Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Kdy vymře Flash?

Apple iPad neumí Flash! Nadupaný stroj určený pro serfování na webu a videa a neumí flash? To myslí Apple vážně? Ano! A možná to není smůla pro Apple, ale pro Adobe.

Na světě snad neexistuje IT médium, které by se alespoň nezmínilo o novém tabletu Apple. V USA se místy jednalo vysloveně o šílenství, pořádaly se například soutěže o nejlepší photoshopovaný design nebo dokonce jeden magazín nabízel odměnu až 100.000 dolarů za fotku či video produktu ještě před oficiálním představením.

Rozebrání iPadu si nechám na nějaký další článek – nyní jen k tomu Flashi. Opravdu jej neumí a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit – viz například poměrně ostré vyjádření na blogu Adobe. Flash plugin postrádá už iPhone, ze kterého iPad softwarově vychází. Zatímco na iPhone se to připisovalo faktu, že se jedná o mobilní zařízení a Flash by přece jen zdržoval, na iPad musí být důvod jiný.

A ten důvod tady je. Adobe Flash je totiž mizerně naiplmentovaný moloch. Začíná to nepřiměřenými nároky na hardware a končí to bezpečnostními dírami. Ještě jsem neviděl platformu, na které by Flash při prohlížení nezdržoval. Asi každý si vzpomene na nějakou otravnou Flashovou reklamu, díky které se stránka pomalu načítala, sekala při skrolování, případně rovnou spadla.

Je až s podivem, jak dlouho Adobe mizerná implementace procházela. Podívejte se například na obyčejné prohlížení PDF přes Adobe Reader. Vyberte nějaké tučnější PDF a srovnejte si to s rychlostí konkurence. Adobe se přitom záhadně daří držet Adobe Reader stále pomalý, bez ohledu na to, jak se časem zrychluje hardware. To stejné se týká videa. Video ve flashi se prostě seká. Je jedno, jak nabušený máte počítač, jaký prohlížeč, jak rychlý internet, jakou verzi Flash. Stará dobrá videa v embedded Windows Media Playeru běžela podstatně lépe, i když jen na Windows.

Z tohoto pohledu se vůbec nedivím, že se Apple do jeho podpory nechce. Co se videa týká, má už iPhone (a tedy i iPad) zařízenou komfortní podporu YouTube přes MP4. Podobně jako YouTube funguje přes MP4 i řada jiných videoserverů, i když často bohužel ne tak jednoduše. Dále máme ve Flashi hry – vzhledem k tomu, že obě zařízení se profilují jako herní platformy a přes AppStore je dostupných více než sto tisíc her, asi je mnoho lidí postrádat nebude. Flashové bannery nebude téměř jistě postrádat nikdo.

Samozřejmě z pohledu publishera mne zajímá, jakou bude mít Flash budoucnost. A pokud jej nebude podporovat Apple na svých stěžejních produktech, jeho budoucnost vidím velice černě. Je to zase další hřebíček do jeho rakve. S Flashem je při vývoji už i tak spousta problémů, počínaje nepřístupností pro vyhledávače, přes vzájemnou nekompatibilitu různých verzí pluginů a konče potřebou různých JavaScriptových hacků, aby se například vůbec spustil v IE.

V mnoha prohlížečích už dnes vůbec není, protože jej tam nedodal přímo výrobce a firemní zákazník například nemá oprávnění nebo neumí něco instalovat. Věřím tomu, že Apple má sílu jej konečně z webu vytlačit definitivně.

Ale možná se mýlím. Možná má Apple Flash v rukávu a v pravou chvíli jej vypustí. Možná jen čeká, jak trh zareaguje.

Související články na blogu eBiz blog

Související články na ostatních blozích

David
David (neregistrovaný) 89.185.252.---
29. 1. 2010 12:34 Nový

U Adobe to neni jen o Flashi

celé vlákno

U Adobe to neni jen o Flashi. Mam Adobe CS3 a jak ten dokaze zbrzdit odezvu systemu, to je neco neskutecneho. Pritom az zas tak nic zasadniho oproti napriklad CS1 neprinesl. Takze ted mam neskonale vykonejsi pocitac a dojem z produktivity je horsi nez pred 4 roky. Kez by je uz nekdo sestrelil.

Jiří Borek
Jiří Borek (neregistrovaný) 82.117.142.---
29. 1. 2010 13:40 Nový

Kéž by averze Applu ke smrti Flashe stačila

celé vlákno

Kéž by averze Applu ke smrti Flashe stačila. Mrzuté na tom je, že veškerá konkurence Applu uchopí absenci Flashe v iPadu tak, že z ní udělají konkurenční výhodu ve svých produktech. A zase budeme jen všude číst, jak je ten iPad ubohý, když nepodporuje tak úchvatnou a nezbytnou technologii, jako je Flash.

Jozef Mak
Jozef Mak (neregistrovaný) 91.127.122.---
29. 1. 2010 19:10 Nový

Farmári svoje kravy doja už teraz na iPhone a budú s tým pokračovať

celé vlákno

[7] Farmári svoje kravy doja už teraz na iPhone a budú s tým pokračovať aj na iPade.

