firefoxu je nahoře menu, na které jsou lidé zvyklí z drtivé většiny programů. Pod touto lištou je 5 tradičních tlačítek (zpět, vpřed, obnovit, zrušit, domů), adresní řádek a vyhledávání. Dále je řádek se záložkami a panely.

MSIE 7 se to všechno snaží nacpat do pouhých 2 řádků. Menu zcela eliminuje a schovává do tlačítek Page a Tools. Zpět a vpřed zůstává na svém místě, ale obnovit a zastavit se nepochopitelně přesunuje až za adresní řádek. Malé plus má za to, že k vyhledávání přidává tlačítko lupy – ne každý ve Firefoxu pochopí, že má dát Enter.

Druhý řádek ovládání je stejně chaotický. Tlačítko pro přidání záložek. Tlačítko pro zcela zbytečnou funkci zobrazení náhledů všech panelů. Panely, které mají zavírání přímo sobě, což prý většina uživatelů upřednostňuje, ale mně se zdá zcela nesmyslné. Navíc je není možné přetahovat z místa na místo, což teda zatím bez rozšíření neumí ani Firefox. Další je tlačítko domů, fuknce pro RSS, která mi zatím nefunguje, tisk a dvě tlačíka skrývající zbylé funkce.

Radek Hulán

Pokud Radek Hulán hovoří o nadupanosti Opery funkcema a o pomalosti Firefoxu, mohu s ním zcela souhlasit. Pokud však ve svém tažení proti FF kritizuje jeho uživatelské prostředí a vyzdvihuje prostředí IE 7, není jeho názor možné než odmítnout. Firefox 1.0/1.5 má zcela přívětivé ovládání, ve kterém každá funkce má svůj smysl a nemůže být řešena jinak, pokud má zůstat stejně funkční. IE 7 má naprosto nekoncepční ovládání. Vypadá to, jako by jeho designer dostal seznam věcí, které do něho má nacpat a on je skutečně někam nacpal. Hledat miniaturní tlačítka napříč celou obrazovkou jistě není zázračná ergonomie.

Je také potřeba říci, že Firefox 2.0 bude uvolněn přibližně ve stejnou dobu, jako MSIE 7, možná o něco málo později. Předpokládá se, že přinese rozšířené možnosti práce s panely a další věci, které dnes člověk musí řešit rozšířeními. Pokud si uchová své skvělé ovládání a poněkud omezí svou nenažranost, nemůže mu nepřehledný IE 7 konkurovat. Jistě, většině lidí bude IE 7 stačit. Ale budou jej používat jen proto, že si nejsou schopní nainstalovat Firefox.

meca
meca (neregistrovaný)
27. 1. 2006 20:12 Nový

Inu, je hezké že si tu hrajete na běžného uživatele

celé vlákno

Inu, je hezké že si tu hrajete na běžného uživatele, kterým však bezesporu nejste, z čehož je jasné, že Vaše závěry jsou jen dalšími příspěvky do jednoho obrovského flame mezi (více či méně) zkušenými webdesignery...

Ale proč neskusit dloubnout mongola do pupku, co? Ale nebojte, Hulán neni zas takový mongol, aby horečně reagoval na každý podmět... Hodně lidí už to myslím zkoušelo.

Na druhou stranu, třeba budete mít štěstí...

pivo
pivo (neregistrovaný)
27. 1. 2006 20:40 Nový

Že se na to nevykašlete

celé vlákno

Že se na to nevykašlete. Hulán to napsal ze dvou důvodů. Prvním je vyvolání diskuze a následných odkazů na jeho stránku, druhým pak že se mohl zase konečně nazvat profesionálem a vychválit kolik dokáže ušetřit času s operou:)

llook
llook (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:13 Nový

Tak teda nevím

celé vlákno

Tak teda nevím, ale na tom screenshotu panelu Firefoxu nevidím nic zásadního, co by na screenshotu Opery chybělo.

Pokud si v Opeře najdeš v menu "View -> Toolbars -> Personal bar", tak už má screenshot Firefoxu navíc jen tlačítko "Přejít".

jakub
jakub (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:15 Nový

Já se omlouvám, ale nemůžu než odmítnou názory Vaše

celé vlákno

Já se omlouvám, ale nemůžu než odmítnou názory Vaše. Nepřehledná Opera? Kde jste na to přišel? To že nedokážete pod Tools-Preferences-Advanced-Shortcuts najít Enable Mouse Gestures není chyba prohlížeče, ale vaše. Mě veškeré nastavení Opery přijde na logickém místě...

