Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Apple za pár hodin představí nový iPhone

Za pár hodin (v pondělí v 67 hodin odpoledne našeho času) představí Apple na své konferenci WWDC 2009 nový iPhone a také nový operační systém Snow Leopard. Je možná škoda, že bude obojí představeno najednou, protože ač se domnívám, že sněžný Leopard bude úžasný operační systém, který v mnohém předčí i ještě nevydaná Windows 7, tak nejpíše veškerou slávu na sebe strhne nový iPhone.

Přitom by se zdálo, že nový iPhone zas tak moc revoluční není, předpokládá se jen velmi mírně odlišný design, rychlejší procesor, kvalitnější foťáček (standardně podporující i natáčení videa), možnost rychlejších dat v některých sítí a digální kompas. Ale spolu s novým IPhone OS 3.0 představeným 17. března a novými funkcemi v jeho vývojovém prostředí (resp. s aplikacemi, které na nich vzniknou) se domnívám, že se zde rodí další legenda. A možná i dvě, protože se spekuluje i nad levnější variantou (ochuzenou nejspíše o rychlá data).

Je jasné, že zas protijablíčkáří budou prudit, ale budou to mít o moc těžší, protože už prakticky neexistuje nic, na čem by se mohli tak snadno vozit (asi budou zmiňovat „proč jen 3 Mb foťák) jako dříve, kde furt všem v diskusích omlacovali o hlavu absenci MMS (ačkoliv je stejně nikdo nepoužívá), absenci copy&paste (jako by jim to vadilo u jinýc telefonů) a podobné další nesmysly. Ale do značné míry je chápu, protože v následujících minimálně 50 dnech "neotevřou“ nejpíš jediný technický deník aniž by nenarazili na min. jeden článek o novéh iPhone.

Je bez diskuse, že Apple iPhone kompletně změnil svět telefonování srovnatelnou snad s příchodem GSM – telefon se s ním stal něčím zcela jiným než kdy předtím a samotné telefonování je v něm tím méně podstatným. I protijablíčkáři musí uznat, že i dříve naprosto zatuchlé mobilní windows či symbian se díky úspěchu iPhone výrazně kvalitativně posunuly a srovnejte si schválně nové mobily z let 2005 až 2007 (do příchodu iPhone první generace) a tím, co se událo mezi lety 2007 a dneškem.

Nový telefon bude v tomto trendu pokračovat a myslím, že zde budou 2 revoluční technologie – ta první přichází s novým iPhone OS 3.0 a bude dostupná i na obou starších verzích – možnost využití externích periférií. Nepochybuji o tom, že právě popularita iPhone a desítky milionů kusů standardizovaného hardware a jednotného API umožní vznik různých čteček srdečního tepu, napojení na systém auta, domácí audio/video techniku a z iPhone se tak opravdu stane jednotící technický a komunikační prvek každého jednotlivce.

Druhý revoluční prvek, který je ovšem okopírovaný z Google G1 (a byl i na jiných zařízeních, kde ale nenašel pořádné uplatnění) je elektronický kompas. Vypadá to jako nepotřebná blbost, kdo by v dnešní době GPS potřeboval vědět kde je sever, ale to jen pro někoho, kdo neví co je Rozšířená Realita. Domnívám se, že právě tato drobná věcička za dolar způsobí vznik nových úžasných aplikací, které donutí inovovat hardware i současné vlastníky iPhone 3G.

Těším se. Nejsem jablíčkař, nemám jediné jejich zařízení a iPhone jsem si nikdy nepořídil právě proto, že i mně u něj některé věci vadily. Ale nepochybuji, že tohle bude mé první jablko.  A mimochodem, v pátek jsem koukal na Apple Air z druhé ruky (v maximální výbavě pod 30 tisíc) a možná to první jablko nespadne daleko od stromu, uvidíme s čím se předvede Snow Leopard.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 80.250.1.---
8. 6. 2009 0:03 Nový

to je možné

celé vlákno

[1] to je možné, ostatně je to první OS který vyšel po přechodu na x86 platformu, když nepočítám ten předchozí, který přinesl bootcamp a teprve se "rozkoukával". Ono už dnes lze používat PC hardware, takže to by nebyla žádná novinka, pár mých kolegů to tak už má na svých strojích nahráno. Muselo by to znít že "je to legální" a optimálně i "je to podporované". A právě ten druhý bod je trochu oříšek, protože právě spolehlivost a současně jednoduchost MacOS je do značné míry tím, že prostě existuje jen jeden jediný hardware a není třeba testovat milion jiných. Pravda je, že by to mohl být hezký souboj, každopádně je důležité, co bude mít navíc a jaká by pak byla cenová politika - museli by totiž naprosto překopat cenový model kdy teď dávají OS prakticky zadarmo, ale hardware cenově kopíruje vyšší kategorii produktů. Dnes už je to tedy jen marketingové rozhodnutí, umožnění provozu na méně kvalitních mašinách by se mohla devalvovat sama značka a vnímání kvality.

DuDDo
DuDDo (neregistrovaný) 195.168.22.---
8. 6. 2009 7:06 Nový

Ja si myslim

celé vlákno

Ja si myslim, ze to bude o 19:00 a nie o 18:00 nasho casu.

Ladislav Soukup
Ladislav Soukup (neregistrovaný) 194.228.208.---
8. 6. 2009 9:08 Nový

Nepředpokládám

celé vlákno

[1] Nepředpokládám, že by MacOS začal oficiálně podporovat stejnou škálu HW jako Windows... Stalo by se totiž to, že by pro MacOS začali psát low-level drivery stejní šmudlové, kteří píšou drivery pro Windows a výsledkem by byly stejné problémy jako mají Windows. Stabilita MacOS je postavena na tom, že Apple si píše systém přímo na míru "svému" HW a nemusí řešit všechny možné problémy spojené s různorodostí a nekompatibilitou stejného HW od různých výrobců (mluvím třeba o základních deskách a různých implementací stejného chipsetu, které neodpovídá referenčnímu zapojení a je dost Často doplňováno o "cizí" podpůrné obvody).

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 10:41 Nový

, děkuji, opraveno, máš pravdu

celé vlákno

[3], děkuji, opraveno, máš pravdu, neumím počítat

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 10:43 Nový

no já bych to zas tak úplně nezavrhoval - doba se změnila

celé vlákno

[4] no já bych to zas tak úplně nezavrhoval - doba se změnila, výrobci se konsolidovali a dnes by stačilo, aby Apple zapracoval podporu centrino2 čipsetu a atom čipsetu (když by chtěl i na netbooky) a má 70% trhu.

Kamil
Kamil (neregistrovaný) 213.29.34.---
8. 6. 2009 14:52 Nový

Je naprosto jasné

celé vlákno

Je naprosto jasné, že většina nás čeká na Snow Leopard a ne na iPhone OS 3.0, který mnozí používáme (BETA pro vývojáře). Myslím, že tak KEY NOTE bude právě o Snow Leopard, i když CHCI věřit spekulacím, že další HW se na konferenci taky zmíní, či "uvolní"...

MaLer
MaLer (neregistrovaný) 82.142.121.---
8. 6. 2009 15:41 Nový

Atom ve Snow Leopardu podporovan bude

celé vlákno

Atom ve Snow Leopardu podporovan bude, coz nahrava spekulacim o vlastnim netbooku. Ovsem Apple je HW firma, ne SW. Takze v podobny scenar neverim.

Na druhou stranu, podobne jsem neveril, ze Apple prejde na Intel procesory.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 16:13 Nový

definuj "většina nás" - jen pár desítek tisíc vývojářů

celé vlákno

[7] definuj "většina nás" - jen pár desítek tisíc vývojářů - oproti desítkám milionů uživatelů budeš pod úrovní promilí. A když si navíc vezmeš, že noviny nepíšou vývojáři ale novináři, tak tam je přítomnost 3.0 fw prakticky nulová.
O leopardovi se bude psát leda když přijde s něčím opravdu převratným a přiznám se, že tak nějak nevím co by to mohlo být, leda by zároveň představovali nový hardware - pak si sem schopen představit třeba nějaký multitouch tablet, netbook a podobně. Jinak fakt nevím co by mohlo být za fičuru, která chybí, a která by přitom byla snadno uchopitelná a popsatelná novináři a snadno pochopitelná čtenáři/uživateli.
[8] - dost pochybuji, podle zatím zveřejněných informací má být Snow Leopard optimalizován pro multi-core procesory s hodně RAM (až 16 TB) a měl by být 64 bitový. Navíc nad tou módou netbooků dost ohrňovali dost. Ale nedivil bych se, kdyby udělali to co si pod netbookem představují oni - tedy plnohodnotný notebook, možná i tablet s multitouch, s 12palcovou obrazovkou za cenu někde na úrovni nejlevnějších jablečných notebooků (800-1000$).

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 16:23 Nový

Mimochodem jsem neřekl ještě jednu svojí myšlenku

celé vlákno

Mimochodem jsem neřekl ještě jednu svojí myšlenku, co by mohl Mac udělat s netbooky - mohl by na ně naportovat IPhone OS 3.0, tedy udělat jakýsi zajímavý hybrid, který by těžil z nepřeberného množství levných a zajímavých aplikací iPhone a větší obrazovky (případně i klávesnice, nebo by to byl tablet) na straně druhé. Spolu s BT handsfree by to bylo docela ultimátní řešení, navíc s iPhone OS by to běhalo neskutečně rychle, boot time nula atd.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 16:29 Nový

A ještě abych byl fér, tak 2 věci, které mi stále vadí na iPhone

celé vlákno

A ještě abych byl fér, tak 2 věci, které mi stále vadí na iPhone
a) data tethering - OS3 to umí, ale musí to povolit operátor, obchodně to naprosto chápu, jen se bojím, aby to tu ty místní blbci nějak nezmrvili.
b) nemožnost vyvíjet aplikace pro vlastní/firemní potřebu - jestli to chápu dobře, tak i když jsem vývojář a i když si zaplatím vývojářský kit a vyvinu si vlastní aplikaci, tak ji nemohu sám používat, musím jí nechat schválit a zveřjnit přes appstore, jinak si ji nenahraju ani do vlastního stroje.

Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) 76.182.99.---
8. 6. 2009 16:53 Nový

ad b) Chapete to spatne

celé vlákno

ad b) Chapete to spatne: Pro vyvoj aplikaci pro firemni potrebu hledejte iPhone Developer Enterprise Program. Pro vlastni potrebu (omezeno na 100 instalaci) to umoznuje bezny iPhone Developer Standard Program, hledejte Ad Hoc Distribution.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
8. 6. 2009 20:27 Nový

to zní dobře, tak do toho bych šel

celé vlákno

[12] to zní dobře, tak do toho bych šel, mimochodem nový iPhone 3GS vypadá úžasně: http://internet.blog.lupa.cz/apple-wwdc-keynote-zpravodajstvi-zive

Mimochodem jak se potom takováhle aplikace distribuuje na ty jiné telefony ve skupině?

Jann
Jann (neregistrovaný) 82.132.136.---
9. 6. 2009 10:03 Nový

Probuh, kolik Vam je?

celé vlákno

Probuh, kolik Vam je? 'úžasný operacní systém', 'že se zde rodí další legenda. A možná i dve', 'zas protijablíckárí budou prudit'. To je clanek jak od Hulana, akorat, ze ten ty produkty o kterych pise obcas aspon pouziva, kdezto Vy 'Nejsem jablíckar, nemám jediné jejich zarízení'..

'Je bez diskuse, že Apple iPhone kompletne zmenil svet telefonování srovnatelnou snad s príchodem GSM' - Jj, Nokia, SE, Symbian utrpeli zasah srovnatelny snad jen s unorem 48 :-D

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
9. 6. 2009 12:42 Nový

viz http://internet.blog .lupa.cz/na-svem-blo gu-si-muzu-psat-co-c hci

celé vlákno

[14] viz http://internet.blog.lupa.cz/na-svem-blogu-si-muzu-psat-co-chci - jedná se o můj blog, který shrnuje mé osobní názory, můžete s nimi nesouhlasit, ale to je tak jediné co můžete ;)

Jann
Jann (neregistrovaný) 82.132.136.---
9. 6. 2009 13:41 Nový

vsak jo, rikam snad, ze nemuzete?

celé vlákno

[15] vsak jo, rikam snad, ze nemuzete? A ja sem proste jenom do komentare shrnul, ja na me clanek pusobil ;-)

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 81.0.253.---
9. 6. 2009 21:21 Nový

a to je přitom třeba používat argumentum ad hominem?

celé vlákno

[16] a to je přitom třeba používat argumentum ad hominem? Mimochodem na http://www.iphone-3gs.cz/ najdete nové články o iPhone 3Gs a časem možná pochopíte co jsem tím myslel

Rejpna
Rejpna (neregistrovaný) 85.70.38.---
10. 6. 2009 6:40 Nový

A co asi Jann dela jineho, nez ze nesouhlasi, a ze to dava to najevo?

celé vlákno

A co asi Jann dela jineho, nez ze nesouhlasi, a ze to dava to najevo? A kdyz pane SEO & Reklamo na internetu uz jednou vykradate nesmrtelneho klasika JC, tak aspon plnou citaci. Muzete s tim nesouhlasit, MUZETE O TOM VEST SPORY, ale to je tak vsechno, co muzete delat.
Sbohem

Jann
Jann (neregistrovaný) 82.132.136.---
10. 6. 2009 8:45 Nový

Jednak, http://internet.blog .lupa.cz/ve-svych-ko mentarich-si-muzu

celé vlákno

[17]Jednak, http://internet.blog.lupa.cz/ve-svych-komentarich-si-muzu-argumentovat-jak-chci, jednak jsem kritizoval predevsim formu clanku (a to ne tak ani kritizoval, spis - jak sem psal - jsem jen shrnul, jak to na me pusobilo). Takze jsem se vyjadroval spise k tomu hominem nez k iPhonu. A navic, to, co jsem z clanku vykopiroval, jsou vsechno vase subjektivni dojmy, takze neni prekvapive, ze i komentar k nim se onoho subjektu dotyka.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 82.142.91.---
11. 6. 2009 0:55 Nový

to je právě ta potíž

celé vlákno

[19] to je právě ta potíž, argumentum ad hominem je nesmysl porušující základy logiky a ve slušné společnosti se nepoužívá.

Je třeba si prostě uvědomit, že jste na blogu a blog je subjektivní sdělení a jeho slohová forma je výrazně volnější než u přísně sterilních zpráv standardních deníků.

BTW mimochodem ještě k vaší asi sarkasticky myšlené větě "Nokia, SE, Symbian utrpeli zasah srovnatelny snad jen s unorem 48" - Symbian musela Nokia otevřít, aby pro něj našla vůbec nějakou podporu pro vývoj, SE krachuje, zisk Nokie klesl velmi výrazným způsobem (mimochodem Nokia má 6.64$ zisku na jeden prodaný telefon, iPhone 369.27$) poslední 2 roky se snaží představit nějakou svou kopii iPhone a svůj "App Store". Takže ano, Noka, SE a Symbian utrpěly opravdu ohromný zásah, a to navíc od nováčka, který nikdy telefony nedělal.

Jann
Jann (neregistrovaný) 82.132.136.---
11. 6. 2009 13:24 Nový

poznamka s unorem 48 nebyla sarkasticky myslena veta, ale vtip

celé vlákno

[20] poznamka s unorem 48 nebyla sarkasticky myslena veta, ale vtip, coz mimochodem naznacoval i smajlik na konci one vety.

Ja sem vam proste dal zpetnou vazbu na styl vaseho clanku - nic vic, nic min. A z toho duvodu si ostatne ani nemyslim, ze by to byla argumentace ad hominem.

SEO & Reklama na Internetu
SEO & Reklama na Internetu (neregistrovaný) 82.142.91.---
11. 6. 2009 14:17 Nový

tak proč používáte takové výkřiky jako "Probůh, kolik vám je"?

celé vlákno

[21] tak proč používáte takové výkřiky jako "Probůh, kolik vám je"? Argumentujte k obsahu a neřešte formu či osobu, ty jsou dány píšící osobou a slohovým útvarem blogu

Jann
Jann (neregistrovaný) 82.132.136.---
12. 6. 2009 14:53 Nový

To je bezne uzivana fraze, kterou samozrejme nelze brat doslovne

celé vlákno

[22] To je bezne uzivana fraze, kterou samozrejme nelze brat doslovne. A pokud si prejete dostavat komentare vylucne k obsahu, tak to tam priste radeji nekam napiste a vzajemne si usetrime spoustu casu.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem