Školácká chyba na Mikroblogy.cz pro Facebook

Internetové aplikace trpí už celé desetiletí amatérismem programátorů, kteří nezvládají banální algoritmy. Poslední ukázkou je nezvládnutý graf na Mikroblogy.cz pro Facebook, kde programátor neumí zaokrouhlovat a nevadí mu výsledných celkových 101 %.

101 %
kraag22
kraag22 (neregistrovaný) 78.128.181.---
2. 2. 2009 18:57 Nový

ty si nikdy neudelal

ty si nikdy neudelal chybu?

Honza
Honza (neregistrovaný) 85.207.47.---
2. 2. 2009 18:59 Nový

Souhlasím

Souhlasím, jeden překlep a hned to je amatér.

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
2. 2. 2009 20:23 Nový

kraag22

kraag22: Udělal, ale tahle tam visí poněkud dlouho...

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
2. 2. 2009 20:24 Nový

To Honza

To Honza: Překlep?! To bych chtěl vědět jaký ;-)

Jiří Macich ml.
Jiří Macich ml. (neregistrovaný) 85.70.206.---
2. 2. 2009 20:53 Nový

A osobnosti nejsou lidé?

A osobnosti nejsou lidé? :-)

coder
coder (neregistrovaný) 85.70.211.---
2. 2. 2009 20:56 Nový

Nechapu, ze nekdo resi takovy hlouposti :))

Nechapu, ze nekdo resi takovy hlouposti :))

Jan Řežáb
Jan Řežáb (neregistrovaný) 85.161.91.---
2. 2. 2009 22:14 Nový

Je to naše chyba, je tam asi špatně průměrování

Je to naše chyba, je tam asi špatně průměrování, programátor to musel udělat překlepem. No stane se, že by z toho byl článek na blog, to by mě zajímalo, kdo takovou věc napíše - asi teď není materiál :-)

Jan Řežáb
Jan Řežáb (neregistrovaný) 85.161.91.---
2. 2. 2009 22:23 Nový

Chyba byla na naší straně, omlouvám se

Chyba byla na naší straně, omlouvám se - programátor jí dnes odpoledne opravil a posílá své pozdravy.

Doufáme, že se Vám Mikroblogy.cz aplikace na FACEBOOKU líbí, už teď máme 1200 uživatelů a je to ukázka toho, že neziskové mediální projekty v Česku mohou fungovat.

Je to pro nás služba pro lidi a test... Škoda, že se panu Jankovi asi nelíbí.

Honza Řežáb

Jan Řežáb
Jan Řežáb (neregistrovaný) 85.161.91.---
2. 2. 2009 22:25 Nový

A ještě dodatek

A ještě dodatek, tenhle týden odpovědělo za 3 dny skoro 200 lidí.

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
2. 2. 2009 22:35 Nový

To Honza Řežáb

To Honza Řežáb: Nechápu, proč se snažíte trapně a hloupě odvést pozornost od obsahu mého blogpostu.

"Škoda, že se panu Jankovi asi nelíbí." - jak jste na to, proboha, přišel?!

A_A
A_A (neregistrovaný) 195.22.55.---
2. 2. 2009 23:04 Nový

Janek ma asi nejaky komplex

Janek ma asi nejaky komplex. Vetsina jeho blogspotu je jen o kritizovani druhych. To se to oznacuje za amatery, kdyz clovek krom plkani na bezvyznamnem blogu nic nedela. Zajimalo by me, proc vubec takovy shitblog proteka do weblogu.

Michal Pelikán
Michal Pelikán (neregistrovaný) 89.103.245.---
3. 2. 2009 1:48 Nový

Zdravím Honzu Řežába ;-)

Zdravím Honzu Řežába ;-)

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
3. 2. 2009 5:36 Nový

To A_A

To A_A: Většina posledních postů je kritických, protože tento blog je především kritický a nekritické posty píšu jinam.

Jen blbec místo věcné diskuse kritizuje kritika ;-)

Nogard
Nogard (neregistrovaný) 85.119.88.---
3. 2. 2009 8:05 Nový

Že někdo napíše takovýhle blogspot je naprosto normální

Že někdo napíše takovýhle blogspot je naprosto normální. Že se pak ten, kdo za chybou stojí naváží do toho, kdo na ni upozornil, je bohužel celkem normální také. Nicméně u lidí, kteří stojí za Mikroblogy mne to celkem nemile překvapilo :(

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
3. 2. 2009 9:00 Nový

No, on ten soucet 101% vypada sice "divne" ale ve skutecnosti reseni

No, on ten soucet 101% vypada sice "divne" ale ve skutecnosti reseni ktere na to vede poskytuje asi nejpravdivejsi vysledky ;-) Protoze pokud chcete mit soucet 100, tak musite znasilnovat zaokrouhlovani; pokud se dela spravne, vede prave k tomu, ze soucet nemusi byt 100%.

Jana
Jana (neregistrovaný) 80.188.58.---
3. 2. 2009 10:20 Nový

No tak blogeri casto kritizuji, kritizovat se ma

No tak blogeri casto kritizuji, kritizovat se ma, kritika motivuje ke kvalitnejsim vystupum. Kritizuje se na poli umeni, prumyslu.. tak proc ne v internetu? V tomto pripade se mi ale zda, ze delate z komara velblouda a vubec ta cela diskuze nize svedci o tom, ze asi nemate co delat. (A ja sem pisu taky, tak asi taky nemam co delat:-))
Kritikum zdar a tvurcum projektu zvlaste!!!

Jakub Brabec
Jakub Brabec (neregistrovaný) 212.90.254.---
3. 2. 2009 10:23 Nový

No tedy, ty jsi vážně Janek (tak

No tedy, ty jsi vážně Janek (tak, doufám že mě za to neodsoudí k veřejné omluvě). Chyba se může stát nám všem, neviděl bych v tom amatéřinu programátora, ještě když ho asi očividně neznáš. Člověk je jen člověk, ne stroj - a ten prostě někdy selže (upíše se, je unavený, pracovat ve 2 hodiny ráno není sranda). Z tebe čiší jen čistá závist :-)

Takže tím bych tuhle obrovskou mediální aféru okolo Mikroblogů a Honzy uzavřel. Nebo se nezachováš jako inteligentní člověk?

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
3. 2. 2009 10:23 Nový

To Michal Kára

To Michal Kára: Jenomže v našem případě to ukazuje 101 % v případě volby ne u 11 osobností z 11 ;-)

Luke
Luke (neregistrovaný) 79.127.176.---
3. 2. 2009 11:13 Nový

Milý Honzo Řežábe

Milý Honzo Řežábe, nemáme tě rádi.

hotovson
hotovson (neregistrovaný) 213.210.177.---
3. 2. 2009 11:38 Nový

Je to jednoznačně CHYBA, ne překlep

Je to jednoznačně CHYBA, ne překlep, a soušasně odbyté testování.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
3. 2. 2009 11:39 Nový

Pravda

[17] Pravda. U tech "lidi" bych to bral jako relativne logucky vysledek, ale u tech osobnosti je to fakt docela zajimavy :-D

Jay-Rôh
Jay-Rôh (neregistrovaný) 78.136.161.---
3. 2. 2009 13:23 Nový

mohl bys mi, prosím, uvést jeden jedinej příklad

[15] mohl bys mi, prosím, uvést jeden jedinej příklad, kdy ti při zaokrouhlování na celá čísla vyjde součet dvou čísel jinej než 100, když v jejich podobě před zaokrouhlením vycházel 100?
víš doufám, co znamená zaokrouhlování, ne..?

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
3. 2. 2009 13:43 Nový

No, je jich poměrně dost, řekl bych

[22] No, je jich poměrně dost, řekl bych, že tak 50?

Jay-Rôh
Jay-Rôh (neregistrovaný) 78.136.161.---
3. 2. 2009 13:54 Nový

fakt..?

[23] fakt..? :*O a jo, jsem idiot, no nic... ;*) já v předpokladu mnoha desetinných míst úplně zapomněl na *,50 - takže je jich dokonce 100! :*) tak pardon, [15] Michale K.

Jay-Rôh
Jay-Rôh (neregistrovaný) 78.136.161.---
3. 2. 2009 13:58 Nový

nicméně ani tohle nevysvětluje těch 102 % (a někde jsem tam taky

[24] nicméně ani tohle nevysvětluje těch 102 % (a někde jsem tam taky zahlídnul součet 99 %) - von asi bude zakopanej pes i třeba v tý absenci možnosti NEVIM... ;*)

OdpovezteMi
OdpovezteMi (neregistrovaný) 89.102.10.---
3. 2. 2009 22:05 Nový

Jestliže se pán z blogu naváší do vývojáře anket, mohl by mi osvětlit

Jestliže se pán z blogu naváší do vývojáře anket, mohl by mi osvětlit, jak vyřeší tento příklad?

Anketa má 3 možnosti.
Celkem hlasovali 3 lidé. Každý z hlasujících zvolil jinou možnost, každá možnost má tedy 1 hlas.

Zadavatel webu vznesl požadavek, aby pro jednoduchost byla procenta u možností zaokrouhlována na celé číslo.

Tak a co teď pane chytrý? Zohneme zaorkouhlování tak, aby výsledek dával stovku? Pokud to uděláme, tak jak?

U anket neexistuje matematicky správné řešení... Jediné korektní je zaokrouhlovat alespoň na 1 či 2 desetinná místa, aby si chytráci nevšimli, že součet není 100 čistých...

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
3. 2. 2009 22:54 Nový

Jen (píp)

[24] Jen (píp) požaduje nebo řeší výstup v procentech u malých počtů odpovědí, holt graf by asi měl mít dvě varianty, jednu do třeba 100 odpovědí s výstupem v počtech a druhou nad 100 odpovědí s výstupem v procentech s jednoduchým algoritmem korekce součtu na 100 procent.

Kritizovaní programátoři Mikroblogy.cz dosáhli u 11 odpovědí z 11 neuvěřitelných 101 procent a poté i součtu 102 % u dvou možných odpovědí. Čili tam určitě NEBYLA chyba v zaokrouhlování!

A k otázce "tak jak?": zkuste něco navrhnout, rozebereme si to. Co může být kritériem?

kraag
kraag (neregistrovaný) 82.208.52.---
4. 2. 2009 16:22 Nový

26: no jak to asi udelat. hmmm. Co trebas vypocitat zaokrouhlena

26: no jak to asi udelat. hmmm. Co trebas vypocitat zaokrouhlena procena ze vsech moznosti, ty secist a odecist od sta. nikdy nebude trapny procenta pres 100%, a vzdy bude sedet soucet. To ze pri 3 hlasech to bude ukazovat o 1% vedle by mi bylo uplne volny.

Anonym
Anonym (neregistrovaný) 84.244.118.---
7. 2. 2009 11:28 Nový

Koho zajímá, jestli na nějaké soukromé anketě je něco špatně?

Koho zajímá, jestli na nějaké soukromé anketě je něco špatně? Je to jejich věc, kolik ukazují procent. To je jako kdyby mi vadilo, že nefunguje na sousedově autě elektrické stahování okének...

Weny
Weny (neregistrovaný) 89.176.103.---
7. 2. 2009 11:43 Nový

Hodně aplikací je Facebooku je jen okopírovaná klikačka s jedinou

Hodně aplikací je Facebooku je jen okopírovaná klikačka s jedinou snahou, aby si jí někdo přidal. Tato mě aspoň zaujala. Na druhou stranu chyb je tam víc... Viz. pravý sloupec.

Warning: shuffle() expects parameter 1 to be array, string given in /home/www/mikro­blogy.cz/subdo­mains/honza/mi­kroblogy/index­.php on line 1067

Warning: array_slice() [function.array-slice]: The first argument should be an array in /home/www/mikro­blogy.cz/subdo­mains/honza/mi­kroblogy/index­.php on line 1074

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www/mikro­blogy.cz/subdo­mains/honza/mi­kroblogy/index­.php on line 1077

0range
0range (neregistrovaný) 77.48.213.---
7. 2. 2009 12:10 Nový

Njn stane

Njn stane se

Janek
Janek (neregistrovaný) 86.49.14.---
7. 2. 2009 12:16 Nový

Přirovnání mají jednu vlastnost

[29] Přirovnání mají jednu vlastnost, že často jaksi nepasují a dá se najít přirovnání opačné ;-) Pokud kritizuji komerční online projekt, naprogramovaný rádoby profesionály, je to spíše, jako bych kritizoval výrobce auta pro nějakou nepříjemnou chybu, jakou jsou třeba vrzající plasty na palubní desce.

Zasílat nově přidané názory e-mailem