Zkuste ji jednou používát trochu déle. To je jako bych já po týdnu řekl, že je složitý Word, Excel a Photoshop...

llook
llook (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:16 Nový

To jo, ušetří 50 sekund denně jenom na přepínání tabů. :-)

celé vlákno

[2] To jo, ušetří 50 sekund denně jenom na přepínání tabů. :-)

Třetí důvod je často obnovovaný obsah s klíčovými slovy, protože nejen o odkazech SEO jest. A čtvrtý důvod - podívej se na tu diskuzi pod článkem. Není to sranda?

jilm
jilm (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:27 Nový

Článek jsem chtěl napsat Hulán neHulán

celé vlákno

[1] Článek jsem chtěl napsat Hulán neHulán. Minimálně jedna věc je myslím zajímavá - odkaz na IE7 ke stažení bez instalace. Zbytek je flame. :-)
[3] Opera má podobné prostředí, možná že to i Firefox okopíroval, nevím. Řádky má ovšem nelogicky proházené, asi to opět jde posunout, ale proč mě má program nutit hrabat s nastavení takhle základních věcí?
[4] Tzn. 5 kroků. Je to moje vina, ale kolik uživatelů si tohle dohledá? Jestli mi nestačí týden užívání - díky, nechci. Zabydlet se ve Firefoxu mi trvalo pár hodin.

DeaLer
DeaLer (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:57 Nový

A proč mě má nějakej !Firefox!

celé vlákno

A proč mě má nějakej !Firefox! nutit k postupnému skládání prohlížeče. Myslím že naučit se ovládat Operu zabere asi tolik času jako poskládání bowseru z nějaké šablony. Opera je skvělej browser. Doufám že IE7 release bude ještě o něco lepší a že firefox zmizí z pomyslného popředí internetu.

Ronnie
Ronnie (neregistrovaný)
27. 1. 2006 21:57 Nový

90% uživatelů se není schopno v Opeře zorientovat"

celé vlákno

"90% uživatelů se není schopno v Opeře zorientovat"
Můžete mě prosím odkázat na nějakou studii, která to potvrzuje? Nebo je to jen váš subjektivní názor? (článek jsem nečetl, je zaměřen proti Hulánovi)
Mě opera naprosto vyhovuje, mám ji přetvořenou k obrazu svému, vlastní rozmístění ikonek ap. A teď pozor: využívám všechny její funkce! To je co? Opera je nejpoužívanější mezi mými přáteli, většina z nich jsou "běžní uživatelé" a každý se v ní vyzná. Kdo by to byl řekl:)

jakub
jakub (neregistrovaný)
27. 1. 2006 22:32 Nový

Tak jsem se podíval do Firefoxu a koukám

celé vlákno

[6] Tak jsem se podíval do Firefoxu a koukám, že nastavení má tařka totožné: Tools-Options-... To menu je jen jinak rozdělené, jinak jde stejně hluboko...

Miloš
Miloš (neregistrovaný)
27. 1. 2006 22:49 Nový

Dnes už ani nechápu, jak jsem se mohl obejít bez Opery

celé vlákno

Dnes už ani nechápu, jak jsem se mohl obejít bez Opery. Dřív jsem si myslel, že jsou myší gesta zbytečnost. Zoom celé stránky, když je bleší písmo. Šířka stránky do okna, když je malý monitor. Místo standardních tlačítek vlastní záložky. Tiskový náhled, bleskové vypínání obrázků i stylů. Výpis linků ze stránky, integrovaná pošta... Vše jasné, přehledné, spolehlivé. Stačí?

Beta IE7 (ten bez instalace) se mi cpal do registrů a když jsem pak chtěl otevřít stránku v šestce, spouštělo se mi to v Opeře; že by ji Mrqo$oft propagoval?

QT
QT (neregistrovaný)
27. 1. 2006 22:53 Nový

Uživatelské prostředí vám možná přijde chaotické

celé vlákno

Uživatelské prostředí vám možná přijde chaotické, ale vychází z průzkumů a testování na typických uživatelích produktu. A těch netypických, mezi které se řadím, je poměrně málo - dost málo na to, aby se dali ignorovat. I když to trošku nechápu - kdyby IE přišel s nějakým defaultním prostředím, které vyhovuje řekněme 50 % uživatelů a umožnil si dalším 20 %, kteří chtějí IE, ale mají větší nároky než ta většina, si prostředí měnit, podobně jako ve FF, tak budou všichni spokojení. A těch 30 % bude používat stejně jiný prohlížeč, ať už na win-platformě, nebo na něčem jiném. To že má IE takový podíl na trhu je tím, že tady v minulosti alternativa chyběla. Teď tu je a zaplaťpánbůh za to, jen díky tomu se IE zlepšuje.

Martin
Martin (neregistrovaný)
27. 1. 2006 23:03 Nový

Ahoj, neda mne to nez reagovat

celé vlákno

Ahoj, neda mne to nez reagovat. Paneboze lidi jste normalni - hadate se tady o suche z nosu !!! Dulezity je, ze tu ta moznost volby pro vas idealniho browseru je, tak at si kazdy vyuzije co chce a neskatulkujte lidi podle toho co pouzivaji. Nebo se snad chcete vratit do dob (ne tak davnych), kdy vse bylo jednou a tak to bylo dobre? Jeden z vas argumentuje tim, ze prece nebude cist clanek, kterej je proti Hulanovi. To je pro Vas Hulan polobuh ci otec vsech guru ?

PS: Ted jsem docetl clanky o FF od pana Hulana na jeho webzinu a myslim ze trpi nejakym komplexem. Bohuzel nevim jakym ...

Hezky vecer

xergic
xergic (neregistrovaný)
27. 1. 2006 23:08 Nový

V Opeře můžete nechat zmizet menu (Ctrl+F11)

celé vlákno

V Opeře můžete nechat zmizet menu (Ctrl+F11) a klidně jej nahradit jedním tlačítkem. Vůbec celé rozhraní Opery se dá nastavit jen pomocí ini souborů, kterých je na oficiálních stránkách dost velké množství, aby si vybral opravdu každý.
Jediným problémem je lenost a neschopnost některých uživatelů...

A to, že 90% lidí se v Opeře neorientuje, je naprostá kravina a to myslím naprosto vážně...

Zadek Lulán
Zadek Lulán (neregistrovaný)
27. 1. 2006 23:12 Nový

Kamarade, Firefox je mrtev, Opera je king

celé vlákno

Kamarade, Firefox je mrtev, Opera je king. Apple je mrtve, at zije moje vymastene Hulán PC!! ATI je taky mrtve, tak uz se probudte a ctete muj blog at jste stejne chytry jako ja! Vas genialni Lulan.

Jakub Vrána
Jakub Vrána (neregistrovaný)
28. 1. 2006 0:24 Nový

Dvě technické poznámky

celé vlákno

Dvě technické poznámky: Od Firefoxu 1.5 jdou taby přetahovat bez jakýchkoliv rozšíření. Od Firefoxu 2.0 bude zavírací tlačítko na tabu.

Zajímalo by mě, proč je tolik vzrušení kolem oficiálně nezveřejněné alfa-verze, do ostré se to dost možná ještě úplně změní.

Petr
Petr (neregistrovaný)
28. 1. 2006 0:28 Nový

Lidi, nechcete se třeba pohádat, zda jsou lepší jablka

celé vlákno

Lidi, nechcete se třeba pohádat, zda jsou lepší jablka, hrušky nebo banány?

PS: Banány nemusím a nejlepší jsou hrušky!

llook
llook (neregistrovaný)
28. 1. 2006 0:57 Nový

Zjistit, jak se instalují rozšíření, kde se dají sehnat

celé vlákno

[6] Zjistit, jak se instalují rozšíření, kde se dají sehnat, jak odinstalovat rozšíření která mi nevyhovují, zjistit že za divné chování může jisté rozšíření tabů, zjistit že některá rozšíření nelze snadno odinstalovat (protože nepoužívají install.rdf, ale install.js). Mezitím nespočetněkrát prohlížeč restartovat - abych zjistil, zda mi právě nainstalované rozšíření bude vyhovovat... Jo a samozřejmě chci některá rozšíření různě nastavit.

Myslím, že uživatelsky přívětivější je projít si hezky dialog nastavení, případně dokumentaci k INI souborům.

Firefox není špatný, ale silně potřebuje, aby se výrobce víc zaměřil na výkon a stabilitu (resp. QA) než nové funkce. Aby nedopadl jako jiný, sice na svou dobu chytrý, ale zatraceně pomalý prohlížeč (NN 4.76).

llook
llook (neregistrovaný)
28. 1. 2006 1:00 Nový

Nevíš co je dobré

celé vlákno

[16] Nevíš co je dobré. Kam se hrabou hrušky na jabka.

rony
rony (neregistrovaný)
28. 1. 2006 1:16 Nový

prestan pouzivat tabbrowser - je to uz zavrhnute rozsirenie

celé vlákno

prestan pouzivat tabbrowser - je to uz zavrhnute rozsirenie. myslim ze miesto neho sa pouziva tabx ci tak nejako.

