ADSL za 8 dnů aneb překvapivá rychlost zřízení i odezvy

Jak jsme pořizovali a zprovozňovali ADSL:

Nejdříve jsme si vybrali z nabídky ČT ten správný modem a tarif. Pak již jen objednat a bylo to :)

  • čtvrtek 30. března odpoledne – objednání ADLS (e-mailem našemu přidělenému obchodníkovi z ČT)
  • pátek 31. března – dorazil e-mail s přihlašovacími údaji k internetu
  • pátek 7. dubna přišel balíček s modemem (d-link dsl-362-t s ethernetovým výstupem a administrací přes internetový prohlížeč)
  • pondělí 10. dubna:
    • během 15 min zapojím
    • zjišťuji že vše (funguje splitter, nastavení přes administraci…) funguje podle plánu, jen ten internet ne :)
    • volám na 800 123 456 (a dále v hlasovém menu volím 22), po asi 6 min se spojím s operátorem, kterému nadiktuji hlášky v logu d-linku a zjišťujeme dva problémy:
      1. při zapojeném splitteru se modem vůbec nepřipojí, takže splitter zatím vypojuji (operátor tipuje problém na dlouhý kabel, prý by neměl být více jak 8m, nakonec jsem zjistil že jsem prostě přehodil kablíky
      2. nefunkční login a heslo – a tak mi operátor přiděluje jiný dočasný s tím, že problém s naším loginem opraví a zavolají zpět (update: dosud nezavolali, ale již to funguje i s původním loginem)
    • přes zabezpečené :o) zákaznické rozhraní ČT (https://konto­.telecom.cz) zřizuji pevnou IP adresu, která je v podstatě ihned aktivní (modem si ji sám nevzal, je třeba ho restartovat)

Ze začátku mne překvapilo, že klient připojený k modemu dostane přes DHCP IP adresu z vnitřního rozsahu, a po cca minutě a půl naopak vnější (dynamickou či volitelně pevnou) IP adresu. Internet funguje až po přidělení vnější IP adresy. Jak jsem se však dočetl, je to normální chování… takže se bez toho šedesátistránkového manuálu přeci jen obejdu.

ADSL jsme pořídili jako záložní připojení, proto jsme pořídili nejpomalejší verzi (navýšení rychlosti je možné kdykoli zdarma) zvanou Internet Expres Impuls (512/128).

Výsledky testování:

Test linky na www.rychlost.cz:
http://rychlos­t.cz/sys/resul­t/88.101.157.128/1144658­020/e522c18053/

Odezva na ping:

     ping prim.beneta.cz -n 10
Příkaz PING na prim.beneta.cz [217.31.51.181] s délkou 32 bajtů:

Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=8ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=8ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=9ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=9ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=9ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=8ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=9ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=10ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=9ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=32 čas=8ms TTL=57
     Statistika ping pro 217.31.51.181:
Pakety: Odeslané = 10, Přijaté = 10, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Průměr = 8ms

Dlouhé pakety:

    ping prim.beneta.cz -n 10 -l 1024
Příkaz PING na prim.beneta.cz [217.31.51.181] s délkou 1024 bajtů:

Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=44ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=27ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=27ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=28ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=28ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=37ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=28ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=27ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=27ms TTL=57
Odpověď od 217.31.51.181: bajty=1024 čas=28ms TTL=57

Statistika ping pro 217.31.51.181:
Pakety: Odeslané = 10, Přijaté = 10, Ztracené = 0 (ztráta 0%),
Přibližná doba do přijetí odezvy v milisekundách:
Minimum = 27ms, Maximum = 44ms, Průměr = 30ms
MaLer
MaLer (neregistrovaný)
10. 4. 2006 13:15 Nový

Ja si 23

Ja si 23. brezna objednal ZRIZENI linky u CTC a 4. dubna mel zrizeny internet pres LLU pres Nextru. Mezitim sem jeste stihl zjistit, ze tam ADSL od CTc nejde, pac nemaj misto na DSLAMu. Tomu rikam teprv rychlost.

MaLer
MaLer (neregistrovaný)
10. 4. 2006 13:16 Nový

Jinak ten D-Link mam taky

Jinak ten D-Link mam taky, je to strasna plecka a v kombinaci s mym AP Linksys dela nehorazny veci. Bohuzel nejsem schopen zatim prijit na pricinu :(

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
12. 4. 2006 9:21 Nový

Já jsem si internet objednal v březnu před dvěma roky

Já jsem si internet objednal v březnu před dvěma roky. Druhý den přišel technik, natáhl do bytu z chodby kablík (LAN) , nakonfiguroval PC a od té doby internet funguje a to tak, že neustále. Rychlost se postupně zvedla z původních 256 na současných 2048 (to je garantované minimum, skutečná je vždy vyšší). Nejdelší ping jsem naměřil 12 ms no a platím pořád svých 500 Kč. FUP, datové limity a jiné podobné stupidity neznám. Poskytovatel plánuje zvýšení na 10MB za stejnou cenu do konce roku. Fuck off ADSL, Fuck off Telekomika!

MaLer
MaLer (neregistrovaný)
14. 4. 2006 1:27 Nový

Krakonos

Krakonos: no, ale to ten vas poskytovatel bydli u vas v baraku, vy bydlite na sidlisti a podobne. ne?

Honza
Honza (neregistrovaný)
15. 4. 2006 23:34 Nový

Ve čtvrtek 16.3 okolo 23:00 jsem na 800 123 456 objednal ADSL od CTc

Ve čtvrtek 16.3 okolo 23:00 jsem na 800 123 456 objednal ADSL od CTc. V Patek 17.3 dorazily přístupové údaje. V pondělí 20.3 modem a po cca 10 min zapojování vše bez problémů jelo. Byl jsem v šoku, takovou službu jsem opravdu od ČTc nečekal!

Luboš
Luboš (neregistrovaný)
5. 11. 2007 19:01 Nový

Tak to já si po ověření příslušným pracovníkem

Tak to já si po ověření příslušným pracovníkem,že v místě bydliště je možno ADSL připojit zaplatil v akci korunu na modem a měl jsem mít 1 měsíc provozu internetu zdarma.Za 14 dní poštou přišel modem,za další týden se ozvala nějaká úřednice,že se mi na mobil ozve technik.Technik si sjednal termín připojení.V den X technik telefonoval,že se objevil technický problém - není zde tel.ústředna podporující ADSL.Prý se ozve. Už se neozval.Po měsíci podávám reklamaci u zřizovatele.Určitě se ozvou.Neozvali.Po 1/4 roce mám modem pod postelí a připojuji se dále přez mobil....