Mne by stačilo iba aby sa už konečne presadilo html 5 s . Najprv sa však musia dohodnúť na kodeku. Dúfam že sa presadí h.264 (asi ho YouTube s Apple pretlačia svojou presilou).

tcaklos
tcaklos (neregistrovaný) 212.96.175.---
29. 1. 2010 21:00 Nový

To stejné se týká videa

celé vlákno

"To stejné se týká videa. Video ve flashi se prostě seká. Je jedno, jak nabušený máte počítač, jaký prohlížeč, jak rychlý internet, jakou verzi Flash. Stará dobrá videa v embedded Windows Media Playeru běžela podstatně lépe, i když jen na Windows."

Nesouhlasím.
Video ve flashi se mi nikdy neseká a to jich přehrávám i desítky denně. Skutečně si nepamatuji, kdy by se mi naposledy video ve flashi seklo.
Zato s WMP v prohlížeči mám opačné zkušenosti - dlouhou dobu trvá, než se spustí, občas se i seká... a to i na Windows.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
29. 1. 2010 17:47 Nový

Mimochodem, motivace Applu blokovat Flash je jasná

celé vlákno

Mimochodem, motivace Applu blokovat Flash je jasná - je to aplikační platforma, která by konkurovala prodeji aplikací přes AppStore. Ještě horší by v tomto směru byl Adobe AIR. Přece nenechají lidi svobodně si stahovat aplikace z webu, že? Podle Applu na web patří dokumenty, jako za starých časů. Aplikace patří na centralizovaný distribuční kanál.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
29. 1. 2010 17:52 Nový

Dále k hrám - autor píše, že na AppStoru je spousta her

celé vlákno

Dále k hrám - autor píše, že na AppStoru je spousta her, takže nač mít flashové hry ve stránkách. No uvidíme, jestli takové vysvětlení bude stačit farmářům z Farmville, až si z obchodu přinesou domů iPad a zjistí, že nemůžou podojit, nebo zda vezmou Apple útokem s vidlema. :) Zkrátka nějaké tlaky to způsobí - buď na Apple nebo na Adobe. Bude zajímavé to sledovat.

Tom Krcha
Tom Krcha (neregistrovaný) 192.150.8.---
29. 1. 2010 18:01 Nový

Flash Player 10.1 bezi HW akcelerovany na Google Nexus One

celé vlákno

Flash Player 10.1 bezi HW akcelerovany na Google Nexus One, Palm Pre apod.
Ukazky zde (pomerne plynuly beh): http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/mobile_demos_fp10.1.html

Navic FP10.1 na mobilech funguje jinak, kdyz otevrete novy Tab, obsah v predchozim tabu se zastavi a nevyuziva CPU, tak aby jej setril.

Na Netboocich Adobe spolupracuje v ramci http://openscreenproject.org napr. s Nvidii a FP 10.1 ma akcelerovany a naprosto plynuly H.264 playback HD videa s novymi chipy Tegra a ION.

Pro pochopeni dalsich veci doporucuji tento clanek: http://blogs.adobe.com/jnack/2010/01/sympathy_for_the_devil.html

Ivan
Ivan (neregistrovaný) 165.72.200.---
29. 1. 2010 18:55 Nový

A co Java aplety?

celé vlákno

A co Java aplety? Podporuje to Javu? Flash a Java je stejna "obezlicka" k obchazeni vendor-lock-in na iPhone. Flash je sveho druhu vinikajici technologie, ktera nema konkurenci. Flash umoznuje prehravat video a znemoznuje(alespon teoreticky) jeho zkopirovani. Ja vim ze to neni pravda, ze to da obejit ale neni az tak dulezite. "ochrana" proto kopirovani je duvod proc se dneska streamuje video na internetu prave ve flashi.
Flash taky umoznuje prehravat video a na nej "lepit" reklamy. Jinak souhlasim, ze ta implementace je mizerna. Zajimave je, ze konkurenci k Flashi je i PDF, format od Adobe. Dokumenty v PDF taky muzou obsahovat video, mohou byt interaktivni, a mohou obsahovat Javascript.

petrvlk
petrvlk (neregistrovaný) 213.192.56.---
29. 1. 2010 14:49 Nový

Flash je odpornej o tom se nikdo dohadovat nebude

celé vlákno

Flash je odpornej o tom se nikdo dohadovat nebude... třeba tomu dopomůže i google až přepne youtube na html5

Callo
Callo (neregistrovaný) 88.101.123.---
29. 1. 2010 15:04 Nový

Musíte ale uznat, že Flash přinesl do webu spoustu věcí

celé vlákno

Musíte ale uznat, že Flash přinesl do webu spoustu věcí, bez kterých si těžko dnes web představíte.
Flash de facto začal simulovat to, co nebylo (a spoustu stále není) v (x)html. Ať je to multi-upload, kopírování do schránky, video, interakce atd.
Flash tak urychlil příchod technologií do webu, kdybychom to nechali na loudajícím se w3c youtube tu nemáme dodnes.
Adobe se dříve mohlo flákat dnes by mu ujel vlak a verze od verze je Flash méně náročný a lepší.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
29. 1. 2010 17:38 Nový

petrvlk

celé vlákno

petrvlk: Flash je odpornej? No nevím, jestli si to myslí i miliony uživatelů "street view" na Google mapách, různých prohlížečů panoramatických fotek, video chatů, her... HTML 5 nahradí jen část toho, co dnes Flash umí (bude snad podporovat práci s kamerou, peer-to-peer komunikaci, atd.?), takže existence Flashe bude stále opodstatněná. Ostatně video ve Flashi dlouhou dobu nebylo, pak ho tam dali a ukázalo se to jako nejlepší řešení pro video na webu, po pár letech může zase zmizet a Flash se mezitím zaměří na něco jiného. Je to laboratoř nových věcí a i když je třeba naimplementován blbě, tak přinejmenším ukazuje cestu webovým standardům, co by se do nich mohlo přidat - co uživatelé přivítají.

hm
hm (neregistrovaný) 193.165.12.---
29. 1. 2010 21:55 Nový

Už aby ten Flash zmizel

celé vlákno

Už aby ten Flash zmizel. Nikdy jsem ho neměl povolený. Přesně, jak bylo napsáno: vždycky jen brzdil počítač a to velmi výrazně.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
29. 1. 2010 22:31 Nový

Adobe Flash je totiž mizerně naiplmentovaný moloch

celé vlákno

"Adobe Flash je totiž mizerně naiplmentovaný moloch. Začíná to nepřiměřenými nároky na hardware a končí to bezpečnostními dírami"

To je samozrejme hloupost. iPAD podporuje youtube, stejne jako iPhone. A YT bezi na cem? No, na flashi samozrejme.

A reci o sekani flashe? Heh. Kdyz se to neseka memu otci na P3/933, 128 MB RAM, WinXP, asi bude u vas problem mezi klavesnici a zidli...

VfB
VfB (neregistrovaný) 81.19.41.---
29. 1. 2010 22:37 Nový

flash jen tak nezmizí, protože není, kdo by ho nahradil

celé vlákno

flash jen tak nezmizí, protože není, kdo by ho nahradil

Silverlight?
minimální rozšířenost (mimo weby MS jej téměř neuvidíte), i na windows je jeho instalace jako sázka do loterie (s podobnou šancí na úspěch), profesionální nástroje pro tvorbu webu jej téměř (možná vůbec) nepodporují (proč by také podporovali konkurenci?), podpora na OsX, Linuxu a mobilech téměř žádná, systémy pro výměnu reklam a redakční systémy s ním také téměř nepočítají

Java?
v oblasti animací a grafiky je mrtvá

css + javascript?
problémy se sekundárním laděním pro IE, který stále má mezery v plné podpoře css3

Quicktime?
moc směrované na apple platformu a stále se používá spíš jen na přehrání videa

něco dalšího? nic mně nenapadá....

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
29. 1. 2010 22:39 Nový

Tak to je výborné, vyjadřovat se k něčemu

celé vlákno

[11] Tak to je výborné, vyjadřovat se k něčemu, co jste "nikdy neměl povolené". Pokud jste to neviděl poslední 3-4 roky, tak vám jistě uniklo, že od verze 9 je Flash Player tvořen dvěma samostatnými virtuálními stroji - starým AVM1 a zgruntu nově vytvořeným AVM2 (pro který se i programuje v novém jazyce). Rozdíl ve výkonu a stabilitě mezi nimi je obrovský. Bohužel mnoho vývojářů i dnes píše aplikace pro AVM1, čímž prodlužují špatnou pověst celé Flash platformy.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
29. 1. 2010 22:45 Nový

Ok, přehlídnul jsem, že Farmville už je ve verzi pro iPhone

celé vlákno

[9] Ok, přehlídnul jsem, že Farmville už je ve verzi pro iPhone. Mnoho menších vývojářů si ovšem nemůže dovolit portovat aplikace na různé platformy. To se vám zdá správná cesta? Je neuvěřitelné, jak se tu přeje smrt Flashi a zároveň se nadšeně vítá bezprecedentně uzavřená platforma, jakou je iPhone/iPad. Kritizuje se, že Flash není indexovatelný vyhledávači (přitom už je, ovšem nevím, proč by se měly indexovat binárky aplikací) a zároveň se tleská jejich portování do AppStoru (tam indexované budou?). Místo svobodného šíření aplikací přes web se tleská uzavřené platformě, kde vývojář musí zaplatit registrační poplatek a pak si nechat aplikace schvalovat jakýmsi ústředním výborem.

imploder
imploder (neregistrovaný) 62.245.104.---
29. 1. 2010 23:35 Nový

iPad se asi těžko dočká tak masového rozšíření

celé vlákno

iPad se asi těžko dočká tak masového rozšíření, aby se kvůli němu rušil flash (už jenom kvůli ceně za ten krám).

Flash je žravý a někde (např. přehrávače na youtube) zasekaný - nevím, jestli je to chyba flashe nebo jen blbě naprogramované aplikace. Pokud má zmizet, musí ho něco nahradit. Bude to Java? Java je obyčejný programovací jazyk, zatímco flash je zaměřený (především) na vektorové animace. Ale už existuje i jakási javovská implementace: https://jflash.dev.java.net/

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
29. 1. 2010 23:46 Nový

Na vektorové animace byl Flash zaměřený původně

celé vlákno

[16] Na vektorové animace byl Flash zaměřený původně. Později na video. Ještě později na bitmapové operace, filtry, efekty. Ještě později na komunikaci, nejnověji peer-to-peer včetně multicastu, což je fascinující technologie, u které si dovedu představit revoluční využití na sociálním webu.

Do značné míry za špatnou pověst Flashe můžou špatní vývojáři - za prvé programují pro zastaralý AVM1 (viz výše) a za druhé to bývají obecně špatní programátoři, narychlo přeučení tvůrci reklamních bannerů.

Ano, existuje dokonce i JavaScriptová implementace Flash Playeru, samozřejmě umí tak desetinu všech možností a je to spíš zajímavý experiment:
http://wiki.github.com/tobeytailor/gordon/demos

harry
harry (neregistrovaný) 82.99.172.---
30. 1. 2010 7:13 Nový

serfován"í?

celé vlákno

"serfován"í?

kam na to chodite?

existruje jenon surf a surfovani

Jan Hora
Jan Hora (neregistrovaný) 83.208.142.---
30. 1. 2010 18:08 Nový

Zkraje jsem chtěl napsat, že pan Nevosád (a další)

celé vlákno

Zkraje jsem chtěl napsat, že pan Nevosád (a další) mají o Flashi značně zkreslené představy, ale všechno už napsal Pavel Šimek, souhlas do písmene.
Flash to už dávno nejsou jen bannery, ale i Flex a AIR.
I Google, který se jinak zuby nehty drží JavaScriptu má finance http://www.google.com/finance ve Flashi a i pro Google mapy má kromě javascriptového API i stejné API pro Flash.
Takže doufám, že Flash jen tak nevymře, hlavně proto, že v mnoha ohledech nemá odpovídající náhradu.

Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný) 79.127.150.---
31. 1. 2010 0:25 Nový

Youtube běží na h.264 pro iPhone/Ipad, nikoliv ve standardním flashi

celé vlákno

[12] Youtube běží na h.264 pro iPhone/Ipad, nikoliv ve standardním flashi. Faktem ale je, že h264 umí už dnešní flash také přehrát. Ale iPhone/iPad jej k tomu nepotřebuje.

Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný) 79.127.150.---
31. 1. 2010 0:26 Nový

No, škoda je, že se to nikomu nepodařilo za těch deset let

celé vlákno

[27] No, škoda je, že se to nikomu nepodařilo za těch deset let, co koncepce tabletů existuje. Není to ani dva roky, co jsem vyhazoval Asus R2H se superupravenými Windows XP. Nepoužitelné. Ono je něco jiného objednat v čínské fabrice zařízení poslepované s OLED, GPS, GSM a jiných supertechnologií a něco jiného je k tomu udělat dobré a ergonomické rozhraní.

Lukas Nevosad
Lukas Nevosad (neregistrovaný) 94.112.151.---
31. 1. 2010 9:58 Nový

Nepřesně jsem nenapsal, že mám namysli Flash na webu

celé vlákno

Nepřesně jsem nenapsal, že mám namysli Flash na webu. Měl jsem z to, že je to z textu zřejmé. Ano Flash lze použít i pro něco jiného, ovšem fakt by mě zajímalo, kolik to tvoří procent. Ani si nevzpomínám, kdy jsem například naposled pustil nějaký .exe napsaný ve Flashi.

Můj point je v tom, že společně s iPad do pár let dramaticky vzroste počet zařízení, které nemají v browseru podporu pro Flash. A to se musí projevit tím, že publishers přestanou Flash využívat. Pochopitelně, kde není náhrada, tak nahradit nejde. Ale v mnoha aplikacích ta náhrada je - například bannery, různé galerie, grafy a podobně.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
31. 1. 2010 11:47 Nový

EXE se ani moc nepoužívají

celé vlákno

[31] EXE se ani moc nepoužívají, spíš se v poslední době objevují AIR aplikace (také instalované, ale s výhodou sandboxu, multiplatformnosti, aktualizací přes web, atd.) - viz třeba Twhirl (Twitter klient) nebo hezká ukázka je http://timesreader.nytimes.com/timesreader/. To je pro Apple samozřejmě ještě větší hrozba než Flash Player v browseru.

Vaše úvaha by měla naprostou logiku, kdyby byl Flash plně a okamžitě nahraditelný jinou technologií. Jelikož není, pak hypotetický zánik Flashe na webu by vedl k dvojímu důsledku: Část dnešních aplikací SWF by byla nahrazena webovými standardy (to je pozitivní krok) a část by vývojáři museli přeprogramovat do nativních aplikací - jednu pro Windows, jednu pro iPad šířenou přes AppStore, atd. A to je podle mě zásadně negativní krok. Proč na Macu Flash/AIR je a na iPadu nebude? Protože Apple vycítil historickou možnost nepozorovaně přenést distribuční model, který uživatelé akceptovali u mobilů, i do oblasti počítačů. Mac přece má zůstat pro pár procent profesionálních uživatelů (grafici, vývojáři...) a hlavním počítačem pro masy má být iPad. Abychom ještě jednou nevzpomínali s nostalgií na dobu, kdy hlavní kauzou, která hýbala světem, byl soud s Microsoftem za to, že nechtěl pustit do svého systému konkurenční browsery.