Bochi
Bochi (neregistrovaný)
28. 1. 2006 1:44 Nový

"Ted jsem docetl clanky o FF od pana Hulana na jeho webzinu a myslim

celé vlákno

[12] "Ted jsem docetl clanky o FF od pana Hulana na jeho webzinu a myslim ze trpi nejakym komplexem. Bohuzel nevim jakym ..."

Viz http://www.whitwa.net/weblog/?p=108#comment-295

Davpe
Davpe (neregistrovaný)
28. 1. 2006 8:42 Nový

Takze ja jsem zaryty Firefoxak.Pouziva Firefox, bere mi max

celé vlákno

Takze ja jsem zaryty Firefoxak.Pouziva Firefox, bere mi max. 80 MB,spousti se 5-7 vterin a mam v nem 30 rozsireni ktera vsechna pouzivam.Tim padem mam absolutne dokonaly prohlizec a je mi jedno kolik jsem tam toho doinstalovat.
IE nenavidim, jeho IE 7 je smesny (pravdepodobne budu muset delat jeste jeden CSS soubor pro IE 7).
Operu rad nemam, je chaoticka a ma veci co nepouzivam (RSS,bittorent,...) a zvyknout na nastaveni a jeji logiku se proste nedalo..Ve FF mi nic nechybi, ba co vic mam tam funkce ktere nejsou ani v Opere a pritom jsou pro me dulezite
.to ze FF zabira hodne pameti se opravuje (beta uz to ma castecne vylepseno).
k tvemu FF:odinstaluj TabSroller a Tabrowser preferences protoze IMHO vsechny tyto funkce umi TabMix Plus.A pokud chces gestury vyborne je All in one gesture.
A Hulan, je kapitola sama pro sebe.

jilm
jilm (neregistrovaný)
28. 1. 2006 9:46 Nový

, [21] Díky za rady, skutečně se mi Firefox zdá o něco rychlejší

celé vlákno

[19], [21] Díky za rady, skutečně se mi Firefox zdá o něco rychlejší. Bez Tabbrowser Preferences mi však zmizelo nastavení vyskakování vyhledávání v novém panelu. Je to možné něčím nahradit?

Kaderas
Kaderas (neregistrovaný)
28. 1. 2006 10:09 Nový

Ten rifefox mě dostal, ale jinak mohu jedině souhlasit

celé vlákno

Ten rifefox mě dostal, ale jinak mohu jedině souhlasit.
BTW: operační pamět FF v tuto chvíli je u mne 41 472 :)

Davpe
Davpe (neregistrovaný)
28. 1. 2006 10:22 Nový

pohrabej se v nastaveni TabMix Plus a zkousej

celé vlákno

[22] pohrabej se v nastaveni TabMix Plus a zkousej
jeste ke zrychleni FF:nastav si neukladani historie spravce stahovani (nastroje/moz­nosti/soukromi/his­torie stahovani/ a zmen policko na "poi uspesnem stazeni)a tu stavajici vymaz (Nastroje/spravce stahovani/vycis­tit).pry to dost zatezuje FF.

a taky jsem slysel ze FF brzdi TargetAlert ale tomu moc neverim.Zkus ho zakazat a uvidis...

jakub
jakub (neregistrovaný)
28. 1. 2006 10:30 Nový

Mě na uživatelích FF hrozně překvapuje

celé vlákno

[21] Mě na uživatelích FF hrozně překvapuje, že se pořád ohánějí spoustou funkcí, které nepoužívájí (a myslí tím tak maximálně e-mailového klienta a rss) - jedna z nejmilejších věcí na Opeře je to, že pokud nějakou funkci nepoužíváte, nikde vás neotravuje, v hlavní menu se taky objeví až po konfiguraci...

Ale myslím, že se to tu trochu zvrhlo a z původního záměru zkritizovat IE7 se tu začínáme flam(b)ovat FF vs Opera...

thingwath
thingwath (neregistrovaný)
28. 1. 2006 11:07 Nový

Opera vypadá hnusně (což je dáno pod-ní

celé vlákno

Opera vypadá hnusně (což je dáno pod-ní-ležící technologií a prakticky není řešitelné žádným skinem) a má tuny dalších nedostatků. Krom toho to narozdíl od Firefoxu je opravdu jenom pitomý webový prohlížeč a nic víc. Takže slabota.

Ale poslední dobou mi zrovna můj Firefox 1.5 leakuje šíleným způsobem, dost mě to štve. Ale Firefox 2 žádné extra vylepšení mimo UI přinést ani nemůže, protože má být založen na tom samém jádře co FF 1.5 (jo, číslování verzí u Mozilly je poslední dobou zhovadilost sama o sobě).

whitwa
whitwa (neregistrovaný)
28. 1. 2006 11:24 Nový

Proboha,

celé vlákno

Proboha,
zase nadhazujete Hulánovi na pálku,
zase rádo-by odbornící hází špínu na ten nejlépe propracovaný prohlížeč pod sluncem.

Kde jsem se to z Weblogy.cz ocitl?

Bochi
Bochi (neregistrovaný)
28. 1. 2006 11:37 Nový

Tak jsem na stejné téma poslal příspěvěk na Hulánův článek a jaksi ho

celé vlákno

Tak jsem na stejné téma poslal příspěvěk na Hulánův článek a jaksi ho pan cenzor asi "zapomněl" zařadit ;-). Protože je k tématu, dovolím si ho "přetisknout" zde:

Ach jo, tyhle zbytečné hádky a kydání, už je to tu zase. Buďme rádi, že máme možnost výběru a každý ať si používá co chce, nemyslíte? Pokud by měl být tento článek jen kritikou fanatického obhajování nějakého produktu, pak budiž, ale tím bohužel není.

Radku, některé vaše "nadsázky" jsou tak přehnané, že to při vší tolerantnosti už nejsou nadsázky, ale pusté lži. Např. mi není jasné, jak můžete považovat za bezvýznamnou (nijak tím nehodnotím kvalitu, to s tím nesouvisí) aplikaci, kterou po světě používají miliony, nebo spíše desítky miliónů lidí.

Dále pak píšete "Firefox (...) občas i nějakou stránku svým pomalým tempem zobrazí..." - Pokud ve vašem slovníčku znamená "převážná většina" totéž co "občas nějaká", tak to beru, ale pak vězte, že ostatní používají poněkud jiný systém synonym.

Vůči FF mám jednu zásadní výhradu ohledně paměťové náročnosti a pomalosti této aplikace, to už kritizoval leckdo, ale jinak je to velmi solidní program. A komu solidní nepřijde, má k dispozici dost alternativ, ať si sám udělá závěr, která mu vyhovuje nejvíc. Tohle bití se v prsa a překřikování, kdo ho má delšího (rozuměj: kdo používá lepší browser), totiž ani trochu nechápu. Bohužel jste, Huláne, jedním z největších křiklounů, čímžto se snižujete na pozici těch vašich "zakomplexovaných teenagerů", ne-li ještě hlouběji. Ovšem pokud to celé děláte hlavně kvůli SEO a ne z přesvědčení, pak v sobě asi nemáte moc důstojnosti.

llook
llook (neregistrovaný)
28. 1. 2006 11:59 Nový

Jestli máš na mysli Qt

celé vlákno

[26] Jestli máš na mysli Qt, tak s tím se setkávám jen u dialogů pro soubory a u menu (vč. kontextového). Všechno ostatní je ale sladěné s mnou vybraným skinem.

Je fakt, že z Firefoxu jsem se k Opeře vrátil především kvůli těm paměťovým nárokům. Proto nechápu, proč místo vyladění stávajícího radši furt přidávají nové věci, které skoro nikdo nechce (kdo máte v plánu v horizontu 6 měsíců využívat SVG?).

DeaLer
DeaLer (neregistrovaný)
28. 1. 2006 12:35 Nový

Má tohle vůbec nějaký význam??

celé vlákno

Má tohle vůbec nějaký význam?? V komentářích je spusta zajímavých argumentů, ale nikdy se nepodaří přesvědčit fanatického uživatele nějakého browseru k používání jiného.

ps: běžný uživatel internetu by se měl naučit používat každý browser - pokud na něj někde narazí

thingwath
thingwath (neregistrovaný)
28. 1. 2006 12:45 Nový

Paměti to v zásadě chce přiměřeně tomu co bych čekal

celé vlákno

[29] Paměti to v zásadě chce přiměřeně tomu co bych čekal, ale přijde mi to děravé, prostě to někde leakuje nebo nevím.

A ohledně Qt, jenom nabarvení na něco hezčího nestačí. Ne nadarmo se říká look & _feel_. Ale i kdyby nakrásně šlo to, stejně zůstane Opeře spousta dalších chyb které mi nestojí za to řešit, pokud vůbec řešit jdou.

Trevis
Trevis (neregistrovaný)
28. 1. 2006 13:18 Nový

Používám FF 1.5 jako svůj hlavní prohlížeč

celé vlákno

Používám FF 1.5 jako svůj hlavní prohlížeč. Jeho největší přednost - rozšíření - je i jeho největší slabinou, nikdy nevíte, zda je problém v prohlížeči, nebo v některém z rozšíření.

Dokud nebude mít Opera něco jako DownThemAll! (ikdyž trochu bugový), Download Sort atd., tak je na stahování porna naprosto nepoužitelná. ;-))

llook
llook (neregistrovaný)
28. 1. 2006 13:33 Nový

No právě

celé vlákno

[31] No právě. Teď už mi běží Opera několik dní, furt se drží zhruba na těch 45MiB a ovládání je pořád stejně svižné jako ve středu. Že bych měl několik dní puštěný Firefox a každý den v něm strávil pár hodin, si představit nedokážu.

Někde jsem četl, že snad někde při zavírání tabů a oken to nějak zapomíná uvolňovat paměť, nevím. Já skoro všechno otvírám do nového tabu a staré taby zavírám, nerecykluju. Takže na tom možná něco bude. Další na vině prý může být Javascript - obsloužení událostí prý znamená, že si celý proces počká, až se ten JS provede. Fakt nevím a ani moc nechci vědět...

Každopádně už po pár hodinách ve Firefoxu mě chytá takový blbý pocit a podvědomně rozvažuju u každého kliknutí a zmáčknutí, jestli se mi vyplatí počkat na výsledek.

Je to škoda, protože jinak je to velmi zajímavý produkt.

llook
llook (neregistrovaný)
28. 1. 2006 13:39 Nový

Na stahování porna je fajn panel Links

celé vlákno

[32] Na stahování porna je fajn panel Links. Tam si označíš odkazy které chceš stáhnout a pomocí "Save->Quick download" se všechny stáhnou do adresáře, který máš v nastavení nastavený jako Download directory.

Radim
Radim (neregistrovaný)
28. 1. 2006 14:28 Nový

Zpomalování Firefoxu mohu potvrdit a to nemám stejná rozšíření jako

celé vlákno

Zpomalování Firefoxu mohu potvrdit a to nemám stejná rozšíření jako ty. Je tam jen Seznamí lištička. Nic víc. Přesto puštěný Firefox za čas zabere příšerně mnoho paměti a zpomalí celý počítač.

blbon
blbon (neregistrovaný)
28. 1. 2006 14:32 Nový

ja to fakt nechapu. argumenty jsou smesne. hulanovy ovsem nejvic

celé vlákno

ja to fakt nechapu. argumenty jsou smesne. hulanovy ovsem nejvic.
pouzivam si co chci, nikomu to nevnucuju a predevsim nehazu spinu na ostatni. proc taky.

DeaLer
DeaLer (neregistrovaný)
28. 1. 2006 14:47 Nový

Na Opeře a Firefoxu (pluin Tabmix plus) bych změnil jednu maličkost

celé vlákno

Na Opeře a Firefoxu (pluin Tabmix plus) bych změnil jednu maličkost: znemožil bych zavírání neaktivních záložek. Možná to jde, ale nenašel jsem to.

sawman
sawman (neregistrovaný)
28. 1. 2006 15:15 Nový

Bochi, souhlas, Hulan je namysleny pako

celé vlákno

Bochi, souhlas, Hulan je namysleny pako, ktery okolo jen krici a smysl veci mu unika.. Moje komentare mi tam samozrejme taky neuverejnil, jelikoz mu nelezli do prdele jako to maly procento hloupych vlezprdelku, co zverejnuje..

running
running (neregistrovaný)
28. 1. 2006 19:01 Nový

banány i hrušky jdou

celé vlákno

[16] banány i hrušky jdou, ale jablka jsou pro 2% nemyslících lidí.

llook
llook (neregistrovaný)
29. 1. 2006 0:09 Nový

Jak která

celé vlákno

[39] Jak která. Určitě je každému zřejmý podstatný chuťový rozdíl mezi třeba Golden Delicious a například PowerPC. Nelze házet všechna jabka do jednoho pytle. Horší už je jen házet je všechna do jednoho igelitového pytle.

To je jako bys říkal, že banány jsou pro lidi, kteří se spokojí s nekvalitním webhostingem.

Sc@ry
Sc@ry (neregistrovaný)
29. 1. 2006 11:47 Nový

achjo, škoda komentovat

celé vlákno

achjo, škoda komentovat... (kdo tě "jime" přidal do weblogů.cz??)

Jan Mikula
Jan Mikula (neregistrovaný)
29. 1. 2006 12:00 Nový

Jak nekdo muze rict

celé vlákno

Jak nekdo muze rict, ze Firefox ma privetive prostredi lepsi nez Opera, tak to opravdu nechapu, to bych potreboval vysvetlit.

jakub
jakub (neregistrovaný)
29. 1. 2006 14:24 Nový

& [31] Je to jenom pitomý prohlížeč?

celé vlákno

[26] & [31] Je to jenom pitomý prohlížeč? A co by měl být prohlížeč jiného než prohlížeč (přehlédnuli fakt, že Opera umí i email a rss)? Mánie kolem FF jednou skončí v tom samém stádiu jako jsou USB periferie (existuje např. ohřívač drinků, ochlazovač drinků...) - přes Firefox půjde ovládat celý počítač, nebude to jenom pitomý browser, ale bude to potřebovat 8GB RAM a proto to Windows nepřekoná ;-)

A mohl by jsi tedy nějaké ty hroizné chyby uvést? Nemám rád, když se někdo ohání argumenty a nemá pro ně žádný podklad kromě svého fanatického obdivu...

[30] Přesně tak! Doma Opera, ve škole FF, v práci IE... (můj případ)

Timy
Timy (neregistrovaný)
29. 1. 2006 14:32 Nový

llook

celé vlákno

[40]llook: IT profesionál jí jedině hrušky.

Shinta
Shinta (neregistrovaný)
29. 1. 2006 15:58 Nový

Duvod co me drzi u firefoxu je troji

celé vlákno

Duvod co me drzi u firefoxu je troji: adblock, flashblock a find-as-you-type

Martianno
Martianno (neregistrovaný)
30. 1. 2006 15:51 Nový

Ja osobne pouzivam FF 1.5 ten Hulánův clanek jsem cetl a rozhodne

celé vlákno

Ja osobne pouzivam FF 1.5 ten Hulánův clanek jsem cetl a rozhodne nemuzu souhlasit s jeho typicky vyhraněným názorem. FF prostě není žádný shit je na stejné úrovni jako Opera a je lepsi nez jakykoli IE

jony
jony (neregistrovaný)
30. 1. 2006 17:22 Nový

hulan je

celé vlákno

hulan je *****

Obyčejný uživatel
Obyčejný uživatel (neregistrovaný)
31. 1. 2006 15:44 Nový

Tolik řečí skrz prohlížeč

celé vlákno

Tolik řečí skrz prohlížeč. Mě je docela šumák co používám.

error414
error414 (neregistrovaný)
1. 2. 2006 13:21 Nový

Kritizujete FF ze je modularni, to me nejvic vyhovuje

celé vlákno

Kritizujete FF ze je modularni, to me nejvic vyhovuje.

OPERA NENI PREHLEDNA, rikejte si co chcete ale opera je silene neprehledna (pro me).

Nemam naladu se ucit nove rozhrani jen kvuli prohliyeni internetu.

Verim ze pokud se nekdo v opere nauci je to silny nastroj ale ja na to nemam nervy.

Jirik
Jirik (neregistrovaný)
1. 2. 2006 14:53 Nový

Prijde mi

celé vlákno

Prijde mi, ze vsichni velci kritici opery skoncili u verze 7 a od te doby ji nevideli. Od verze 8 je opera i v defaultni instalaci naprosto prehledna a bez problemu. Obsahuje defakto jen ty prvky co kazdy jiny browser. Na prvni pohled sice pusobi jinak, ale to muze byt i vyhoda. Protoze FF od MS IE BFU nerozezna a obcas jsou s tim problemy (hleda bookmark co si ulozil jinde atd...).

Co se mi na Opere libi?
- rychlost
- all in one ... zejmena mouse geastures, bez toho bych uz nemohl byt
- dobry wand manager
- dobry download manager
- vyborna cache
- moznosti vypnuti stylu, zobrazeni pro tisk, zoom, wap, js konzole...

Co mi prijde spatne ci zbytecne:
- nekompatibilita a problemy s nekterymi css ci js
- opet cache, nekdy to dost potrapi...
- trosku moc "mac os feel", na ktery si pomalu uz zvykam
- nema focus scrollovani elemntu koleckem na najeti kurzoru (stejne jako FF je nutne do nej kliknout... jedna z mala veci co se mi fakt libi na MS IE)
- cas od casu je vydana totalne priserna verze...

Acci
Acci (neregistrovaný)
2. 2. 2006 15:36 Nový

Vyzkoušej Firefox 1.5.0.1 (fuj, to číslování)

celé vlákno

[29] Vyzkoušej Firefox 1.5.0.1 (fuj, to číslování). Opravuje některé memory leaky.

radar
radar (neregistrovaný)
3. 2. 2006 15:50 Nový

Webový Browser = triviální aplikace?

celé vlákno

Webový Browser = triviální aplikace?

Nejvíce mě pobavil pan beztitulu Hulán, že prý si Microsoft dělá ostudu s tak triviální aplikací a že ostatní má zmáknuté dobře. Zajímalo by mě jak pan Hulán přišel na to, že je internetový browser dnešních dní triviální aplikace.... A můj příspěvek u něj neprošel cenzurou, žádal jsem ho, aby reagoval.

probe
probe (neregistrovaný)
31. 3. 2006 14:29 Nový

Nezna toho pitomce, zkousel jsem tez reagovat na nektere jeho clanky

celé vlákno

Nezna toho pitomce, zkousel jsem tez reagovat na nektere jeho clanky, je treba uvest ze nebyly urazlive, bez interpunkce, byly vecne, jo a nejsem teen. Zahy jsem pochopil, ze zverejnuje dva druhy komentaru. Prvni evidentne pochlebujici jeho genialite a druhe jsou ty kde se muze vyradit na umravneni autora a opet tak zabodovat svou "genialitou", Prostor na opravdu fundovane komentare a diskuzi na urovni zde nehledejte.
Musim rici, ze jeho blog ctu, ale jak presne v intencich Hulanova nazoru o vysavani okoli ( http://dero.name/weblog/rozhovor-s-radkem-hulanem/ ) .
Apropo, jak to bylo s tim studiem, resp. titulem se Dero nejak zapomnel zeptat :-) .resp s copyrightem The Nucleus Group, nejednalo se slovy Mgr. Hulana, take o příznak zmrdství?

Michal Till
Michal Till (neregistrovaný)
16. 7. 2006 6:38 Nový

jsem obyčejný uživatel"..."[Opera] není směřována na obyčejného

celé vlákno

"jsem obyčejný uživatel"..."[O­pera] není směřována na obyčejného uživatele"...jak­tože není, když jste si nacpal Firefox nadstavbami víceméně takovým způsobem, abyste se co do funkčnosti vyrovnal Opeře?

Kubidubidu
Kubidubidu (neregistrovaný)
9. 2. 2007 18:18 Nový

Zkoušel jsem téměř vše!

celé vlákno

Zkoušel jsem téměř vše! IE, Firefox, Operu... Pak jsem zkusil Maxthon (dříve MyIE2), získal si mě po 3 hodinách užívání, nyní na něj "jedu" už něco přesrok. Pro mě ta nejlepší volba. Nyní se očekává nová verze Maxthon 2, zatím se uvolnila beta verze, doporučuji. Jenom pro nezasvěcené, Maxthon využívá jádro Internet Exploreru, dost lidí to takhle hned odradí, já jsem nebyl výjimkou, ale určitě, když už nic, doporučuji vyzkoušet, stojí to za to! :o)

Medved
Medved (neregistrovaný)
10. 8. 2008 20:37 Nový

Nazory toho samolibeho a narcistickeho Hulana me nezajimaji

celé vlákno

Nazory toho samolibeho a narcistickeho Hulana me nezajimaji. Proc ho sem pletete? Kazite tim celkovy dojem z clanku... :-(

vlaďka
vlaďka (neregistrovaný) 89.102.173.---
30. 3. 2009 16:02 Nový

pooomoooc,mám nový IE a zmizela mi lišta s hlavním menu,prekérka

celé vlákno

pooomoooc,mám nový IE a zmizela mi lišta s hlavním menu,prekérka,pokud by mi byl někdo schopen poradit,písněte mi na mail vladimira.pod@cen­trum.cz moc děkuju

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem