Hlavní navigace

Google nadále vítězí relevancí

13. 2. 2006 10:11 (aktualizováno) | David Antoš

Náhodou jsem včera objevil web, který se pomocí jednoduchého slepého testu pokouší povnat relevanci vyhledávačů. Samozřejmě netuším, jaký je sociografický vzorek testujících lidí, ale i tak se mi výsledky zdají zajímavé.

Každý člověk může test provést pouze jednou, další pokusy se nezaznamenávají. Stačí vyplnit klíčové slovo a objeví se Vám neoznačené první tři výsledky z Googlu, MSN a Yahoo!. Vyberete, který z vyhledávačů se Vám zdá nejrelevantnější, a po uložení zjistíte, o který šlo.

Když jsem test namátkou zkoušel já, vycházely mi výsledky Googlu a Yahoo! velmi podobně, přičemž Yahoo! jsem zvolil vícekrát. MSN bylo přesvědčivě poslední. Nicméně zkoušel jsem pouze anglické dotazy, v češtině by pravděpodobně nemělo ani Yahoo ani MSN nejmenší šanci. I tak mě překvapila kvalita vyhledávání Yahoo!

Pokud jde o celková data, ve vzorku 15349 pokusů se výrazně v čele drží Google (42%) a výsledky Yahoo! (31%) s MSN (27%) jsou velmi podobné, přestože Yahoo! mírně vede. Ačkoliv v mém rychlotestu vyšlo Yahoo! o něco lépe, vypadá to, že relevance vyhledávání v podstatě kopíruje rozložení podílů na trhu. Microsoft může každý měsíc znovu a znovu tvrdit, že nyní již je jeho relevance nejlepší, ale nevypadá to tak.

Odstup Googlu mě velmi překvapil, očekával bych spíše, že relevance je dnes v zásadě vyrovnaná a daleko více rozhoduje značka a zvyk. Přes enormní úsilí konkurence si stále Google dokáže zachovávat náskok.

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: 5 pravidel proti infekci močových cest

5 pravidel proti infekci močových cest

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Jsou vegani a vyrábějí nemléko

Jsou vegani a vyrábějí nemléko