Pavel Petrik
Pavel Petrik (neregistrovaný) 77.78.118.---
30. 1. 2010 10:06 Nový

Nesouhlasim, flash vyrazne prispiva k interaktivite internetu

celé vlákno

Nesouhlasim, flash vyrazne prispiva k interaktivite internetu. Autor clanku plete dve veci - pokud je nekdo cune a neumi udelat flash reklamu tak aby neskladala komp na kterem bezi je to vec jina nez co vsechno jde na flashi postavit. A alternativa momentalne neexistuje, nepocitam reseni Microsoftu ktere nikdo nepouziva a slozite Java pluginy

Lukas Nevosad
Lukas Nevosad (neregistrovaný) 94.112.151.---
30. 1. 2010 11:58 Nový

Flash by aplikace z AppStore spíše doplnil

celé vlákno

[6] Flash by aplikace z AppStore spíše doplnil - jako standalone SWF by se tak daly jednoduše vyvíjet a portovat existující flash hry. Mohl by je klidně i prodávat se stejným modelem. Hry na webu rozhodně těm z AppStore nekonkurují... Kromě toho, i na AppStore jsou tisíce výborných her zdarma a i od těch placených bývá zdarma vždy nějaká lite verze - určitě by tímto způsobem Flash revenue Apple nenarušil.

[12] YouTube na iPhone nestreamuje přes Flash, ale přes H.264. Mimochodem ve špičkové kvalitě. Možná, že existuje nějaká záračná konfigurace, kde jsou videa ve Flashi bezchybně plynulá a obraz se necuká. Většině lidí (viz komentáře), se ale seká a Flash brzdí.

A mimochodem, Adobe absenci Flash na iPad považuje za vážnou hrozbu. Poslední výkřik například zde: http://theflashblog.com/?p=1703

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
30. 1. 2010 16:38 Nový

"Hry na webu těm z AppStore nekonkurují" - to myslíte vážně?

celé vlákno

[20] "Hry na webu těm z AppStore nekonkurují" - to myslíte vážně? Tak proč řada firem (viz Zynga s Farmville, jak jsem tu byl upozorněn) dělá pro AppStore identické verze svých her, které jinde běží normálně zdarma na webu? Kdejaká malá pitomost, která by se normálně udělala ve Flashi, musí jít přes AppStore. A je jedno, jestli je hra v AppStoru pro koncového uživatele zdarma nebo placená - vývojář musí Applu tak jako tak něco zaplatit. Nebo se pletu?

Mimochodem, Adobe to za žádnou hrozbu nepovažuje. Tedy aspoň pro svoje příjmy. Adobe žije z prodeje vývojářských nástrojů (ne z Flash Playeru). A chystaná verze Flash CS5 bude jednoduše umět kompilovat aplikace nejen do SWF, ale i do nativního kódu iPhonu/iPadu. Takže "flashové" hry tam nakonec stejně budou. Jediné, pro koho to je skutečná hrozba, jsou uživatelé. Protože toto je nehorázně uzavřená platforma.

http://labs.adobe.com/technologies/flashcs5/appsfor_iphone/

(Naopak, Adobe po uvedení CS5 zisky spíše stoupnou, protože lidé budou více kupovat tento tradiční vývojářský nástroj pro Flash, namísto různých konkurenčních nástrojů, které kompilaci pro iPhone umět nebudou. Už jsem nakoupil akcie. :))

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
30. 1. 2010 16:49 Nový

"YouTube na iPhone nestreamuje přes Flash, ale přes H.264"

celé vlákno

[20] "YouTube na iPhone nestreamuje přes Flash, ale přes H.264" - nepřesně řečeno. Flash Player (od verze 9.124) taky streamuje video přes H.264. Rozdíl není ve formátu streamování, ale prostě v klientovi (Flash Player vs. nativní jednoúčelová aplikace).

Lukáš Nevosád
Lukáš Nevosád (neregistrovaný) 94.112.151.---
30. 1. 2010 17:54 Nový

To jsem myslel tak

celé vlákno

[21] To jsem myslel tak, že nějaká Flash hra na webu nemá kvalitou ani ovládáním srovnání s tím, když je to hra nativně dělaná pro iPod. Ani si nedovedu představit, že by stejná flash hra jela na obojím - protože ta flash hra by třeba musela počítat s ovládáním prsty (velká tlačítka), což by zase nevyhovovalo uživatelům disponujícím myší. Stejně tak by byl problém s událostmi jako pohyb kurzoru nebo hover. Stejně tak s kurzorem neuděláte multitouch.

Proč je to pro Adobe hrozba myslím dostatečně vysvětluji výše. Pokud mi bude na web chodit 10% uživatelů, kterým se na místě Flashe zobrazí bílý flek, tak mě to donutí namísto toho použít něco jiného. Pochopitelně tam, kde to jde - bannery se vrátí ke klasickému obrázku či HTML, video časem snad pojede přes HTML5. Různé interaktivní grafy se vrátí ke statickému obrázku a tak podobně.

Pochopitelně souběžně s tím klesne poptávka po vývoji ve Flashi, takže s těmi akciemi se modlete, aby Adobe stačil do té doby přijít s nějakou jinou dojnou krávou.

PS: A s těmi 10% si nedělám srandu. Už teď máme na jednom velkém webu celosvětově 1,5% lidí s iPhone! V USA to už teď může dělat nějakých 3-4%.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
30. 1. 2010 18:38 Nový

Vy toho asi opravdu moc nevíte o Adobe, že?

celé vlákno

[23] Vy toho asi opravdu moc nevíte o Adobe, že? Nástroj jménem Flash Professional CS kompiluje nejen do SWF, ale i do Windowsovských EXE, do Mac binárního kódu a nová verze bude kompilovat i pro iPhone/iPad a - pozor - do HTML5/JS. Třeba u takových animovaných bannerů je už dnes zbytečné, aby byly v SWF, když animace lze dělat i JavaScriptem. Už tomu trochu rozumíte? Adobe je firma, která vydělává na nástrojích. Formát SWF vytvořila proto, aby bylo možné dělat i to, co jiné technologie neumí. A to není žádná konstantní množina vlastností, to se neustále vyvíjí. V době, kdy pro video a jednoduché animace už nebude potřeba SWF, bude SWF určené zase pro nové, pokročilejší věci. Momentálně jsou to náročné bitmapové manipulace (viz Pixel Bender), práce s kamerou, peer-to-peek komunikace... Vývojářské nástroje od Adobe však budou stále podporovat celou škálu, počínaje těmi bannery.

"Různé interaktivní grafy se vrátí ke statickému obrázku" - to je směšné, proč by to dělaly? To by snad byl krok zpět i pro uživatele. Interaktivní grafy už dnes jdou dělat i v JavaScriptu.

Rád bych se mýlil, ale z Applu cítím obecnější nechuť než pouze k Flashi - nechuť k vizi, že z webu se stane aplikační platforma. Více zatím fandím Googlu a jeho ChromeOS. Tedy pokud se nezblázní a nebudou taky chtít mít nějaký svůj "app store".

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
30. 1. 2010 18:43 Nový

A ještě k tomu ovládání

celé vlákno

[23] A ještě k tomu ovládání. Flash (od verze 10.1) podporuje multitouch, mimo jiné proto, že flashové aplikace budou i pro iPhone/iPad, jak už jsem psal (a pro velkou řadu telefonů a tabletů, které budou obsahovat Flash Player 10.1). Už dnes se objevují tutorialy, jak ve Flashi detekovat ovládací možnosti zařízení, na kterém běží, a jak správně navrhovat crossplatformní GUI.

Robert Turek
Robert Turek (neregistrovaný) 84.42.141.---
30. 1. 2010 19:08 Nový

Tahle Vaše představa mě hodně pobavila

celé vlákno

[23] Tahle Vaše představa mě hodně pobavila. Kvůli zařízení, které způsobilo senzaci jen tím, co všechno neumí, skončí komerční video na internetu?

Fakt je, že Adobe po období vývoje flashplayeru směrem ke kvantitě (funkcí) bude muset zapracovat směrem ke kvalitě (rychlosti, stabilitě, bezpečnosti). A ví to. Adobe si taky uvědomuje, že mobilní i multitouch zařízení budou důležité. To všechno je vidět v připravovaném FP 10.1.

Nezapomínejte, že i ta 'otravná' flashová reklama je prostředek, díky kterému dnešní web funguje a roste. A opravdu RIA aplikace podle mého na skutečný nástup pořád ještě čekají.

Naopak v iPad bych moc nevěřil. Za 3 měsíce tu může být 10 typů netbooků s multitouch displejem, které budou mít všechny ty funkce, které Apple svým zákazníkům nedá. A Flash.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
31. 1. 2010 0:09 Nový

Tak, tak

celé vlákno

[27] Tak, tak. Co se týče "otravné reklamy", jako nadšený flashař se těším, až se bannery přestanou dělat ve Flashi a začnou se dělat v HTML/JS (a přitom je budou dělat stejní lidé pomocí stejného nástroje, viz výše) - černého Petra a nálepku "otravné technologie" tím od Flashe převezme HTML. A nebo že by pak lidem konečně došlo, že je třeba rozlišovat mezi technologií a způsobem jejího využití? To bych asi chtěl moc. :)

Lukáš Nevosád
Lukáš Nevosád (neregistrovaný) 94.112.151.---
31. 1. 2010 21:25 Nový

No, to jsem rád, že jsme se dobrali výsledku :-)

celé vlákno

No, to jsem rád, že jsme se dobrali výsledku :-)

Ano, dinosauři taky nevyhynuli úplně, zůstali nám krokodýli a ptáci. Ale velká většina byla nahrazena jinými druhy. S tím, co se stane nezbývá, než souhlasit. Smyslem článku ale nebylo řešit obchodní model, otevřenost platformy nebo lock-in uživatelů. Smyslem bylo upozornit na to, že toto Appleacké rozhodnutí může Flash na webu dost škaredě odskákat...

Malota Production
Malota Production (neregistrovaný) 78.24.11.---
3. 2. 2010 10:53 Nový

Osobně si myslím že Apple Flash neohrozí - pořád

celé vlákno

Osobně si myslím že Apple Flash neohrozí - pořád, ač si to zarytí příznivci Apple nepřipouští, je uživatelů Apple méně než ostatních. Spíše to uškodí (ne)slavnému iPadu než Flashi.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
6. 2. 2010 16:54 Nový

Nemáte pravdu

celé vlákno

[37] Nemáte pravdu. Docela do téhle problematiky vidím a vím, že když šli lidi z Adobe za Applem s nabídkou na spolupráci na implementaci Flash Playeru, okamžitě s nimi vyrazili dveře. Ostatní výrobci mají zdrojáky Flash Playeru k dispozici v rámci Open Screen Project a spolupracují s Adobe na implementaci. Flash Player 10.1 bude na mobilních zařízeních revoluce - jen si počkejte na Google Nexus One...
Apple skrývá svá API i na Macu, nejen na "přístrojích nové generace" (jak jim bude vehementně říkat, aby se na ně nevztahovaly precedenty z oblasti počítačů, viz soud s Microsoftem).
Dále co se týče úcty ke svobodě - Kevin Lynch z Adobe zrovna před pár dny napsal: "Adobe podporuje HTML a jeho vývoj. Kdyby HTML umělo a dělalo spolehlivě to, co Flash, tak by nám to ušetřilo spoustu práce." - jasné sdělení pro ty, kteří dosud nepochopili, že Adobe vydělává na nástrojích a službách pro vývojáře. Nikoliv na vidině platformy (která by nota bene konkurovala webu). To dělá Apple a v tom je velký rozdíl.

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 77.78.83.---
3. 2. 2010 15:32 Nový

Ano, to souhlasím

celé vlákno

[34] Ano, to souhlasím. Kdyby měl Apple dostatečnou sílu, tak prakticky jakékoliv jeho rozhodnutí může odskákat někdo na webu. Mávnutím ruky by mohl zlikvidovat třeba YouTube, úplně stejně jako Flash. Kdyby.

Líšnice
Líšnice (neregistrovaný) 77.240.96.---
5. 2. 2010 10:39 Nový

A která velká firma nemá potřebu rozhodovat o tom

celé vlákno

A která velká firma nemá potřebu rozhodovat o tom, co uživatel potřebuje? Korporace zkrátka ví vždy všechno. Ostatně podle titulů jednotlivých manažerů to ani jinak být nemůže.
Samozřejmě je to špatně. Bohužel ale jen velmi málo lidí má v sobě od přírody nebo výchovou zakódovanou úctu ke svobodě kromě své vlastní.

A taky je tu ještě jedna možnost, třeba to sem apple nedal, protože to ten stroj prostě neunese, nebo by potom flash neunesl iPhone do kterého by jej uživatelé také počžadovali.

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 82.209.33.---
5. 2. 2010 12:07 Nový

dobrý den potřeboval bych někoho kdo umí pracovat s flash web

celé vlákno

dobrý den potřeboval bych někoho kdo umí pracovat s flash web stránkami.Moc žádám toho, který to umí aby mi napsal na EMAIl ..Děkuji moc..Email: celko.tomas@sez­nam.cz

Pavel Šimek
Pavel Šimek (neregistrovaný) 78.102.170.---
6. 2. 2010 12:48 Nový

Nemáte pravdu

celé vlákno

[37] Nemáte pravdu. Docela do téhle problematiky vidím a vím, že když šli lidi z Adobe za Applem s nabídkou na spolupráci na implementaci Flash Playeru, okamžitě s nimi vyrazili dveře. Ostatní výrobci mají zdrojáky Flash Playeru k dispozici v rámci Open Screen Project (http://www.openscreenproject.org) a spolupracují s Adobe na implementaci. Flash Player 10.1 bude na mobilních zařízeních revoluce - jen si počkejte na Google Nexus One...

Apple skrývá svá API i na Macu, nejen na "přístrojích nové generace" (jak jim bude vehementně říkat, aby se na ně nevztahovaly precedenty z oblasti počítačů, viz soud s Microsoftem).

Dále co se týče úcty ke svobodě - Kevin Lynch z Adobe zrovna před pár dny napsal: "Adobe podporuje HTML a jeho vývoj. Kdyby HTML umělo a dělalo spolehlivě to, co Flash, tak by nám to ušetřilo spoustu práce." - jasné sdělení pro ty, kteří dosud nepochopili, že Adobe vydělává na nástrojích a službách pro vývojáře. Nikoliv na vidině platformy (která by nota bene konkurovala webu). To dělá Apple a v tom je velký rozdíl.

Celý článek: http://blogs.adobe.com/conversations/2010/02/open_access_to_content_and_app.html

term papers
term papers (neregistrovaný) 194.44.170.---
8. 4. 2010 15:45 Nový

Don't aim for result if you want it

celé vlákno

Don't aim for result if you want it, only do what you like and think in, and result will come with our professional custom essays writing service.

business loans
business loans (neregistrovaný) 193.41.187.---
5. 4. 2010 5:40 Nový

Do not cash to buy a building?

celé vlákno

Do not cash to buy a building? Don't worry, just because that is real to take the personal loans to solve all the problems. Therefore take a student loan to buy all you need.

buy dissertation
buy dissertation (neregistrovaný) 116.71.4.---
4. 5. 2010 9:08 Nový

The information you provided is quite simple and clear for knowledge

celé vlákno

The information you provided is quite simple and clear for knowledge seeker. Thanks for your research anyways.

evening dresses
evening dresses (neregistrovaný) 58.213.157.---
10. 6. 2010 9:22 Nový

Io amo molto i programmi di presentazione come Powerpoint o Keynote

celé vlákno

Io amo molto i programmi di presentazione come Powerpoint o Keynote. Per progettare una buona presentazione bisogna tenere conto di una serie di semplici regole e molto buon senso. http://www.dress4dancing.com

eyelash extensions
eyelash extensions (neregistrovaný) 91.124.23.---
29. 6. 2010 12:11 Nový

Io amo molto i programmi di presentazione come Powerpoint

celé vlákno

Io amo molto i programmi di presentazione come Powerpoint o Keynote

Make Money
Make Money (neregistrovaný) 174.34.171.---
3. 8. 2010 1:47 Nový

Simply want to say your article is as tonishing

celé vlákno

Simply want to say your article is as tonishing. The clearness in your post is simply spectacular and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your rss feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.

insurance companies in south africa
insurance companies in south africa (neregistrovaný) 173.208.124.---
6. 8. 2010 20:59 Nový

Howdy

celé vlákno

Howdy. Very important job. I would not expect this on a Wednesday. It is a great account. Provides Many thanks!

dating cape town
dating cape town (neregistrovaný) 64.120.31.---
9. 8. 2010 16:27 Nový

Hello, I found your weblog in a new directory of blogs

celé vlákno

Hello, I found your weblog in a new directory of blogs. I dont know how your blog came up. Your blog looks great. Have a good day.

bridging finance
bridging finance (neregistrovaný) 173.234.116.---
9. 8. 2010 17:56 Nový

Hi buddy would it be ok if i used some info from here to use on one

celé vlákno

Hi buddy would it be ok if i used some info from here to use on one of our websites? all the best

Loans for people with bad credit
Loans for people with bad credit (neregistrovaný) 173.234.18.---
10. 8. 2010 9:24 Nový

There is nothing that touches these articles for just lazing around

celé vlákno

There is nothing that touches these articles for just lazing around at home....

debt consolidation
debt consolidation (neregistrovaný) 64.120.31.---
8. 8. 2010 16:32 Nový

Howdy

celé vlákno

Howdy. Very important job. I would not expect this on a Wednesday. It is a great account. Provides Many thanks!

medical aid schemes
medical aid schemes (neregistrovaný) 173.208.125.---
9. 8. 2010 11:08 Nový

It seems like you've gathered yourself a pretty good following now

celé vlákno

It seems like you've gathered yourself a pretty good following now. I'm pleased to see it.

work from home
work from home (neregistrovaný) 174.34.170.---
9. 8. 2010 12:24 Nový

Well, I think that clears up a few issues for myself

celé vlákno

Well, I think that clears up a few issues for myself. How about everyone else?

debt consolidation loans
debt consolidation loans (neregistrovaný) 173.208.124.---
9. 8. 2010 13:21 Nový

Hello Guru, what entice you to post an article

celé vlákno

Hello Guru, what entice you to post an article. This article was extremely interesting, especially since I was searching for thoughts on this subject last Thursday.

dating websites
dating websites (neregistrovaný) 174.34.171.---
9. 8. 2010 14:42 Nový

this post is very usefull

celé vlákno

this post is very usefull thx!

adult dating
adult dating (neregistrovaný) 173.234.18.---
9. 8. 2010 15:17 Nový

This is such a great resource that you are providing and you give it

celé vlákno

This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I enjoy seeing websites that understand the value of providing a prime resource for free. I truly loved reading your post. Thanks

cell phone specials
cell phone specials (neregistrovaný) 173.234.46.---
21. 8. 2010 12:02 Nový

It seems like you've gathered yourself a pretty good following now

celé vlákno

It seems like you've gathered yourself a pretty good following now. I'm pleased to see it.

Форекс начинающим
Форекс начинающим (neregistrovaný) 93.74.13.---
8. 9. 2010 16:52 Nový

Хорошая статья о торговле на форекс и прочих финансовых инструментах

celé vlákno

Хорошая статья о торговле на форекс и прочих финансовых инструментах форекс для начинающих

Форекс клуб
Форекс клуб (neregistrovaný) 93.74.13.---
13. 9. 2010 13:00 Nový

alor-trade - достанет простая порядок

celé vlákno

alor-trade - достанет простая порядок, симпатия предоставляет лишь котировки и возможность выполнять торговые связи, безличный финансовой инфы унаследовать через эту систему невозможно. Для повышения защиты передачи данных рекомендуется установить систему криптографической защиты "Элвис+". Алор-Инвест характеризует эту систему форекс клуб как,форекс для начинающих, форекс биржа будто систему автоматизированного сбора клиентских заявок, т. для. данная система выполняет форекс клуб страсть простые функции, потому и интерфейс проги очень прост и не просит специальных навыков. Для того, чтоб прибегнуть услугами систем alor-trade, клиенту нужно подписать со ЗАО "Алор-Инвест" договоры об брокерском обслуживании. Инвестору рынок форекс открывается брокерский вычисление форекс клуб ради физических лиц - 15 долларов, ради юридических - 54 доллара,форекс для начинающих. После перевода деньжат либо ценных бумаг в вычисление давалец может приступать для работе.

Finn
Finn (neregistrovaný) 91.207.205.---
15. 9. 2010 17:55 Nový

Very informative blog

celé vlákno

Very informative blog. Thanks for taking the time to share your view with us.

bonus pariuri online
bonus pariuri online (neregistrovaný) 82.79.225.---
21. 9. 2010 11:42 Nový

Considerably

celé vlákno

Considerably, pariuri online the article is in reality the greatest on this noteworthy topic. bonus pariuri sportive I agree with your conclusions and will eagerly look forward to your next updates.
lopoca Saying thanks will not just be sufficient, casino online for the wonderful clarity in your writing. poker online I will immediately grab your rss feed to stay privy of any updates. lotto online Pleasant work and much success in your business dealings!

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem